Ιστορία τριών αιώνων: Στο σφυρί το αρχοντικό Κοντομηνά στην Ύδρα
Στις 24 Ιουνίου βγαίνει σε πλειστηριασμό με τιμή εκκίνησης 2.055.000 ευρώ το ακίνητο που κατασχέθηκε τον Νοέμβριο για χρέη -Αγοράστηκε το 1995, ενώ είχε κατασκευαστεί τον 18ο αιώνα - Βρίσκεται πάνω από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και έχει καταπληκτική θέα στο λιμάνι
Ενα αρχοντικό στην Υδρα με ιστορία που χάνεται στα βάθη του 18ου αιώνα, τότε που το νησί αποτελούσε ένα από τα πλουσιότερα και πολυπληθέστερα ναυτικά κέντρα του ελλαδικού χώρου, είναι το σπίτι του αείμνηστου επιχειρηματία Δημήτρη Κοντομηνά, που βγαίνει σε δημόσιο πλειστηριασμό στις 24 Ιουνίου με τιμή εκκίνησης τα 2.055.000 ευρώ.
Το σπίτι με την εκπληκτική θέα προς το γραφικό λιμάνι του κοσμοπολίτικου νησιού βρίσκεται πάνω από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και αγοράστηκε το 1995 με τα στοιχεία της οφειλέτιδας εταιρείας του «Διευρωπαϊκή Επενδύσεων - Οικονομικοτεχνικών Μελετών - Τουριστικών και Εμπορικών Επιχειρήσεων». Λίγα χρόνια μετά, ο επιχειρηματίας προχώρησε και σε μια μεγάλη επένδυση σε γη πολλών εκατομμυρίων ευρώ απέναντι από την Υδρα και συγκεκριμένα στο Μετόχι Αργολίδας, 1.332 στρέμματα με ιδιωτική παραλία, δημιουργώντας εκεί τον προσωπικό του επίγειο παράδεισο.
Το πρώτο σπίτι στην Υδρα
Η αγορά του συγκεκριμένου αρχοντικού στην Υδρα δεν ήταν η πρώτη για τον Δημήτρη Κοντομηνά, καθώς τη δεκαετία του ’80 απέκτησε το πρώτο του σπίτι στο νησί και συγκεκριμένα στον βασικό άξονα του λιμανιού και δίπλα από το ιστορικό φαρμακείο της οικογένειας Ραφαλιά, που θεωρείται από τα παλαιότερα στην Ελλάδα και αποτελεί μνημείο πολιτιστικής και αρχιτεκτονικής παράδοσης. Σύμφωνα με την αδελφή του Κίττυ Αλεξανδράτου- Κοντομηνά, το συγκεκριμένο σπίτι τού το είχε προτείνει ο φίλος του και κουμπάρος του Τζον Λένον των «Beatles», Αλέξης Μάρδας: «Εκείνο το σπίτι είχε μια εκπληκτική βεράντα προς το λιμάνι.
Του το είχε προτείνει ο Αλέξης Μάρδας, που έτρεφε κι εκείνος την ίδια αγάπη, δεκαετίες πριν, στην Υδρα. Ηταν διακοσμημένο σε νησιώτικο στυλ, με αντίκες και σπάνια αντικείμενα που ταίριαζαν απόλυτα στην παλαιότητα του σπιτιού». Για τη διακόσμησή του ο Δημήτρης Κοντομηνάς δεν είχε εμπιστευτεί κάποια από τα μεγάλα ονόματα της αρχιτεκτονικής ή της διακοσμητικής τέχνης της εποχής, όπως πολλοί θα περίμεναν, αλλά την τότε σύντροφό του Ντίνα Πριτσιβέλη, γνωστή στους κύκλους της για το γούστο και την αισθητική της.
