Header Ads

Header ADS

ΠΡΩΤΑ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ:Για την Κατασκευή του ΔΥΚΤΙΟΥ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΝΟΤΙΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΗΣΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Για την Κατασκευή του ΔΥΚΤΙΟΥ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΝΟΤΙΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΗΣΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ

Η κατασκευή δικτύου Αποχέτευσης στο νότιο τμήμα του νησιού των Κυθήρων με το πόσο των 27 εκατομμυρίων ανακοινώθηκε μετα πολλών διθυράμβων πριν από σαράντα περίπου ημέρες από την δημοτική αρχή. Αναμφισβήτητα η ορθή διαχείριση των λυμάτων είναι αναγκαία συνθήκη για την ορθή ανάπτυξη των νησιών μας. Όμως η συγκεκριμένη μελέτη όπως σχεδιάστηκε και χρηματοδοτήθηκε, έχει πολλά τρωτά σημεία και ελπίζουμε να μην είναι ένα ακόμα προεκλογικό πυροτέχνημα της διοίκησης Χαρχαλάκη. Η παράταξή μας θέτει στον δημόσιο διάλογο τα παρακάτω ερωτήματα :

1. Είναι ορθό να μετατρέψουμε το Καψάλι, ένα από τα πιο τουριστικά σημεία του νησιού, στον οχετό του νοτίου τμήματος; Και δεν είναι δικαιολογία ότι εκεί υπάρχει ήδη βιολογικός σταθμός. Να σχεδιαστεί και να προκριθεί καλύτερη χωροθετηση σε άλλο σημείο του νησιού, μακριά από τα μάτια των τουριστών.

2. Είναι γνωστά τα προβλήματα που υπάρχουν κάθε καλοκαίρι στο Καψάλι με το «φράξιμο» των αγωγών και την «πλημμύρα» των λυμάτων στην παραλία και τις παρακείμενες οικίες. Ποιος εγγυάται ότι μετα την επιβάρυνση του δικτιού με τα λύματα όλου του νοτίου τμήματος αυτό δεν θα πολλαπλασιαστεί; Ποιος εγγυάται ότι παρόμοια πρόβλημα δεν θα δημιουργηθούν και σε άλλα σημεία του νησιού;

3. Η απόληξη του βιολογικού στο Καψαλι είναι μέσα στην Θάλασσα, πίσω από την Γρασσα Πόντα. Είναι γνωστή σε όλους η «σαπουνάδα» που επιπλέει, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Αν αυτή η «σαπουνάδα», που θα πολλαπλασιαστεί από την πληθώρα των λυμάτων, με έναν σιρόκο μπει μέσα στον κόλπο του Καψαλίου, έχει αναλογιστεί κανείς το τρομακτικό αντίκτυπο που θα έχει για το τουριστικό προϊόν του νησιού; Και δεν αποδεχόμαστε τον ισχυρισμό, ότι τώρα αυτό συμβαίνει διότι δεν λειτουργεί καλά ο βιολογικός (συμβαίνει τα τελευταία 15 χρόνια) - ο σταθμός θα αναβαθμιστεί και θα εξαφανιστεί η σαπουνάδα. Κανένας δεν εγγυάται παρόμοια κατάσταση δυσλειτουργίας στο μέλλον.

4. Έχουν προβλεφθεί ανταποδοτικά οφέλη για τον οικισμό, τους δημότες και τους επαγγελματίες του Καψαλιου;

5. Εδώ και εννέα χρόνια διοίκησης Χαρχαλάκη ΑΚΟΜΑ δεν έχει συνδεθεί στον βιολογικό του Καψαλιου το Δυτικό τμήμα του οικισμού της Χώρας. Θα συνδεθεί μέσα σε έναν χρόνο όλο το νότιο τμήμα του νησιού;

6. Είναι λογικό οικισμοί της ιδίας κοινότητας της Χωρας, όπως το Πούρκο, οι Σπηλίες αλλά και ο Κάλαμος με την πληθώρα των τουριστικών καταλυμάτων, να μην συνδέονται στο υπό κατασκευή δίκτυο;

