Απάντηση του συνδυασμού επι του ερωτηματολογίου του Συλλόγου Τουριστικών Καταλυμάτων Νήσου Κυθήρων “Cerigo
Προς : Tην Πρόεδρο του Συλλόγου Τουριστικών Καταλυμάτων Νήσου Κυθήρων “Cerigo” κα Βανέσσα Ράϊκου.
Αγαπητή κα Πρόεδρε,
Κατ' αρχάς θέλω να σας εκφράσω τις πιο θερμές ευχαριστίες μου για την πρωτοβουλία σας να μου στείλετε την από 19 Σεπτεμβρίου επιστολή σας με την οποία μου θέτετε συγκεκριμένα ερωτήματα για τις υποδομές και την τουριστική ανάπτυξη των Κυθήρων, αλλά και των Αντικυθήρων (συμπληρώνω) ώστε να απαγκιστρωθούν και τα δυο νησιά από τη μετριότητα, την προχειρότητα, την έλλειψη προγραμματισμού και ιεράρχησης της σπουδαιότητας των έργων και την άναρχη ανάπτυξη. Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να υπενθυμήσω ότι τα έργα που έγιναν τα τελευταία εννιά χρόνια δεν παρουσιάζουν καμιά απολύτως ιεράρχηση αναγκών του τόπου μας. Κλασικά παραδείγματα η σχεδόν πλήρης εγκατάλειψη του κεντρικού δρόμου, καθώς και η αδιαφορία για την εξασφάλιση επαρκούς και ποιοτικού νερού με ό,τι αυτά συνεπάγονται για τον Τουρισμό μας.
Απαντώντας στα πολύ ενδιαφέροντα ερωτήματά σας θα ήθελα προηγουμένως να σας παραπέμψω στην ιστοσελίδα του Συνδυασμού μας και συγκεκριμένα στο Προγραμματικό πλαίσιο για να ενημερωθείτε σχετικά με τις κατευθυντήριες γραμμές τις οποίες θα ακολουθήσω εφόσον οι συμπατριώτες μας με εμπιστευθούν και με εκλέξουν ως τον επόμενο Δήμαρχο Κυθήρων-Αντικυθήρων. Εκεί θα διαπιστώσετε ότι όλες οι γενικές γραμμές της Πολιτικής μου καλύπτουν τις απορίες και τις ανησυχίες σας σχετικά με το αύριο των Κυθήρων-Αντικυθήρων, αν και κατανοώ πλήρως τις προτεραιότητες που θίγετε και οι οποίες αφορούν μόνο τα Κύθηρα, αφού δραστηριοποιείστε στο νησί μας.
Ξεκινώντας από την α΄ ενότητα των ερωτημάτων σας που αναφέρονται στη συγκοινωνία, σας απαντώ ότι παρόλο που μια σειρά θεμάτων δεν αποτελούν ευθύνη του Δήμου, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι -με την προϋπόθεση της εκλογικής μου επιτυχίας- θα επισπεύσουμε την δημοπράτηση της μελέτης επέκτασης του διαδρόμου του αερολιμένα και θα προβούμε σε όλες τις ενέργειες που θα μας επιτρέψουν να πιέσουμε το Κράτος και την ΥΠΑ ιδιαίτερα να χρηματοδοτήσει την επέκταση αυτή. (Εξετάζεται και η περίπτωση ένταξης στο Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας)
Θα ξεκινήσω τεράστιο αγώνα για να αυξηθούν τα αεροπορικά δρομολόγια και να επανέλθουν τουλάχιστον στην κατάσταση που ήταν πριν από το 2014 με καθημερινές συνδέσεις των Κυθήρων με την Αθήνα, καθώς και με κατ' ευθείαν συνδέσεις τους θερινούς μήνες με την Θεσσαλονίκη. Θα ανατεθεί άμεσα μελέτη για τη δημιουργία υδατοδρομίου, ώστε να εκμεταλλευθούμε και αυτή τη λύση η οποία μόνο όφελος μπορεί να φέρει στα Κύθηρα.
Δεν είναι εύκολο να επιτύχουμε την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κυθήρων-Μήλου διότι εξαρτάται από τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και τα κονδύλια που έχει τη δυνατότητα να διαθέσει για την προκήρυξη μιας τέτοιας γραμμής. Χωρίς την έγκριση άγονης γραμμής κανένας πλοιοκτήτης δεν θα διακινδυνεύσει να δρομολογήσει πλοίο μεταξύ Κυθήρων-Μήλου.