Το σπίτι παρέμεινε για αρκετά χρόνια στην κατοχή του επιχειρηματία, από την περίοδο που οι κληρονόμοι του αρχοντικού πάνω από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων αποφάσισαν να προχωρήσουν στην πώλησή του. Αλλωστε από την εποχή που πέρασε στην κατοχή τους και μέχρι την αγορά του από τον Δημήτρη Κοντομηνά παρέμενε κλειστό και αφημένο στην τύχη του και στον χρόνο. Λέγεται πως το οίκημα, αν δεν περνούσε σε άλλα χέρια προκειμένου να συντηρηθεί, σήμερα θα ήταν ερειπωμένο, ενώ βασικά του κομμάτια ίσως και να είχαν υποχωρήσει. Το οίκημα, χάρη στην αμφιθεατρική του θέα, μπορεί να αγαπήθηκε από τον επιχειρηματία, ωστόσο στα χρόνια που περνούσαν δεν το επισκέφτηκε όσο θα ήθελε, καθώς οι αντοχές του δεν του επέτρεπαν ν’ ανεβαίνει και να κατεβαίνει τα σκαλιά που υπάρχουν ακριβώς μπροστά του και είναι ο μοναδικός τρόπος για να το προσεγγίσει κανείς από τη βασική προβλήτα του νησιού.
Από τους λόγιους στον κουρέα
Η ιστορία του σπιτιού χάνεται στον 18ο αιώνα. Σχετική έρευνα του «ΘΕΜΑτος» διαπιστώνει ότι ανήκε στην οικογένεια Χαλιορή, οι οποίοι υπήρξαν γνωστοί λόγιοι για την εποχή τους. Ενα από τα βασικά μέλη της οικογένειας, το 1890, υπήρξε ένας από τους τρεις ακαδημαϊκούς που ανέδειξε τότε το νησί. Ο αδελφός του Γεώργιος Χαλιορής ήταν μουσικοδιδάσκαλος και πρωτοψάλτης, αλλά και ο βασικός συντελεστής της συλλογής βυζαντινής μουσικής με τίτλο «Νέον ταμείον μουσικής ανθολογίας». Αργότερα, τα πρώτα χρόνια του 19ου αιώνα, από την οικογένεια ξεχώρισαν ο λαογράφος Νικόλαος Χαλιορής, κείμενα και αναφορές του οποίου σώζονται μέχρι σήμερα.
Από τη δημιουργία μέχρι και την αγορά του από τον Δημήτρη Κοντομηνά, το σπίτι κληρονομούνταν από απόγονο σε απόγονο, με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να περάσει στα χέρια της Ευαγγελίας Χαλιορή. Εκεί ζούσε εκείνη μαζί με τον σύζυγό της Φώτη Αρβανιτάκη, έναν ξενομερίτη από τους Παξούς, ο οποίος για χρόνια διατηρούσε κουρείο στο λιμάνι του νησιού. Ολοι τον θυμούνται μέχρι και τώρα τον μπαρμπα- Φώτη, οι μεγαλύτεροι από την εποχή που διατηρούσε το μπαρμπέρικό του και οι νεότεροι από τότε που πήγαιναν στο σπίτι του για κούρεμα ή ξύρισμα. Λένε ότι μετά το κλείσιμο του κουρείου εκείνος συνέχισε την τέχνη του μέχρι και λίγο πριν φύγει από τη ζωή, κάπου στις αρχές της δεκαετίας του ’80, μετατρέποντας ένα από τα δωμάτια του σπιτιού σε επαγγελματικό χώρο.
Συγκεκριμένα, στο δωμάτιο με το παράθυρο με θέα προς το λιμάνι, που βρίσκεται δίπλα στην είσοδο του αρχοντικού, είχε στήσει το δικό του βασίλειο με τα ψαλίδια και τις χύμα κολόνιες να μοσχοβολούν στον χώρο. Μετά τον θάνατό του και από τη στιγμή που το ζευγάρι δεν απέκτησε παιδιά από τον γάμο του, το σπίτι πέρασε στα ανίψια του, τα οποία και αποφάσισαν να το πουλήσουν.
