ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:Τεκμηριωμένων απαντήσεων συνέχεια (vol.2)
Τεκμηριωμένων απαντήσεων συνέχεια (vol.2)
Δεν είναι η πρώτη φορά που η παράταξη «Ελεύθερα Κύθηρα» (ΕΚ) επιχειρεί με ψέματα και λογικά άλματα να παραπλανήσει τους πολίτες για ίδιο μικροπολιτικό όφελος. Σε κάθε τέτοια απέλπιδα κίνηση, η Δημοτική Αρχή απαντά πάντοτε με τεκμήρια και στοιχεία, κάτι που ουδόλως βολεύει το αφήγημα των ΕΚ.
Οι συγκρίσεις που παρουσιάζουν τα ΕΚ για το κόστος κατασκευής δικτύων και συνδέσεων στο έργο «Αποχέτευση Νοτίου Τμήματος νήσου Κυθήρων» είναι άκρως παραπλανητικές. Η σύγκριση είναι εντελώς αβάσιμη, αφού συγκρίνουν ΑΝΟΜΟΙΑ ΕΡΓΑ με τελείως διαφορετικές παραμέτρους.
Το δημοσίευμα δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες των Κυθήρων, κυρίως το πλήθος των οικισμών, την κατανομή του πληθυσμού και τις μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των καθώς και τον νησιωτικό χαρακτήρα της περιοχής με το υψηλό κόστος των μεταφορικών.
Τονίζουν την διαφορά κόστους ανά σύνδεση (177,00 € στην υπόλοιπη Ελλάδα έναντι 404,00€ στα Κύθηρα) επικαλούμενοι το αντίστοιχο έργο στη «Λεκάνη Σπερχειού».
Είναι άραγε το μοναδικό αντίστοιχο έργο ή αυτό βολεύει;
Ανεξάρτητα του αν τα δύο έργα «προσφέρουν παρόμοια πυκνότητα πληθυσμού», θα έπρεπε να εξεταστούν και άλλες, εξ ίσου ή/και σημαντικότερες, ως προς την διαμόρφωση του κόστους παράμετροι, όπως ενδεικτικά το εδαφικό ανάγλυφο της περιοχής κατασκευής του έργου (ποσοστό βράχου στο έργο «Λεκάνη Σπερχειού» μόλις 4,95%), το κόστος των μεταφορικών που το ίδιο το Κράτος αποδέχεται με την ΥΑ του 2004 κ.λπ.
Οι συντοπίτες μας γνωρίζουν καλά από τις αυξημένες τιμές στο νησί λόγω των θαλασσίων μεταφορών.
Εάν έπρεπε να ελεγχθεί το κόστος του έργου, τότε αυτό θα έπρεπε να γίνει με άλλο ΠΑΡΟΜΟΙΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΕΡΓΟ, όπως π.χ. το έργο «ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ ΣΠΕΤΣΩΝ» το οποίο διέθετε τα ίδια χαρακτηριστικά με το έργο των Κυθήρων (νησιώτικη περιοχή, υψηλά μεταφορικά, βραχώδες έδαφος κ.λπ.).
Η 1η φάση του έργου αυτού, η οποία έχει ολοκληρωθεί και έχει παραληφθεί, είχε τα εξής στοιχεία:
• Κατασκευασθέν μήκος δικτύου (με ημιτελή αντλιοστάσια και χωρίς ιδιωτικές συνδέσεις) : 23.436,65m
• Πραγματική δαπάνη (από τελικό λογαριασμό) : 9.896.029,49€
• Κόστος ανά τρέχον μέτρο: 9.896.029,49 : 23.436,65 = 422,25 €/m
Το κόστος αυτό, όπως φαίνεται, είναι ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ από το κόστος του δικού μας έργου και ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΙΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ, είναι δε κατασκευασμένο πριν από 4 χρόνια με τις μειωμένες τιμές που ίσχυαν την περίοδο αυτή σε σχέση με σήμερα.
Παραβλέπεται επίσης το γεγονός ότι στο έργο των Κυθήρων οι οικισμοί είναι πολύ απομακρυσμένοι μεταξύ τους. Ο οικισμός π.χ. του Μυλοποτάμου, με τους λίγους κατοίκους και κατά συνέπεια τον μικρό αριθμό συνδέσεων, απέχει από τον κεντρικό αγωγό αποχέτευσης περίπου 6.000μ. Όπως γίνεται αντιληπτό, το στοιχείο αυτό αυξάνει το κόστος ανά μέτρο μήκους έργου ή ανά κάτοικο.
