Header Ads

Header ADS

Το Aqua Jewel, η ΑΕΚ και η Γιουβέντους



Γράφει ο Ιππόλυτος Πρέκας


Φαίνεται πως στην Ελλάδα του 2024 τα εκατομμύρια των εφοπλιστών δε φτάνουν για ασφαλή και σύγχρονα καράβια, αλλά περισσεύουν για τους «μάγους» της μπάλας. Τζιμάκο λείπεις...



Πάλι ακύρωσε δρομολόγια το “AQUA JEWEL” γιατί… τα 6-7 μποφόρ είναι ανίκητα! Δεν μιλάμε για τυφώνες, τσουνάμι ή εκρήξεις ηφαιστείων. Μιλάμε για το απόλυτο φυσικό φαινόμενο: ένας βορειοανατολικός άνεμος που μόλις φτάνει τα 7 μποφόρ και εξαφανίζει κάθε πιθανότητα να δούμε το πλοίο μας να ταξιδεύει. Έτσι παραμένει δεμένο στο λιμάνι, αγκυροβολημένο σαν… άγαλμα, περιμένοντας να κοπάσουν τα «επικίνδυνα» αεράκια (βλέπε εδώ πρόγνωση της Ε.Μ.Υ για τη METAREA). Και ενώ οι κάτοικοι των Κυθήρων, και όχι μόνο, ταλαιπωρούνται, το ερώτημα παραμένει: τι φταίει;

Η απάντηση είναι γνωστή. Τα συνεχή προβλήματα του Aqua Jewel, με αλλαγές και ακυρώσεις δρομολογίων, τα τελευταία χρόνια, δείχνουν ότι το πλοίο δεν είναι κατάλληλο για τη σύνδεση των νησιών μας. Το υπουργείο ναυτιλίας δεν δίνει λύση με κατάλληλα πλοία που να ανταποκρίνονται στις καιρικές συνθήκες της περιοχής. Θυμόμαστε ότι πέρσι με 5-6 μποφόρ είχαμε ατύχημα μέσα στο ίδιο το λιμάνι του Διακοφτίου.

Και μείναμε αποκλεισμένοι μέσα στο χειμώνα για μέρες, περιμένοντας λύσεις της κακιάς ώρας, με το αρμόδιο υπουργείο να επιμένει σε διαγωνισμούς κατώτερης κατηγορίας πλοίων για τις άγονες γραμμές μας. Θα μπορούσε να πει κανείς, και τι φταίει το υπουργείο όταν αυτά είναι τα διαθέσιμα καράβια για την εκτέλεση δρομολογίων των άγονων γραμμών; Ε, ναι το τανγκό θέλει δύο: Το υπουργείο επιδοτεί τα ακατάλληλα πλοία με διαγωνισμούς και ανεπαρκείς όρους (πλοία κατηγορίας 2 και 3) κλείνοντας το μάτι στους αγαπημένους μας εφοπλιστές που αντί να διαθέσουν σύγχρονα πλοία το έχουν ρίξει στη μπάλα…

Ενώ, λοιπόν, εμείς περιμένουμε το καράβι στο λιμάνι να ξεκινήσει, ο ιδιοκτήτης της Seajets, Μάριος Ηλιόπουλος, ξοδεύει εκατομμύρια… στην ΑΕΚ και στη Juventus! Ξοδεύει εκατομμύρια για ακριβούς παίκτες στην ΑΕΚ και δεν μπορεί να επενδύσει σε ένα πλοίο που να αντέχει λίγο παραπάνω από… μελτέμι… 34 εκατομμύρια ευρώ επένδυσε στην ιταλική ομάδα, αλλά για να διαθέσει ένα πλοίο που να μην τρομοκρατείται από τα 6 μποφόρ, ούτε λόγος! (Κι ας μην ξεχνάμε την ετήσια κρατική επιδότηση της άγονης άνω των €6.000.000…) Αναρωτιόμαστε κύριε Super Mario, δε θα μπορούσατε μερικά από αυτά τα εκατομμύρια να τα διαθέσετε σε ένα πιο ανθεκτικό πλοίο;  Κύθηρα, Πελοπόννησος και Κρήτη θα αναβάθμιζαν το μεταφορικό, εμπορικό και τουριστικό τους προϊόν. Θα κέρδιζαν οι πολίτες, θα κέρδιζε και η περιφέρεια. Μάταια θα περιμένουμε απαντήσεις.

Κανείς λοιπόν δεν φαίνεται να αγχώνεται ιδιαίτερα για τα μποφόρ των Κυθήρων, ούτε για τους νησιώτες. Γιατί το πρόβλημα δεν είναι φετινό. Πέρυσι τα ίδια, πρόπερσι τα ίδια. Μελτέμια και το «AQUA JEWEL» μένει αραγμένο, με τους επιβάτες να περιμένουν στο λιμάνι. Αντιθέτως, το γήπεδο της ΑΕΚ γεμίζει με «εκατομμυριούχους» ποδοσφαιριστές και η Juventus προετοιμάζεται για… ισχυρή ανάκαμψη, χάρη στις «στρατηγικές» του Ηλιόπουλου. Ίσως το σκεπτικό είναι ότι τα νησιά θα αντέξουν. Γιατί να ξοδευτούν λεφτά για καλύτερη ακτοπλοϊκή συγκοινωνία όταν η μπάλα κυλάει… πιο «εύκολα» στο γήπεδο;

Φαίνεται πως στην Ελλάδα του 2024 τα εκατομμύρια των εφοπλιστών δε φτάνουν για ασφαλή και σύγχρονα καράβια, αλλά περισσεύουν για τους «μάγους» της μπάλας. Ας μείνουμε λοιπόν ένα έθνος ακινητοποιημένο και αποκλεισμένο, κολλημένο στους δέκτες της NOVA και της COSMOTE να προσκυνάει σώβρακα και φανέλες όπως μας είχε τραγουδήσει ο αείμνηστος Τζίμης Πανούσης. Ας μείνουμε κοιτώντας τον ορίζοντα, περιμένοντας τη μέρα που τα μποφόρ θα πάψουν να μας αλλάζουν τα σχέδια. 

Υ.Γ: Εγώ δε θα πάρω άλλο ‘φχαριστώ δεν είμαι φίλος.



Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.