Header Ads

Header ADS

Φορτίο - μαμούθ με κόκα για τη Θεσσαλονίκη



Ρεπορτάζ: Χρήστος Μαζάνης

Φορτίο κοκαΐνης 654 κιλών το οποίο είχε προορισμό το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπλόκαραν οι Ιταλικές Αρχές στο λιμάνι Τζόια Τάουρο της Καλαβρίας έπειτα από συντονισμένη επιχείρηση και αξιοποίηση πληροφοριών.

Η κοκαΐνη ήταν κρυμμένη μέσα σε ένα κοντέινερ με μπανάνες το οποίο αποτελούσε μέρος ενός μεγαλύτερου φορτίου με 50 κοντέινερ που είχε παραγγέλλει εισαγωγική εταιρεία με δραστηριότητα στην Ελλάδα.

«Η παρτίδα με τις μπανάνες προερχόταν από το λιμάνι του Ισημερινού, Γκουαγιακίλ και κατευθυνόταν στο ελληνικό λιμάνι της Θεσσαλονίκης», λέει στη «Ζούγκλα» ο αντισυνταγματάρχης της Αστυνομίας Οικονομικού Εγκλήματος της Ιταλίας, Ντανίλο Περσάνο ο οποίος έχει γνώση της επιχείρησης.

Το κοντέινερ με το φορτίο
Το κοντέινερ με το φορτίο

Σύμφωνα με τους Ιταλούς, η κοκαΐνη ήταν καθαρή και τα κέρδη από την μεταπώληση θα άγγιζαν τουλάχιστον τα 200 εκατομμύρια ευρώ. Θα μπορούσε να κοπεί από τους εμπόρους ναρκωτικών έως και 4 φορές πριν διατεθεί στην αγορά.

Οι άνδρες της Guardia di Finanza και οι τελωνειακοί υπάλληλοι έχοντας τις κατάλληλες πληροφορίες, χρησιμοποίησαν εξελιγμένους σαρωτές με «ακτίνες Χ» οι οποίοι εντοπίζουν ανωμαλίες στα φορτία που είναι αποθηκευμένα στα τεράστια εμπορευματοκιβώτια.

«Εντοπίσαμε την ποσότητα και αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη έρευνες για να μπορέσουμε να βρούμε ποια εγκληματική οργάνωση θα εκμεταλλευόταν τα ναρκωτικά. Υπάρχει εταιρεία αποστολέας του φορτίου και εταιρεία παραλήπτης. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπως συμβαίνει και με άλλες τέτοιες κατασχέσεις που κάνουμε δεν φέρεται να έχουν ευθύνη οι εταιρείες διότι συνήθως δεν γνωρίζουν εάν μέσα στα τεράστια φορτία που παραγγέλνουν μπορεί να κρύβονται ναρκωτικά», λέει ο αντισυνταγματάρχης και προσθέτει:

Η κοκαΐνη
Η κοκαΐνη

«Θα ενημερώσουμε και τις Ελληνικές Αρχές αλλά ακόμα ερευνούμε στοιχεία. Το συγκεκριμένο πλοίο που μετέφερε τα ναρκωτικά ήταν αρχικά να δέσει στη Μάλτα αλλά τελικά κατέληξε στο λιμάνι Τζόια Τάουρο. Στη συνέχεια τα κοντέινερ θα μεταφορτώνονταν σε άλλο πλοίο με προορισμό το ελληνικό λιμάνι. Αυτό που μπορώ να σας πω σίγουρα είναι το γεγονός πως ο εισαγωγέας στην Ελλάδα δεν φέρεται προς το παρόν να έχει εμπλοκή με τη διακίνηση των ναρκωτικών. Αυτά τα φορτία με μπανάνες που στέλνουν τα  λατινοαμερικάνικα καρτέλ και περιέχουν ναρκωτικά, μόλις φτάνουν στο λιμάνι προορισμού παρακολουθούνται από άτομα της εγκληματικής οργάνωσης που έχει κάνει την παραγγελία. Παρακολουθούν λοιπόν το φορτίο και μόλις το φορτηγό βγει από το λιμάνι κάποια στιγμή επεμβαίνουν, ακόμα και με τη χρήση όπλων και παίρνουν τα ναρκωτικά. Φυσικά ο οδηγός δεν γνωρίζει τίποτα. Το βλέπουμε πολύ συχνά να γίνεται με φορτία της αλβανικής μαφίας».

Λιμάνι Θεσσαλονίκης
Λιμάνι Θεσσαλονίκης

Η εμπλοκή της Ντράγκετα

Το λιμάνι της Τζόια Τάουρο ή αλλιώς… το ιταλικό λιμάνι της κοκαΐνης όπως αναφέρουν Ιταλικές πηγές ελέγχεται αποκλειστικά από την Ντράγκετα, δηλαδή την Ιταλική μαφία της Καλαβρίας. Τα ναρκωτικά που φτάνουν εκεί στη συνέχεια έχουν προορισμό την Ιταλία αλλά και άλλες χώρες. Πρόκειται ουσιαστικά για το «σπίτι»  της Ντράγκετα. Όπως λένε οι ίδιες πηγές, η συγκεκριμένη οργάνωση η οποία έχει εξαπλωθεί σε όλον τον κόσμο και είναι η πιο ισχυρή αυτή τη στιγμή, σε σχέση με τις άλλες ( Καμόρα, Σάκρα Κορόνα Ουνίτα, Κόζα Νόστρα), διακινεί ναρκωτικά και σε ευρωπαϊκές χώρες συνεργαζόμενη με ντόπιες εγκληματικές οργανώσεις.

Λιμάνι Τζόια Τάουρο
Λιμάνι Τζόια Τάουρο

Δεν αποκλείεται λοιπόν στη συγκεκριμένη περίπτωση τα ναρκωτικά να ήταν της Ντράγκετα η οποία συνεργάζεται με εγκληματική οργάνωση η οποία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.

Ο αντισυνταγματάρχης Περσάνο είναι σαφής: «Ερευνούμε και αυτό το ενδεχόμενο, αφού στο λιμάνι αυτό η Ντράγκετα έχει το μονοπώλιο. Όμως ερευνούμε και το ενδεχόμενο το φορτίο να είχε κι άλλον σταθμό εκτός της Θεσσαλονίκης».  

Η κοκαϊνη κατασχέθηκε και βρίσκεται σε ειδική αποθήκη υπό ένοπλη επιτήρηση. Την υπόθεση έχει αναλάβει η Εισαγγελία του Palmi και όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Ζούγκλα» βρίσκεται σε εξέλιξη προκαταρκτική έρευνα.

ΠΗΓΗ:zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.