Η ένταξη όμως του οικισμού Μυλοποτάμου βασικά αλλά και του Καλάμου στον σχεδιασμό του έργου αποτελεί σημαντικό επίτευγμα.
Με τον τρόπο αυτό, οι κοντινοί οικισμοί (Αραίοι, Κάτω Χώρα, Πίσω Πηγάδι) καθώς και άλλοι οικισμοί του Νοτίου Τμήματος (Φράτσια, Μανιτοχώρι, Ξερονιάματα κ.λ.π.) θα μπορούν στο μέλλον εύκολα και με μικρό σχετικά κόστος να ενταχθούν στο σύστημα αποχέτευσης που κατασκευάζεται σήμερα καθώς έχουν γίνει οι σχετικές προβλέψεις στις διατομές των κεντρικών αγωγών.
Ένα άλλο στοιχείο που ΣΚΟΠΙΜΩΣ ΠΑΡΑΒΛΕΠΕΤΑΙ είναι το εξαιρετικά βραχώδες ανάγλυφο του εδάφους στην περιοχή μας. Η μορφολογία του εδάφους, στα Κύθηρα θεωρείται «ορεινή» αφού μόνο 5 από τους 68 οικισμούς βρίσκονται παραθαλάσσια ενώ οι υπόλοιποι σε μέσο υψόμετρο 300μ. Και μόνο αυτό το στοιχείο αναδεικνύει την «σκληρότητα» του εδάφους εν αντιθέσει π.χ. με την Λεκάνη Σπερχειού που το έδαφος είναι κυρίως γαιώδους υφής.
Σε έργα αποχέτευσης στόχος είναι οι συνδέσεις ή οι ισοδύναμοι κάτοικοι. Για να συγκρίνεις δύο έργα με μια παράμετρο (π.χ. τον προϋπολογισμό) θα πρέπει να είναι ακριβώς όμοια. Άλλως λαμβάνεις υπόψιν και άλλες παραμέτρους, όπως μήκος δικτύου, αντλιοστάσια, δυσκολία κατασκευής, μονάδες, επέμβαση σε υπάρχουσες μονάδες κλπ.
Στο έργο μας έχουμε δίκτυο 48 χλμ., 13 αντλιοστάσια (14 με την μεγάλη επέμβαση στο κεντρικό στο Καψάλι), διατομές σωλήνων μέχρι Φ500, πλήρης μονάδα βοθρολυμάτων σε απόσταση 19 χλμ. από την ΕΕΛ, επέμβαση- συμπλήρωση- αναβάθμιση σε λειτουργούσα ΕΕΛ, ανάγλυφο διαδρομής που επιβάλλει βάθη δικτύου σε 6,00, 7,00 και 7,50 μέτρα!
Άρα θα πρέπει να γίνει σύγκριση του προϋπολογισμού και των συνδέσεων, με τα μήκη δικτύων, τους αριθμούς των αντλιοστασίων, τις διατομές αγωγών, την κατασκευή και επέμβαση σε εγκαταστάσεις για να προκύψει σχετικά ασφαλές συμπέρασμα.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, τα οικονομικά δεδομένα του έργου, όπως αυτά περιλαμβάνονται στην εγκεκριμένη μελέτη του, περιλήφθηκαν και στο Τεχνικό Δελτίο που συνόδευε το αίτημα χρηματοδότησης, και το οποίο ύστερα από θετική αξιολόγηση έτυχε της έγκρισης – αποδοχής από την χρηματοδοτούσα αρχή η οποία είχε στην διάθεσή της και τα οικονομικά στοιχεία των άλλων έργων που επικαλείται το δημοσίευμα.
Αυτονόητο είναι λοιπόν ότι και μόνο η έγκριση της μελέτης από την χρηματοδοτούσα αρχή του Υπουργείου Ενέργειας, από τα στελέχη του Ταμείου Ανάκαμψης (ΕΕ) και στη συνέχεια από το αρμόδιο Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου καταρρίπτει όλα τα κακόβουλα αναφερόμενα «περί διασπάθισης δημοσίου χρήματος» ενώ η επιτυχία της ένταξης του έργου αυτού και της υλοποίησης του σήμερα θα έπρεπε να πιστωθεί σε όλους όσοι εργάσθηκαν και μόχθησαν για το έργο αυτό, το οποίο θα αποτελεί πλέον περιουσιακό στοιχείο των κατοίκων του νησιού.
Τα υπόλοιπα από βδομάδα.



Δεν υπάρχουν σχόλια