Το αρχοντικό φαίνεται πως ο Δημήτρης Κοντομηνάς το είχε βάλει στο μάτι καιρό πριν, καθώς το έβλεπε κάθε φορά μέσα από το σκάφος του, τη θρυλική «Quintessa» όταν προσέγγιζε το λιμάνι. Ετσι, χωρίς να το πολυσκεφτεί, αποφάσισε να το αποκτήσει πουλώντας το αρχικό του σπίτι στην Υδρα. «Ο αδελφός μου είχε μεγάλη αγάπη στην Υδρα από νέο παιδί. Θυμάμαι ήταν 18 χρόνων και πήγαινε εκεί μονοήμερη. Κανόνιζε παρέα, έμπαιναν όλοι μαζί στο πλοίο “Νεράιδα” και επέστρεφαν το βράδυ. Ολα του τα καλοκαίρια τον θυμάμαι να περνάει τις βασικές του διακοπές στην Υδρα, ενώ του άρεσε να πηγαίνει και στα Κύθηρα, απ’ όπου καταγόταν η μητέρα μας. Οταν απέκτησε το σπίτι στο Μετόχι πήγαινε και εκεί για ξεκούραση».
Τα έργα συντήρησης
Οταν το αρχοντικό πέρασε στα χέρια του, μετά την πρώτη αυτοψία έδωσε την εντολή να γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες για τη συντήρησή του. Δεν ήθελε σε καμία περίπτωση το σπίτι να ανακαινιστεί με τρόπο που να αλλάξει ο χαρακτήρας του. Αυτό που επιθυμούσε ήταν να συντηρηθεί όσο γινόταν στην αρχική του μορφή. Χρειάστηκαν, λοιπόν, περίπου δύο χρόνια ώστε ειδικά συνεργεία να αναλάβουν το έργο δίνοντας ξανά σε όλους τους χώρους την παλιά τους πνοή με κάποιες επιπλέον προσθήκες. Εκεί τοποθετήθηκαν όλα τα έπιπλα από το προηγούμενο σπίτι της Υδρας, μαζί με τις αντίκες και τα έργα τέχνης.
Λέγεται πως όσο καιρό κράτησαν οι εργασίες ο Δημήτρης Κοντομηνάς δεν εμφανίστηκε ούτε μία φορά για να ελέγξει την πρόοδό τους ή να κάνει κάποια παρατήρηση. Φαίνεται πως είναι η εποχή που ξεκίνησαν τα προβλήματα της υγείας του, καθώς κανένας από το νησί, πλην από ελάχιστες φορές το πρώτο διάστημα, δεν τον θυμάται να μένει εκεί. Οι περισσότεροι τον θυμούνται να επισκέπτεται κάθε χρόνο την Υδρα, αλλά να παραμένει στο σκάφος του και να κάνει βόλτες τα απογεύματα στα αγαπημένα του στέκια. Ακόμα και η κόρη του Μαρία λέγεται πως το συγκεκριμένο σπίτι δεν το έχει επισκεφτεί σχεδόν ποτέ.
Προσημείωση
Η κατάσχεση του σπιτιού της Υδρας έγινε στις 21 Νοεμβρίου 2021 υπέρ της Eurobank για 200.000 ευρώ και αποτελεί μέρος της συνολικής απαίτησης, καθώς η τράπεζα είχε εγγράψει προσημείωση από το 2010 για 2,6 εκατ. ευρώ. Ο πλειστηριασμός έχει προγραμματιστεί για τις 24 Ιουνίου, με επισπεύδουσα τη Eurobank και η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στα 2.055.000 ευρώ. Σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης του πλειστηριασμού, το ακίνητο περιήλθε στην ιδιοκτησία της οφειλέτιδας εταιρείας που είναι η «Διευρωπαϊκή Επενδύσεων - Οικονομικοτεχνικών Μελετών - Τουριστικών και Εμπορικών Επιχειρήσεων» το 1995. Το οικόπεδο έχει συνολική έκταση 363,14 τ.μ., βρίσκεται στην περιοχή Κάβος και η οικία, κατά την αρχική της φάση, αποτελούνταν από έξι κύρια δωμάτια και λοιπά χρειώδη, επιφάνειας 230,22 τ.μ., με βοηθητικό χώρο επιφάνειας 69,50 τ.μ.