Στοιχειώδης λογική επιβάλλει την άμεση βελτίωση του κεντρικού δρόμου βορρά-νότου. Η κατάστασή του είναι επιεικώς απαράδεκτη. Εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να υπηρετεί ανάγκες του 1980, ενώ βρισκόμαστε στο 2023. Διαπλάτυνση και νέα χάραξη σε ορισμένα σημεία είναι μέσα στο Πρόγραμμα και θα υλοποιηθεί με ταχύτατους ρυθμούς. Επίσης θα δοθεί μεγάλη σημασία στην καθαριότητα παντού, καθώς και στην καθαριότητα των δρόμων. Θα υπογειοποιήσουμε πιλοτικά τους κάδους σε τουριστικούς οικισμούς (Καψάλι, Χώρα, Αγία Πελαγία, Αυλαίμονας, Διακόφτι). Σε δεύτερη φάση θα ακολουθήσουν και άλλοι μεγάλοι οικισμοί. Δυστυχώς σήμερα είναι σαν να ζούμε σε Τριτοκοσμική χώρα.
Οι ποδηλατόδρομοι θα φέρουν άλλου είδους ευπρόσδεκτο Τουρισμό και γι' αυτό είμαι έτοιμος να τους πραγματοποιήσω.
Τα προβλήματα του λιμανιού στο Διακόφτι είναι πολλά (κυλικείο, ναυαγισμένα σκάφη μεταναστών, ολοκλήρωση ασφαλτόστωσής του, ενίσχυση στατικότητας της γέφυρας, δενδροφύτευση στα Μακρυκύθηρα κ.άλ.). Πάντως παρά την πληθώρα των προβλημάτων είμαι αποφασισμένος να δώσω λύσεις και μάλιστα οριστικές χωρίς «μπαλώματα».
Άφησα τελευταίο το θέμα της δημοτικής συγκοινωνίας γιατί είναι σύνθετο. Δεσμευόμαστε ότι θα λειτουργήσουμε εσωτερική συγκοινωνία στο κεντρικό άξονα, αρχικά κατά τους θερινούς μήνες με επιδότηση του Δήμου, Και θα εξετάσουμε να επεκτείνουμε το μοντέλο σε ετήσια βάση.
Σχετικά με τη β΄ ενότητα των ερωτημάτων σας πρέπει να τονίσω ότι η Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας θα ξαναλειτουργήσει το σπήλαιο της Αγίας Σοφίας αμέσως μετά την αδειοδότησή του.
Οι ουσιαστικές παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο θα αυξήσουν την προσβασιμότητα σε άλλα αξιοθέατα του νησιού και γι' αυτό θα υλοποιηθούν όσο το δυνατόν ταχύτερα
Δυστυχώς το νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία των καταστημάτων δεν επιτρέπει στον Δήμο να τα υποχρεώσει να λειτουργούν περισσότερο χρονικό διάστημα. Προτροπή και σύσταση θα γίνεται αλλά αυτό δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι οι καταστηματάρχες θα υπακούσουν.
Θα γίνει μεγάλη προσπάθεια να ξανακερδηθούν οι δύο χαμένες τα τελευταία χρόνια Γαλάζιες Σημαίες στο Καψάλι και στη Λαγκάδα Αγίας Πελαγίας και να αυξηθεί ο αριθμός τους με παράλληλη επέκταση των υποδομών σε όλες τις παραλίες.
Σίγουρα η απώλεια του καταρράκτη της Νεράιδας είναι τεράστια. Το νερό δεν χάθηκε μόνο λόγω των μειωμένων βροχοπτώσεων, αλλά κυρίως από το γεγονός ότι η υπεράντληση των γεωτρήσεων μπορεί να επηρεάζει τον υδροφόρο ορίζοντα που τροφοδοτούσε τον καταρράκτη με τα γνωστά δυσάρεστα αποτελέσματα στη Νεράιδα. Αυτό για το οποίο μπορώ να δεσμευτώ είναι ότι θα αξιοποιήσουμε κάθε πρόταση από την μελέτη γενικού σχεδίου ύδρευσης (Masterplan) και θα συμβουλευτούμε τους επιστήμονες για στοχευμένες παρεμβάσεις που θα επαναφέρουν την κανονικότητα στην όμορφη ρεματιά του Μυλοποτάμου
Για την γ΄ ενότητα Ζητήματα εύρυθμης λειτουργίας έχω να σημειώσω τα παρακάτω:
