Το παρασκήνιο της ντροπής με τη ροζ σημαία
Το περιστατικό με την ροζ σημαία στο Γενικό Προξενείο της Νέας Υόρκης μόνο ντροπή γεμίζει τους Έλληνες – Τι προηγήθηκε της απόφασης του ελληνικού ΥΠΕΞ να κατέβει το υποτιθέμενο έργο που ήταν εκτεθειμένο στο ελληνικό προξενείο;
Το θέμα της βεβήλωσης της ελληνικής σημαίας ήρθε βεβαίως με πρωτοβουλία του προέδρου του κόμματος Νίκης στη Βουλή, όμως και πριν από τον κ. Δημήτρη Νατσιό υπήρξαν έντονες αντιδράσεις και από την ελληνική ομογένεια στις ΗΠΑ.
Ο πρώην υφυπουργός Εξωτερικών Αντώνης Διαματάρης, ο οποίος πλέον είναι μέλος του ΔΣ του Μουσείου της Ακρόπολης κι εκδότης του «Εθνικού Κήρυκα», είχε αρθρογραφήσει πρόσφατα για το ζήτημα επικαλούμενος «διαμαρτυρίες από αναγνώστες μας για μια έκθεση που θα γίνει εντός των ημερών στο Προξενείο και που προσβάλει την ελληνική σημαία. Μεταξύ των άλλων είναι βαμμένη ροζ. Καλή και χρυσή η τέχνη, αλλά με ορισμένα εθνικά σύμβολα δεν παίζεις. Πώς να το κάνουμε. ’Η τουλάχιστον δεν παίζεις στο κτίριο του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας με το θέμα της σημαίας μας. Απορώ πώς του ξέφυγε αυτό του γενικού προξένου».
Το θέμα λοιπόν πήρε τεράστιες διαστάσεις από την ομογένεια και ήδη είχε προβληματίσει το ελληνικό ΥΠΕΞ και τον Γιώργο Γεραπετρίτη. Τελικά, με εντολή του υπουργού Εξωτερικών, Γιώργου Γεραπετρίτη, η ροζ σημαία αποσύρθηκε άμεσα από την έκθεση του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη.
Μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε, πρώτος και καλύτερος υπερασπίστηκε αυτό το έργο – βεβήλωσης ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης. Τυχαίο;
«Η τέχνη επιτρέπεται να «παίζει» ακόμη και με τα χρώματα των εθνικών συμβόλων, όταν θέλει να μεταφέρει ένα μήνυμα -από την αντίθεσή της στον ρατσισμό μέχρι την ενδοοικογενειακή βία», έγραψε χωρίς αιδώ ο Στέφανος της Ελλάδας ξεδιπλώνοντας με τον τρόπο αυτό τις απόψεις του για τα Ιερά σύμβολα του τόπου που πλημμυρίζουν προφανώς από έλλειψη σεβασμού.
Και για να εξηγούμαστε. Οι αστείες δικαιολογίες των αριστερόστροφων δικαιωματιστών ότι είναι έργο τέχνης δεν πείθουν κανέναν. Αν είναι έργο τέχνης τότε να το πάρει η καλλιτέχνις που το έφτιαξε και να το βάλει σε έναν καμβά να το εκθέτει στο σπίτι της ή όπου άλλου νομίζει. Όχι όμως μέσα σε κρατικό κτήριο και μάλιστα σε χώρα του εξωτερικού. Δεν γίνεται να ξευτελίζεται κατ΄αυτό τον τρόπο η διεθνής εικόνα της Ελλάδας.
Η τοποθέτηση παραποιημένου εθνικού συμβόλου σε διπλωματικό χώρο όπως είναι το προξενείο αποτελεί μέγιστη προσβολή για ολόκληρο το Έθνος! Τα προξενεία και οι πρεσβείες, πρεσβεύουν το ελληνικό Έθνος και όχι τις απόψεις διαφόρων καλλιτεχνών. Υπάρχουν άλλοι χώροι για εκθέσεις.
Υπάρχουν κάποια πράγματα που είναι πάνω από όλα, είναι ιερά και πάνω από την τέχνη. Η Ελληνική σημαία είναι το σύμβολο του έθνους και πρέπει να εξαιρείται από οιαδήποτε μορφή αλλαγής ή παραποίησης.
Για την προσβολή της Ελληνικής Σημαίας υπάρχει το άρθρο 191Α στον Ποινικό Κώδικα.