Σύμφωνα με τις κατόψεις από τον φάκελο της οικοδομικής άδειας, το σπίτι αναπτύσσεται σε τρεις στάθμες: • Στην πρώτη στάθμη περιλαμβάνει υδατοδεξαμενή βάσει εγκεκριμένων σχεδίων. • Στη δεύτερη υπάρχει κύριος χώρος 220,22 τ.μ., ενώ έχει δημιουργηθεί αποθηκευτικός χώρος επιφάνειας 5,25 τ.μ. κάτω από εξωτερική κλίμακα ανόδου στον όροφο, και ημιυπαίθριος χώρος επιφάνειας 45,40 τ.μ., με αυθαιρεσίες που έχουν τακτοποιηθεί. • Στην τρίτη στάθμη βρίσκεται η κύρια κατοικία εμβαδού 227,74 τ.μ., όπου επίσης υπάρχουν υπό τακτοποίηση αυθαίρετες επεκτάσεις. Η κατοικία αποτελείται από καθιστικό δίπλα στην αυλή, χώρο μεγάλης κουζίνας, βοηθητικό δωμάτιο, διάδρομο, λουτρό και τέσσερα master υπνοδωμάτια με προθάλαμο, καθώς και μεγάλο στεγασμένο εξωτερικό διάδρομο.
Η στάθμη αυτή κατά ένα μεγάλο τμήμα της δεν έχει φυσικό φωτισμό (λόγω της έντονης κλίσης του εδάφους). Σε παραπάνω στάθμη περιλαμβάνονται καθιστικό, τραπεζαρία, master υπνοδωμάτιο με βεστιάριο και λουτρό, δύο βοηθητικά δωμάτια για ξενώνες, μικρή αποθήκη, και το εσωτερικό κλιμακοστάσιο που οδηγεί στον κάτω όροφο. Εχει δάπεδα και εξωτερικά κουφώματα ξυλείας, ντουλάπια κουζίνας και λουτρά πολυτελούς κατασκευής και για τη θέρμανση και την ψύξη έχει τοποθετηθεί κεντρικός κλιματισμός.
Το σπίτι με την εκπληκτική θέα προς το γραφικό λιμάνι του κοσμοπολίτικου νησιού βρίσκεται πάνω από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και αγοράστηκε το 1995 με τα στοιχεία της οφειλέτιδας εταιρείας του «Διευρωπαϊκή Επενδύσεων - Οικονομικοτεχνικών Μελετών - Τουριστικών και Εμπορικών Επιχειρήσεων». Λίγα χρόνια μετά, ο επιχειρηματίας προχώρησε και σε μια μεγάλη επένδυση σε γη πολλών εκατομμυρίων ευρώ απέναντι από την Υδρα και συγκεκριμένα στο Μετόχι Αργολίδας, 1.332 στρέμματα με ιδιωτική παραλία, δημιουργώντας εκεί τον προσωπικό του επίγειο παράδεισο.
Το πρώτο σπίτι στην Υδρα
Η αγορά του συγκεκριμένου αρχοντικού στην Υδρα δεν ήταν η πρώτη για τον Δημήτρη Κοντομηνά, καθώς τη δεκαετία του ’80 απέκτησε το πρώτο του σπίτι στο νησί και συγκεκριμένα στον βασικό άξονα του λιμανιού και δίπλα από το ιστορικό φαρμακείο της οικογένειας Ραφαλιά, που θεωρείται από τα παλαιότερα στην Ελλάδα και αποτελεί μνημείο πολιτιστικής και αρχιτεκτονικής παράδοσης. Σύμφωνα με την αδελφή του Κίττυ Αλεξανδράτου- Κοντομηνά, το συγκεκριμένο σπίτι τού το είχε προτείνει ο φίλος του και κουμπάρος του Τζον Λένον των «Beatles», Αλέξης Μάρδας: «Εκείνο το σπίτι είχε μια εκπληκτική βεράντα προς το λιμάνι.