Υπάρχει ήδη Κανονισμός οικοδομικών εργασιών για την Χώρα, ενώ είναι στις προθέσεις μου να ψηφιστεί ανάλογος Κανονισμός και για άλλους τουριστικούς οικισμούς, όπως το Καψάλι, η Αγία Πελαγία, το Διακόφτι και ο Αυλαίμονας. Αυτό βέβαια με την προϋπόθεση ότι θα εγκριθεί ο Κανονισμός από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Αξιόλογη μελέτη Τουριστικής Ανάπτυξης των Κυθήρων έχει εκπονηθεί ήδη από το 2012-13 την οποία την έχω μελετήσει ως μέλος τότε της Τουριστικής Επιτροπής. Σίγουρα θα χρειαστεί επικαιροποίηση, αλλά το πιο βασικό είναι να εφαρμοστεί πράγμα που θα κάνουμε χωρίς καθυστερήσεις. Στόχος μου είναι η επέκταση της τουριστικής περιόδου όχι στα λόγια αλλά στην πράξη με ανάδειξη όλων των πλεονεκτημάτων των ΚυθήρωνΑντικυθήρων λαμβάνοντας υπόψη και τις παραμέτρους της Κλιματικής αλλαγής που σταδιακά θα επηρεάσει την καλοκαιρινή σεζόν λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών. Οφείλουμε να δημιουργήσουμε ένα ήπιο και βιώσιμο τουριστικό προϊόν στις εποχές της Άνοιξης και του Φθινοπώρου, αξιοποιώντας τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και δεσμεύομαι να δουλέψουμε μαζί προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σχετικά με τις υποδομές και το νερό δεν επαναλαμβάνω όσα έχω γράψει πιο πάνω. Άλλωστε είναι τόσο βασικά και επείγοντα που κανένας δεν μπορεί να τα αγνοήσει. Σημειώνω όμως ότι των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν. Αυτό για να μην πω τίποτα άλλο σχετικά με τις μονάδες αφαλάτωσης. Έφτασε η πρώτη μονάδα αφαλάτωσης να λειτουργήσει στις αρχές Αυγούστου, αντί να είναι ήδη σε λειτουργία μαζί με τις άλλες δύο τουλάχιστον από το 2021.
Το κάμπινγκ Καψαλίου δεν λειτουργεί γιατί η άδεια λειτουργίας του που είχε εκδοθεί το 2009 έχει λήξει και απ' όσα γνωρίζω κάνει ενέργειες η Επιτροπή για νέα αδειοδότηση. Οπότε είναι δεδομένο ότι η Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας θα το ξαναλειτουργήσει αμέσως.
Άφησα τελευταία τη λειτουργία της Τουριστικής Επιτροπής γιατί είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον Τουρισμό των νησιών μας και για την δημιουργία κατεύθυνσης και στόχων στην τουριστική πολιτική του Δήμου. Τα τελευταία εννιά χρόνια ουσιαστικά δεν υπήρχε Τουριστική Επιτροπή. Ήταν όλα συγκεντρωμένα στην ενός ανδρός αρχή, δηλαδή του Δημάρχου. Εμείς θα αναβαθμίσουμε πλήρως τη λειτουργία της με δημόσιες ανοιχτές συναντήσεις, με ανάθεση όταν χρειάζεται σε έρευνα αγοράς, με Αντιδήμαρχο ως πραγματική αρμοδιότητα τον Τουρισμό και θα είναι προϊστάμενος της Επιτροπής. Δεν θα ακολουθήσουμε την τακτική του κ. Κομηνού που είναι σήμερα υπεύθυνος Τουρισμού, ο οποίος δεν έκανε απολύτως τίποτα. Προχειρότητες και ταξιδάκια αναψυχής σε Εκθέσεις που δεν θα φέρουν συγκεκριμένα αποτελέσματα ΔΕΝ πρόκειται να γίνονται.
Ολοκληρώνοντας θα ήθελα να σημειώσω ότι δεν είναι δυνατόν να αναφερθώ σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης των έργων και συγκεκριμένων ενεργειών, μπορώ όμως να σας διαβεβαιώσω ότι θα κινηθώ ταχύτατα για να υπάρξουν μέσα στον 1ο χρόνο θητείας μου χειροπιαστά αποτελέσματα σε όλους τους τομείς. Δεν θα ακολουθήσουμε την τακτική του κ. Χαρχαλάκη. Οι ρυθμοί θα είναι εντελώς διαφορετικοί. Γρήγοροι και αποτελεσματικοί.
Πέρα από αυτά είμαι στη διάθεση κάθε φορέα να συζητήσω σοβαρά θέματα που σχετίζονται με το μέλλον του τόπου μας, ιδιαίτερα μάλιστα με τον δικό σας φορέα που είναι άμεσα ενδιαφερόμενος για την περαιτέρω ανάπτυξη του Τουρισμού.
Με εκτίμηση, Ζαχαρίας Σουρής
Εγώ, εγώ, εγώ. Ενός προσώπου αρχή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπι της ουσίας, για τον τουρισμό η απάντηση είναι: Αφήστε εμένα, ξέρω,
πως δεν ξέρει; ξέρεις πόσες βαλίτσες έχει κουβαλήσει;
Διαγραφή