Header Ads

Header ADS

ΑΣ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ RO-RO «ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ» ΠΟΥ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΗΜΕΡΕΣ



Με ένα όμορφο κάτασπρο ευρωπαϊκό RO/RO, το «ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ» αντικατέστησε το παλιό του «motorship» επίσης «ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ», ο Καραβοκύρης Καπτά Βαγγέλης Σουρμελής.

Βαγγέλης Σουρμελής

Ναυπηγήθηκε το 1970 από τα Ναυπηγεία «Krogerwerft» στην παραποτάμια πόλη Rendsburg με το όνομα «ISARTAL».
Είχε αλλάξει πολλά ονόματα και Πλοιοκτήτες και μέχρι πρόσφατα ταξίδευε μεταξύ Τουρκίας – Ρωσίας με το όνομα «ALASTAIR».

Πιο πριν ο Καπτά Βαγγέλης είχε βολιδοσκοπήσει το αδελφό «ΑΝΤΩΝΙΑ» στην Ελευσίνα, όμως λόγω των ζημιών που είχε υποστεί από την ημιβύθιση του, κρίθηκε ασύμφορη η επισκευή του.

ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ – ΜΗΧΑΝΕΣ

Έτσι λοιπόν το νέο «ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ» οδηγήθηκε στον Πειραιά, στο μώλο της ΔΕΗ και με το μεράκι και την προσωπική σφραγίδα του Καπτά Βαγγέλη, έγινε ένα αξιοπρόσεκτο RO/RO.

Πραγματοποιήθηκε επισκευή παντού. Στις δύο κύριες μηχανές – έγινε overhall όπως και στις τρεις ηλεκτρομηχανές, 2 Volvo Penta και 1 Ford.
Ανανεώθηκε επίσης το «Accomodation» και ο Τάσος Χίλιος το έβαψε πολύ προσεγμένα ολόασπρο από μπλε.
Το σινιάλο στις τσιμινιέρες είναι παρόμοιο με του ιστορικού μεταπολεμικού ακτοπλοϊκού “ΚΥΚΝΟΣ„ ενός αγαπημένου πλοίου του Καπτά Βαγγέλη.

Το «ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ» είναι ένα ναυτικό βαπόρι από όποια μεριά και να το δει κανείς, με μια πολύ στιβαρή κατασκευή και πολλά δεσίματα παντού.
Το κάτω κλειστό γκαράζ επικοινωνεί με το ανοιχτό άνω, με έναν ανελκυστήρα.


Το μηχανοστάσιο είναι φρεσκοβαμμένο, λάμπει παντού και διαθέτει control room.
Το πλοίο έχει δύο προπέλες μεταβλητού βήματος, δύο τιμόνια και ένα bow thruster.

Η γάστρα του είναι «full hull» που λένε οι Άγγλοι, που εγγυάται καλό ταξίδεμα.
Το accomodation είναι χαρακτηριστικό δεκαετίας ’70, με μπόλικο ξύλο και αρκετές ναυτικές λεπτομέρειες. Το σαλόνι είναι πλήρως ανακαινισμένο και συμπληρώνεται με έπιπλα αποικιακού στυλ, σωσμένα από το παλιό ολλανδικό «ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» του 1948, που είχε ο Καπτά Βαγγέλης πριν 20 χρόνια.

Ακόμη όμορφες, βαριές αγιογραφημένες εικόνες είναι στους μπουλμέδες, καθώς Ναυτικός χωρίς την ευχή του Άη Νικόλα, ταξίδι δεν ξεκινά.


Η γέφυρα είναι πλήρως εξοπλισμένη και διαθέτει κονσόλες με λειτουργικά χειριστήρια στις βαρδιόλες.

Έτσι λοιπόν το 97μετρο βαπόρι του Καπτά Βαγγέλη Σουρμελή, με παράδοση 180 ετών στη θάλασσα, βγήκε για δουλειά στο Αιγαίο, πηγαίνοντας παντού και μεταφέροντας τα πάντα.
Κάθε φορά που επισκέπτεσαι το φιλόξενο «ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ» υπάρχουν παρεμβάσεις προς το καλύτερο.

 

Λουστραρισμένα ξύλα, ακριβό ξύλινο ντεκ στη γέφυρα. Παντού και πάντα βελτιώσεις, ακόμη και σε κρυφά σημεία.

«Εδώ είναι το σπίτι μου» λέει ο Καπτά Βαγγέλης. «Εδώ ζω, ταξιδεύω, τρώω, κοιμάμαι, βγάζω το ψωμί μου, είναι δυνατόν να μην προσέξω το σπίτι μου;»

Όποιος γνώρισε το «ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ» με τον ανοιχτόκαρδο Καραβοκύρη του, είναι τυχερός.
Ίσως κάπου εκεί ανακαλύψει από το μεράκι, το φιλότιμο και την αντιμετώπιση του Καπτά Βαγγέλη στο παλιό 100μετρο Ro-Ro, γιατί έγινε το ελληνικό ναυτικό θαύμα.

Για το arxipelagos.com
Κώστας Σαρλής

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ 

Ro/Ro «ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ»: ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ




Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.