Του το είχε προτείνει ο Αλέξης Μάρδας, που έτρεφε κι εκείνος την ίδια αγάπη, δεκαετίες πριν, στην Υδρα. Ηταν διακοσμημένο σε νησιώτικο στυλ, με αντίκες και σπάνια αντικείμενα που ταίριαζαν απόλυτα στην παλαιότητα του σπιτιού». Για τη διακόσμησή του ο Δημήτρης Κοντομηνάς δεν είχε εμπιστευτεί κάποια από τα μεγάλα ονόματα της αρχιτεκτονικής ή της διακοσμητικής τέχνης της εποχής, όπως πολλοί θα περίμεναν, αλλά την τότε σύντροφό του Ντίνα Πριτσιβέλη, γνωστή στους κύκλους της για το γούστο και την αισθητική της.
Το σπίτι παρέμεινε για αρκετά χρόνια στην κατοχή του επιχειρηματία, από την περίοδο που οι κληρονόμοι του αρχοντικού πάνω από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων αποφάσισαν να προχωρήσουν στην πώλησή του. Αλλωστε από την εποχή που πέρασε στην κατοχή τους και μέχρι την αγορά του από τον Δημήτρη Κοντομηνά παρέμενε κλειστό και αφημένο στην τύχη του και στον χρόνο. Λέγεται πως το οίκημα, αν δεν περνούσε σε άλλα χέρια προκειμένου να συντηρηθεί, σήμερα θα ήταν ερειπωμένο, ενώ βασικά του κομμάτια ίσως και να είχαν υποχωρήσει. Το οίκημα, χάρη στην αμφιθεατρική του θέα, μπορεί να αγαπήθηκε από τον επιχειρηματία, ωστόσο στα χρόνια που περνούσαν δεν το επισκέφτηκε όσο θα ήθελε, καθώς οι αντοχές του δεν του επέτρεπαν ν’ ανεβαίνει και να κατεβαίνει τα σκαλιά που υπάρχουν ακριβώς μπροστά του και είναι ο μοναδικός τρόπος για να το προσεγγίσει κανείς από τη βασική προβλήτα του νησιού.
Από τους λόγιους στον κουρέα
Η ιστορία του σπιτιού χάνεται στον 18ο αιώνα. Σχετική έρευνα του «ΘΕΜΑτος» διαπιστώνει ότι ανήκε στην οικογένεια Χαλιορή, οι οποίοι υπήρξαν γνωστοί λόγιοι για την εποχή τους. Ενα από τα βασικά μέλη της οικογένειας, το 1890, υπήρξε ένας από τους τρεις ακαδημαϊκούς που ανέδειξε τότε το νησί. Ο αδελφός του Γεώργιος Χαλιορής ήταν μουσικοδιδάσκαλος και πρωτοψάλτης, αλλά και ο βασικός συντελεστής της συλλογής βυζαντινής μουσικής με τίτλο «Νέον ταμείον μουσικής ανθολογίας». Αργότερα, τα πρώτα χρόνια του 19ου αιώνα, από την οικογένεια ξεχώρισαν ο λαογράφος Νικόλαος Χαλιορής, κείμενα και αναφορές του οποίου σώζονται μέχρι σήμερα.