7. Είναι πιο οικονομικό να «σκάψουμε» όλο το νότιο τμήμα του νησιού για να περάσει ο αγωγός, αντί να σχεδιάσουμε αποχετευτικά δίκτια και να υλοποιήσουμε μικρότερους βιολογικούς σταθμούς σε πιο ιδανικές τοποθεσίες στην κάθε κοινότητα του νοτίου τμήματος;

8. Είναι πιο οικονομικό για την μεταφορά των λυμάτων, μέσω αυτού του δικτύου, να κατασκευαστούν 9 μηχανοστάσια, το κόστος κάθε ενός από αυτά να κυμαίνεται από 220-550 χιλιάδες (όσο το κόστος μιας μηχανής πλοίου) με τα όποια προβλήματα λειτουργίας και συντήρησης αυτών, αντί να κατασκευάσουμε περισσότερους βιολογικούς στα χωριά των Κυθήρων;

9. Είναι πιο λογικό με την έλλειψη του νερού που αντιμετωπίζουμε, να «πετάμε» το τελικό προϊόν (νερό) του βιολογικού στην θάλασσα, από το να το χρησιμοποιούμε και να ποτίζουμε καλλιέργειες; Η είναι λογικό να πηγαίνουν τα βυτία στο Καψάλι για να το φορτώνουν;

10. Είναι πιο οικονομικό να μεταφέρουμε τα λύματα από την Κάτω Χώρα του Μυλοπόταμου στο Καψάλι αντί να προβλέψουμε να γίνει στον Μυλοπόταμο ένας τοπικός βιολογικός σταθμός;

11. Είναι πιο οικονομικό να γίνει το φρεάτιο υποδοχής λυμάτων από βυτία στο αμαξοστάσιο στα Δόκανα και κατόπιν τα λύματα να μεταφέρονται με 9 μηχανοστάσια στο Καψάλι, από το να κατασκευαστεί επι τόπου στο αμαξοστάσιο βιολογικός σταθμός;

12. Είναι πιο οικονομική η μεταφορά του τελικού προϊόντος (νερού) από το Καψαλι ή από ένα κεντρικό βιολογικό στο αμαξοστάσιο στα Δόκανα;

13. Έχει γίνει οικονομοτεχνική μελέτη για το κόστος λειτουργίας που θα έχει αυτό το δίκτυο για τον Δήμο Κυθήρων; Το «αντέχει» αυτό το κόστος ο Δήμος Κυθήρων; Τι ενέργειες έχουν γίνει για να μπορεί να ανταπεξέλθει σε αυτό;

14. Έχει γίνει οικονομοτεχνική μελέτη για την επιπλέον χρέωση των πολίτων για το κόστος λειτουργίας αυτού του έργου; Υπάρχει πρόβλεψη για το κόστος σύνδεσης και το πάγιο τέλος;

Σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα σαφείς απαντήσεις δεν πήραμε. Η αιτιολόγηση που ειπώθηκε από την δημοτική αρχή κατά την συνεδρίαση του 9ου δημοτικού συμβουλίου του Δήμου των Κυθήρων, «… τώρα δίνουν τα λεφτά και εμείς πρέπει να τα πάρουμε… καθώς και … στο Καψαλι υπάρχει βιολογικός, δεν προλαβαίναμε να πάρουμε αδειοδοτησεις για άλλους…. » είναι απλά αφελής. Μετά από 10 χρόνια οικονομικής κρίσης, τα χρήματα του ελληνικού λαού είναι ιερά, δεν έχει κανείς το δικαίωμα να τα σπαταλά αλόγιστα. Χρήματα θα υπάρχουν ΠΑΝΤΑ για τις σωστές ιδέες. Το διακύβευμα και η πολιτική ευθύνη είναι να σχεδιάσουμε σωστά αυτές τις ιδέες. Είναι να σχεδιάσουμε βιώσιμες μελέτες και να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις για έργα που θα επηρεάσουν το μέλλον του τόπου και των παιδιών μας.

Πρώτα ο Άνθρωπος

1 σχόλιο:

  1. Κάτι σαν τον Τσιπρα είστε. Όσο ανοίγετε το στόμα σας τοσο πάει για 70αρα ο Χαρχαλάκης. Την αποχέτευση την περιμέναμε 30 χρόνια και θα τον βγάλουμε παμψηφεί το Δήμαρχο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.