Header Ads

Header ADS

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ… ΜΠΑΡΜΠΑ

Στιγμιότυπο από το περιπετειώδες ταξίδι της Γιούλης Χρονοπούλου στα Κύθηρα

Η Γιούλη Χρονοπούλου θυμάται μια καλοκαιρινή περιπέτεια στα Κύθηρα που είχαν γίνει γνωστά λόγω του σίριαλ «Το τζιβαέρι» με πρωταγωνίστρια τη Βάνα Μπάρμπα και για να μείνεις ήθελες «μπάρμπα στην Κορώνη»

Ηταν καλοκαίρι του 1998. Με ένα φιλικό ζευγάρι και τα μικρά παιδιά τους αποφασίζουμε να πάμε έτσι ξαφνικά στα Κύθηρα. Ωραία τα αυθόρμητα ταξίδια, έτσι; Δεν είχαμε την περιπέτεια στο μυαλό μας, μόνο μια μάλλον ασυλλόγιστη αισιοδοξία.

Πήραμε το καράβι από τη Νεάπολη, στην οποία για να φτάσουμε δεν ταλαιπωρηθήκαμε και λίγο, και, καθώς πια αποβιβαζόμασταν, μας πλησίασαν κάποιοι και μας ρώτησαν με έκδηλη αγωνία και ασθματική ταχύτητα στη φωνή: «Έχετε κλείσει δωμάτια;»«Όχι» απαντήσαμε με άνεση και ψυχραιμία. «Τότε γυρίστε πίσω αμέσως. Μην κατεβείτε. Μείνετε στο πλοίο, τουλάχιστον να μπορέσετε να γυρίσετε. Στο νησί δεν υπάρχει τίποτε».

Δεν εντοπίσαμε αμέσως τα συμφέροντα που ήμασταν σίγουροι ότι κρύβονταν από πίσω. Αγνοήσαμε την προειδοποίηση και ξεκινήσαμε για αναζήτηση στέγης. Ξεκινήσαμε με τους παραθαλάσσιους προορισμούς. Δωμάτιο δεν υπήρχε πουθενά. Αποφασίσαμε να ψάξουμε στην ενδοχώρα σε οποιοδήποτε χωριό, αλλά, φευ, ούτε εκεί βρισκόταν κάτι. Αναρωτιόμασταν τι στο καλό συμβαίνει. Ώσπου κάποιος μας έλυσε το μυστήριο.

Ήταν η χρονιά που προβλήθηκε ένα σίριαλ με τη Βάνα Μπάρμπα (Το τζιβαέρι), που εμείς ουδέποτε είχαμε δει. Και τα Κύθηρα έγιναν ξαφνικά περιζήτητα.

Καταλάβαμε ότι η κατάσταση ήταν πράγματι αδιέξοδη, μολονότι δεν παραιτηθήκαμε αμέσως. Άλλωστε στο μεταξύ εκτός από στέγη αναζητούσαμε και τροφή και καθώς ήμασταν σε απομονωμένα χωριά το θέμα «επιβίωση» δυσκόλευε ολοένα. Πολύ περισσότερο που είχαμε και τα παιδιά.

Ώσπου ξαφνικά ακούσαμε ένα «ναι». Δεν τολμούσαμε να πιστέψουμε ότι βρήκαμε δωμάτιο. «Βέβαια» μας είπε η νοικοκυρά, «θα σας βολέψω όλους μαζί. Έναν χώρο έχω». Μας ανέφερε και μια απίστευτη τιμή, σύμφωνη πάντως με τους νόμους της αγοράς.

Τι να κάνουμε; Δεχτήκαμε. Είπαμε, έστω για ένα βράδυ. Πηγαίνοντας στον «χώρο» μείναμε άφωνοι, αφού επρόκειτο για τον σταύλο, με όλα τα καλά του, ζώα, σανά, ακαθαρσίες και άλλα βουκολικά.

ΗΤΑΝ Η ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΗΘΗΚΕ ΕΝΑ ΣΙΡΙΑΛ ΜΕ ΤΗ ΒΑΝΑ ΜΠΑΡΜΠΑ, ΤΟ «ΤΖΙΒΑΕΡΙ», ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΕΙΧΑΜΕ ΔΕΙ, ΚΑΙ ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΕΓΙΝΑΝ ΞΑΦΝΙΚΑ ΠΕΡΙΖΗΤΗΤΑ

Εννοείται ότι φύγαμε τρέχοντας με κατεύθυνση πια μόνο το λιμάνι και την αναχώρηση. Όμως δεν υπήρχε κανένα πλοίο. Μας προειδοποίησαν μάλιστα ότι στο εξής κανένα πλοίο δεν θα είχε διαθέσιμες θέσεις.

Καθώς ήμασταν σε κατάσταση απόγνωσης και ενώ είχε ήδη νυχτώσει για τα καλά, ετοιμαζόμασταν να διανυκτερεύσουμε στο αυτοκίνητο. Μια λύση που, όπως αμέσως διαπιστώσαμε, είχαν αναγκαστικά «επιλέξει» και αρκετοί άλλοι.

Εκείνη την ώρα εμφανίστηκε με το αυτοκίνητό του ένας πράκτορας που είπε απευθυνόμενος στο τσούρμο των απελπισμένων: «Ακολουθήστε με».

Σχηματίστηκε μια αυτοκινητοπομπή που άρχισε να ανεβαίνει στα μαύρα σκοτάδια σε φιδοειδείς βουνίσιους δρόμους. Ώσπου φτάσαμε στην πεπλατυσμένη κορυφή, σε ένα μοναστήρι, την Αγία Μόνη, όπου και μας προσφέρθηκε δωρεάν φιλοξενία και μάλιστα για όσες μέρες θέλαμε.

Εμάς μας έδωσε το κελί του ηγουμένου, αφού μάλλον ήμασταν οι πιο διεκδικητικοί. Όλα ήταν πεντακάθαρα και μοσχοβολιστά, πλην τα νεύρα μας και η ταλαιπωρία μας δεν ήταν εύκολο να κατευναστούν.

Μείναμε μόνο ένα βράδυ (περιττό να πω πόσες φορές χτύπησα το κεφάλι μου στην είσοδο του κελιού, αμάθητη να σκύβω) και την άλλη μέρα, μολονότι το πρωινό μας πρόσφερε μια απίστευτη θέα, με νέες μάχες και διεκδικήσεις, καταφέραμε, παρά τις αντίθετες προβλέψεις, να φύγουμε.

Εννοείται ότι το ταξίδι μας έμεινε αξέχαστο. Δεν ξαναπήγαμε στα Κύθηρα. Άλλωστε είχαμε δει όλο το νησί.