Από τη δημιουργία μέχρι και την αγορά του από τον Δημήτρη Κοντομηνά, το σπίτι κληρονομούνταν από απόγονο σε απόγονο, με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να περάσει στα χέρια της Ευαγγελίας Χαλιορή. Εκεί ζούσε εκείνη μαζί με τον σύζυγό της Φώτη Αρβανιτάκη, έναν ξενομερίτη από τους Παξούς, ο οποίος για χρόνια διατηρούσε κουρείο στο λιμάνι του νησιού. Ολοι τον θυμούνται μέχρι και τώρα τον μπαρμπα- Φώτη, οι μεγαλύτεροι από την εποχή που διατηρούσε το μπαρμπέρικό του και οι νεότεροι από τότε που πήγαιναν στο σπίτι του για κούρεμα ή ξύρισμα. Λένε ότι μετά το κλείσιμο του κουρείου εκείνος συνέχισε την τέχνη του μέχρι και λίγο πριν φύγει από τη ζωή, κάπου στις αρχές της δεκαετίας του ’80, μετατρέποντας ένα από τα δωμάτια του σπιτιού σε επαγγελματικό χώρο.
Συγκεκριμένα, στο δωμάτιο με το παράθυρο με θέα προς το λιμάνι, που βρίσκεται δίπλα στην είσοδο του αρχοντικού, είχε στήσει το δικό του βασίλειο με τα ψαλίδια και τις χύμα κολόνιες να μοσχοβολούν στον χώρο. Μετά τον θάνατό του και από τη στιγμή που το ζευγάρι δεν απέκτησε παιδιά από τον γάμο του, το σπίτι πέρασε στα ανίψια του, τα οποία και αποφάσισαν να το πουλήσουν.
Το αρχοντικό φαίνεται πως ο Δημήτρης Κοντομηνάς το είχε βάλει στο μάτι καιρό πριν, καθώς το έβλεπε κάθε φορά μέσα από το σκάφος του, τη θρυλική «Quintessa» όταν προσέγγιζε το λιμάνι. Ετσι, χωρίς να το πολυσκεφτεί, αποφάσισε να το αποκτήσει πουλώντας το αρχικό του σπίτι στην Υδρα. «Ο αδελφός μου είχε μεγάλη αγάπη στην Υδρα από νέο παιδί. Θυμάμαι ήταν 18 χρόνων και πήγαινε εκεί μονοήμερη. Κανόνιζε παρέα, έμπαιναν όλοι μαζί στο πλοίο “Νεράιδα” και επέστρεφαν το βράδυ. Ολα του τα καλοκαίρια τον θυμάμαι να περνάει τις βασικές του διακοπές στην Υδρα, ενώ του άρεσε να πηγαίνει και στα Κύθηρα, απ’ όπου καταγόταν η μητέρα μας. Οταν απέκτησε το σπίτι στο Μετόχι πήγαινε και εκεί για ξεκούραση».
Τα έργα συντήρησης
Οταν το αρχοντικό πέρασε στα χέρια του, μετά την πρώτη αυτοψία έδωσε την εντολή να γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες για τη συντήρησή του. Δεν ήθελε σε καμία περίπτωση το σπίτι να ανακαινιστεί με τρόπο που να αλλάξει ο χαρακτήρας του. Αυτό που επιθυμούσε ήταν να συντηρηθεί όσο γινόταν στην αρχική του μορφή. Χρειάστηκαν, λοιπόν, περίπου δύο χρόνια ώστε ειδικά συνεργεία να αναλάβουν το έργο δίνοντας ξανά σε όλους τους χώρους την παλιά τους πνοή με κάποιες επιπλέον προσθήκες. Εκεί τοποθετήθηκαν όλα τα έπιπλα από το προηγούμενο σπίτι της Υδρας, μαζί με τις αντίκες και τα έργα τέχνης.