«Άρθρο 191Α
Προσβολή συμβόλων ή τόπων ιδιαίτερης εθνικής ή θρησκευτικής σημασίας
Όποιος δημόσια αφαιρεί, καταστρέφει, παραμορφώνει ή ρυπαίνει την επίσημη σημαία του κράτους ή έμβλημα της κυριαρχίας του ή ηχητικά παρεμποδίζει τη δημόσια ανάκρουση του εθνικού ύμνου, και έτσι εκθέτει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.
Με την ίδια ποινή τιμωρείται όποιος τελεί πράξεις ρύπανσης ή φθοράς σε τόπους ιδιαίτερης εθνικής ή θρησκευτικής σημασίας….».
Το θέμα βέβαια δεν είναι μόνο νομικό. Η ίδια η… καλλιτέχνις ισχυρίζεται ότι η έκθεση στην οποία συμπεριελήφθη το έργο της αφορά στο ζήτημα των γυναικοκτονιών και της ενδοοικογενειακής βίας. Η σημαία, που μοιάζει με την ελληνική στο σχεδιασμό, έχει κατασκευαστεί από κλινοσκεπάσματα Ελληνίδων κακοποιημένων γυναικών. Πολύ καλά έκανε προφανώς και έφτιαξε ένα τέτοιο έργο για να στηρίξει τα θύματα και τις κακοποιημένες γυναίκες. Αυτό δεν σημαίνει ότι στο όνομα της τέχνης μπορούν να παραποιούνται ιερά σύμβολα με τεράστια ιστορική αξία. Αν δηλαδή ένας «καλλιτέχνης» βάψει αύριο ροζ τον Ιησού Χριστό ή τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη γιατί θα πρέπει κάτι τέτοιο να θεωρείται φυσιολογικό; Έλεος πια. Δεν είναι δυνατόν να κουρελιάζονται τα πάντα στο όνομα της οποιαδήποτε τέχνης μόνο και μόνο για να προκαλείται η κοινή γνώμη. Η βεβήλωση εθνικών συμβόλων χλευάζει την Ελλάδα, τους Έλληνες, την πίστη τους, την Ιστορία αυτού του τόπου, τις παραδόσεις και ό,τι άλλο περικλείουν οι έννοιες της πατρίδας και του κράτους. Όταν μέσα στα προξενεία μας προσβάλλεται κατ’ αυτό τον τρόπο η σημαία μας και δεν αντιδράμε, δεν μπορεί μετά να ζητάμε τα «ρέστα» από τον Ερντογάν επειδή αμφισβητεί την εθνική μας κυριαρχία, ούτε να ψέγουμε τον Έντι Ράμα που φυλακίζει με το έτσι θέλω εκλεγμένους ομογενείς δημάρχους… Αυτά για να συνεννοούμαστε…
Οταν κυριαρχεί ο θρησκευτικός σκοταδισμός και ο φασισμός .Η ζωγραφική δε γίνεται για να διακοσμεί διαμερίσματα. Είναι ένα εργαλείο πολέμου για να επιτίθεται, αλλά και να αμύνεται ενάντια στον εχθρό».
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάμπλο Πικάσο.
Onassis Stegi
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Georgia Lale. Flag 2023
2. William N. Copley. Untitled (Think/flag) 1967
3. Jamie Reid. Sex Pistols, God Save the Queen 1977
4. Jasper Johns. Flag 1954-55
5. beetroot 2023
6. David Hammons. African American Flag 1990
7. Banksy. Slave Labour 2012
8.Nari Ward. Breathing Flag 2017
9. Pavlos (Pavlos Dionyssopoulos). Greek Flag 2007
10. Sara Rahbar. Flag #17/unstable, you disappear in the distance 2008
Εκτός από αχάμπαρος και μισογύνης ο συντάξας το σχόλιο. Στην πυρά λοιπόν η καλλιτέχνισσα, γιατί μας έδειξε αυτά που δε θέλουμε να βλέπουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης φιλότεχνο δεν θα τον πεις: "Αν είναι έργο τέχνης, να το πάρει σπίτι της". Σωστά, τα έργα τέχνης δεν κάνει να εκτίθενται δημόσια....
ΔιαγραφήΔεν καταλαβαίνει εδώ στο νησί ο κόσμος από τέχνη και μηνύματα. Rbnb, φρέντο και κουτσομπολιό μόνο.
ΑπάντησηΔιαγραφή