Πτώση F-4 Phantom: Ολονύκτιες οι έρευνες για τον εντοπισμό του σμηναγού
Πτώση F-4 Phantom: «Μαύρη» Δευτέρα για τις Ένοπλες Δυνάμεις με την πτώση του μαχητικού αεροσκάφους F-4 Phantom που συνετρίβη ανοιχτά του Κατακόλου και οδήγησε στον θάνατο τον 29χρονο Υποσμηναγό Μάριο – Μιχαήλ Τουρούτσικας. - Ολονύχτιες οι έρευνες για τον εντοπισμό του Σμηναγού Ευστάθιο Τσιτλακίδη.
Συνεχίζεται η επιχείρηση έρευνας - διάσωσης για τον εντοπισμό του αγνοούμενου κυβερνήτη του F-4 Phantom, σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη (Ι), με φωτοβολίδες να «σκίζουν» τον ουρανό ανοιχτά του Κατάκολου.
Μέχρι στιγμής, κανένα σημάδι, κανένα ενθαρρυντικό στοιχείο δεν έχει εντοπιστεί που θα αναπτερώσει τις ελπίδες για να βρεθεί σώος.
Στην περιοχή επιχειρούν 1 C-130, 1 Super Puma, 1 S-70 (τα Ε/Π θα εναλλάσσονται κατά τη διάρκεια της νύκτας) και πλωτά μέσα του ΛΣ.
Ο χάρτης με το σημείο των ερευνών
Το χρονικό της πτώσης του F-4 Phantom
Όλα ξεκίνησαν το πρωί της Δευτέρας (30/01) όταν ο σχηματισμός δύο μαχητικών F-4 Phantom απογειώθηκε από την 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα, πραγματοποιώντας εκπαιδευτική άσκηση «χαμηλής ναυτιλίας», που σημαίνει πολύ χαμηλά ύψη.
Περίπου 8 μίλια δυτικά του Κατακόλου, ο επικεφαλής του σχηματισμού ενημέρωσε τον πως το ζευγάρι του είχε καταπέσει στη θάλασσα. Αμέσως σήμανε συναγερμός στην Πολεμική Αεροπορία, το Λιμενικό και όλες τις αρμόδιες Αρχές, ώστε να εντοπιστούν οι χειριστές του F-4 Phantom και το μαχητικό.
Αν και αρχικά υπήρξαν πληροφορίες πως ο Σμηναγός και ο Υποσμηναγός έχουν χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα εγκαταλείποντας το μαχητικό, τελικά έγινε γνωστό πως οι δύο Ίκαροι δεν πρόλαβαν να κάνουν χρήση του συστήματος ασφαλείας.
Πληροφορίες αναφέρουν επίσης πως οι δύο χειριστές είχαν ενημερώσει νωρίτερα για βλάβη στο μαχητικό τους, λαμβάνοντας εντολή για άμεση εγκατάλειψη του αεροσκάφους. Ωστόσο, αυτά τα κρίσιμα δευτερόλεπτα κανείς δεν γνωρίζει τι συνέβη και οι δύο πιλότοι μας δεν κατάφεραν να εγκαταλείψουν.
Σχεδόν πέντε ώρες μετά την πτώση του μαχητικού, ο Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας εντοπίστηκε νεκρός στη θαλάσσια περιοχή 8 ναυτικά μίλια δυτικά του λιμανιού του Κατακόλου.
Ο 29χρονος συγκυβερνήτης φέρεται να ήταν αυτός που προσπάθησε να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα ώστε να γλιτώσει από την συντριβή, ωστόσο, το πολύ χαμηλό ύψος που πετούσε τον αεροσκάφος ενδέχεται να ήταν αυτό που δεν του επέτρεψε να φύγει μακριά από το μαχητικό που έπεφτε με μεγάλη ταχύτητα προς τη θάλασσα. Κομμάτια από το αλεξίπτωτο έχουν εντοπιστεί στη θάλασσα.
Ο 29χρονος Υποσμηναγός είχε καταγωγή από την Αρκαδία και το μεγάλο του όνειρο από μικρό παιδί ήταν να γίνει Ίκαρος. Δυστυχώς, η μοίρα του έπαιξε πολύ άσχημο παιχνίδι, με τον ίδιο να είναι γραφτό να μπει στο πάνθεον των ηρώων Ιπταμένων που έδωσαν τη ζωή τους για την ειρήνη και την ασφάλεια στην πατρίδα μας.
Ήδη η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας έχει στείλει κλιμάκιο ψυχολόγων στις οικογένειες των χειριστών, οι οποίοι προσπαθούν με κάθε τρόπο να τους βοηθήσουν.
ΠΗΓΗ newsbomb.gr
Χάρης Γκίκας / Newsbomb.gr
Απορίας άξιο είναι γιατί επιλέγονται τέτοιου είδους αποστολές, όσον αφορά την εκπαίδευση. Υπάρχουν εξομοιωτές των μαχητικών, που φυσικά είναι πολύ ασφαλέστεροι κι από σύγχρονα αεροσκάφη. Ένα σοβαρό λάθος πχ δεν αποβαίνει μοιραίο, ούτε υπάρχει κίνδυνος, αν πάθει βλάβη το αεροσκάφος. Γιατί λοιπόν συνεχίζουν αυτή την τακτική;Κάτι ακόμα ίσως πολύ σχετικό. Οι ιδιώτες ενδιαφέρονται να αναλάβουν εργολαβικά την εκπαίδευση των πιλότων. Αν δεν το έχουν κάνει ήδη. Κάθε δυστύχημα έχει αιτία. Σε τέτοια δυστυχήματα πάντα μαζεύονται όρνεα. Δεξιά όρνεα που δήθεν κλαίνε, αλλά στην πραγματικότητα πετάνε από χαρά, γιατί πρόκειται να κονομήσουν.
ΑπάντησηΔιαγραφή