Λέγεται πως όσο καιρό κράτησαν οι εργασίες ο Δημήτρης Κοντομηνάς δεν εμφανίστηκε ούτε μία φορά για να ελέγξει την πρόοδό τους ή να κάνει κάποια παρατήρηση. Φαίνεται πως είναι η εποχή που ξεκίνησαν τα προβλήματα της υγείας του, καθώς κανένας από το νησί, πλην από ελάχιστες φορές το πρώτο διάστημα, δεν τον θυμάται να μένει εκεί. Οι περισσότεροι τον θυμούνται να επισκέπτεται κάθε χρόνο την Υδρα, αλλά να παραμένει στο σκάφος του και να κάνει βόλτες τα απογεύματα στα αγαπημένα του στέκια. Ακόμα και η κόρη του Μαρία λέγεται πως το συγκεκριμένο σπίτι δεν το έχει επισκεφτεί σχεδόν ποτέ.
Προσημείωση
Η κατάσχεση του σπιτιού της Υδρας έγινε στις 21 Νοεμβρίου 2021 υπέρ της Eurobank για 200.000 ευρώ και αποτελεί μέρος της συνολικής απαίτησης, καθώς η τράπεζα είχε εγγράψει προσημείωση από το 2010 για 2,6 εκατ. ευρώ. Ο πλειστηριασμός έχει προγραμματιστεί για τις 24 Ιουνίου, με επισπεύδουσα τη Eurobank και η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στα 2.055.000 ευρώ. Σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης του πλειστηριασμού, το ακίνητο περιήλθε στην ιδιοκτησία της οφειλέτιδας εταιρείας που είναι η «Διευρωπαϊκή Επενδύσεων - Οικονομικοτεχνικών Μελετών - Τουριστικών και Εμπορικών Επιχειρήσεων» το 1995. Το οικόπεδο έχει συνολική έκταση 363,14 τ.μ., βρίσκεται στην περιοχή Κάβος και η οικία, κατά την αρχική της φάση, αποτελούνταν από έξι κύρια δωμάτια και λοιπά χρειώδη, επιφάνειας 230,22 τ.μ., με βοηθητικό χώρο επιφάνειας 69,50 τ.μ.
Σύμφωνα με τις κατόψεις από τον φάκελο της οικοδομικής άδειας, το σπίτι αναπτύσσεται σε τρεις στάθμες: • Στην πρώτη στάθμη περιλαμβάνει υδατοδεξαμενή βάσει εγκεκριμένων σχεδίων. • Στη δεύτερη υπάρχει κύριος χώρος 220,22 τ.μ., ενώ έχει δημιουργηθεί αποθηκευτικός χώρος επιφάνειας 5,25 τ.μ. κάτω από εξωτερική κλίμακα ανόδου στον όροφο, και ημιυπαίθριος χώρος επιφάνειας 45,40 τ.μ., με αυθαιρεσίες που έχουν τακτοποιηθεί. • Στην τρίτη στάθμη βρίσκεται η κύρια κατοικία εμβαδού 227,74 τ.μ., όπου επίσης υπάρχουν υπό τακτοποίηση αυθαίρετες επεκτάσεις. Η κατοικία αποτελείται από καθιστικό δίπλα στην αυλή, χώρο μεγάλης κουζίνας, βοηθητικό δωμάτιο, διάδρομο, λουτρό και τέσσερα master υπνοδωμάτια με προθάλαμο, καθώς και μεγάλο στεγασμένο εξωτερικό διάδρομο.
Η στάθμη αυτή κατά ένα μεγάλο τμήμα της δεν έχει φυσικό φωτισμό (λόγω της έντονης κλίσης του εδάφους). Σε παραπάνω στάθμη περιλαμβάνονται καθιστικό, τραπεζαρία, master υπνοδωμάτιο με βεστιάριο και λουτρό, δύο βοηθητικά δωμάτια για ξενώνες, μικρή αποθήκη, και το εσωτερικό κλιμακοστάσιο που οδηγεί στον κάτω όροφο. Εχει δάπεδα και εξωτερικά κουφώματα ξυλείας, ντουλάπια κουζίνας και λουτρά πολυτελούς κατασκευής και για τη θέρμανση και την ψύξη έχει τοποθετηθεί κεντρικός κλιματισμός.
Δεν υπάρχουν σχόλια