Header Ads

Header ADS

Σοφίος Ανάργυρος: Απάντηση στο κείμενο της Λίτσας Σοφίου


 

Αγαπητή κ. Σοφίου

Σας καλούμε κατ’αρχήν να παραστείτε σε μια παρουσίαση του συνδυασμού μας ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΥΘΗΡΑ (σε οποιοδήποτε χωριό), όπου θα μπορούμε προφορικά (άρα απροετοίμαστοι) να απαντήσουμε σε οποιαδήποτε ερώτηση. Για το συγκεκριμένο θέμα της πολιτικής προστασίας απέναντι σε κινδύνους (πριν ακόμα γίνουν καταστροφές δηλαδή, νομίζουμε αυτό ρωτάτε) λίγο-πολύ όλοι οι συνδυασμοί είναι αναμενόμενο να σας απαντήσουμε τα ίδια: σχέδιο, συνεργασία με τις αρχές, αντιπυρικές, αντιπλημμυρικά κλπ. Άντε να σας πούμε και drones που πουλάει αυτή την εποχή. Είναι εύκολα τα λόγια. Στα Ελεύθερα Κύθηρα έχουμε ιεραρχήσει τον κίνδυνο από ακραία (φυσικά και άλλα) φαινόμενα, θεωρώντας μέγιστο κίνδυνο τις δασικές πυρκαγιές (λόγω της εγκατάλειψης των καλλιεργειών και της υπερδάσωσης, του εκτεταμένου εναέριου ηλεκτρικού δικτύου κλπ), δεύτερο τον σεισμό (λόγω κυρίως του σεισμικού ιστορικού και της ικανοποιητικής μέσης σεισμικής συμπεριφοράς των νέων και αναστηλωμένων οικοδομών) και τρίτο τις πλημμύρες (λόγω φυσικού αναγλύφου και της επικρατούσας χωροθέτησης των οικισμών σε υψώματα). Χάριν συντομίας, δεν θα επεκταθούμε εδώ στους υπόλοιπους κινδύνους, κάποιοι από τους οποίους είναι ανθρωπογενείς (όπως ο μεγάλος κίνδυνος από θαλάσσια ρύπανση). Για τις Δασικές πυρκαγιές λοιπόν έχουμε δύο δεσμεύσεις:
1. ΠΡΟΛΗΨΗ. Ο Δήμος θα συντονίσει την εκπόνηση Τοπικού Σχεδίου Πρόληψης. Και λέμε «συντονίσει» κι όχι «εκπονήσει» διότι ένα πραγματικό σχέδιο πρόληψης (και όχι όπως αυτά που τώρα αποδεικνύονται προσχηματικά) είναι επίπονη και πολυεπιστημονική διαδικασία που απαιτεί καινοτόμα προσέγγιση την οποία δεν φαίνεται να διαθέτει σήμερα η κεντρική διοίκηση. Και σίγουρα αρκετό χρόνο: πρέπει να γίνει καταγραφή όλων των εγκαταλελειμένων καλλιεργειών, χαρτογράφηση της συνένωσης των –παλαι ποτε- διάσπαρτων δασικών θυλάκων, ανάλυση του που οι επικρατούντες άνεμοι συνδυαζόμενοι με το φυσικό ανάγλυφο οδηγούν τα ενδεχόμενα μέτωπα της φωτιάς και μετά χωρική επισήμανση των κύριων κινδύνων τόσο για εξάπλωση όσο και για μεμονωμένα κτίρια (καθώς τις τελευταίες δεκαετίες έχει επεκταθεί η εκτός σχεδίου δόμηση ενώ ταυτόχρονα έχει χαθεί η ιστορική «σοφία» πρόληψης/αντιμετώπισης της φωτιάς)
2. ΠΑΙΔΕΙΑ και ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. Δεν είναι δυνατόν να ποινικοποιείται το κόψιμο ενός δέντρου όταν έτσι σώζονται στρέμματα. Ή μετά την καταστροφή να ανακαλύπτουμε την .. αντίπυρα με την οποία οι οικισμοί έμεναν άθικτοι μέχρι πριν 3 δεκαετίες. Θα αποενοχοποιήσουμε την εθελοντική συνεισφορά των πολιτών. Ειδικά για να καταστεί εφικτό το τελευταίο χρειάζεται στενή συνεργασία με την Κεντρική Διοίκηση (το Δασαρχειο, την πυροσβεστική κλπ). Διότι η οριζόντια νομολογία για την δασοπυρόσβεση είναι απαρχαιωμένη και εντελώς άστοχη (και ειδικά η πρόσφατη εγκληματική για τα Κύθηρα απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/55904/2019 Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων για την οποία η παρούσα Δημοτική Αρχή έχει μαύρα μεσάνυχτα αλλά και ο έτερος συνδυασμός δεν έχει αρθρώσει λέξη). Μέχρι τότε ο Δήμος θα είναι αρωγός σε κάθε πολίτη που ενώ έχει δίκιο θα διωχθεί με το γράμμα του νόμου. Με λίγα λόγια, απαιτείται:
1. Επιστημονική Προσέγγιση την οποία θα διασφαλίσουμε στο Τοπικό Σχέδιο Πρόληψης και 2. αλλαγή του θεσμικού πλαισίου: θα γράψουμε, θα προτείνουμε και θα διεκδικήσουμε ρυθμίσεις εξειδίκευσης στις τοπικές συνθήκες. (Δεν επεκτεινόμαστε, όποιος επιθυμεί μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας). Εξάλλου έχουμε διατυπώσει μια δέσμευση στις προγραμματικές μας αρχές (αυτούς τους 7 πυλώνες που συστηματικά απαξίωσαν αλλά σήμερα αποσπασματικά αντιγράφουν οι άλλοι 2 συνδυασμοί), η οποία κατά την εκτίμησή μας φανερώνει και τη δομική διαφορά μας: • Οι πολίτες οφείλουν να μην δέχονται ως απάντηση το «δυστυχώς έτσι είναι ο νόμος» αλλά να απαιτούν ενέργειες για την ανατροπή άδικων και ανεφάρμοστων διατάξεων. Ο εκάστοτε δήμαρχος οφείλει με κάθε τρόπο να πείθει την κεντρική Διοίκηση για το δίκιο των δημοτών του και όχι το αντίστροφο. Και όταν διαπιστώνει οτι τα αιτήματα σκοντάφτουν στην αδράνεια μιας κεντρικής διοίκησης που έχει μάθει σε εύκολες λύσεις, οφείλει να ετοιμάζει με ίδια μέσα την εξειδικευμένη για τον τόπο του νομοθεσία και να την προωθεί με κάθε τρόπο. • Θα ετοιμάσουμε εξειδικευμένες νομοθετικές ρυθμίσεις προσαρμοσμένες στο ιστορικό παραγωγικό και χωρικό αποτύπωμα των Κυθήρων και σε συνεργασία με το νομικό μας επιτελείο θα προωθήσουμε την ενσωμάτωσή τους στην υπερκείμενη εθνική νομοθεσία. Σοφίος Ανάργυρος Επικεφαλής του συνδυασμού Ελεύθερα Κύθηρα

ΥΓ. Αν και δεν χρησιμοποιώ colgate στέλνω χαμόγελο άλλης εταιρείας

3 σχόλια:

  1. οι πολίτες έχουν καμιά ευθύνη στην πολιτική προστασία ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάθε κράτος, και ειδικά αυτό, δεν έχει κανένα δικαίωμα να κουνάει το δάχτυλο στους ενεργούς πολίτες. Μας χρωστάνε, δεν τους χρωστάμε, πάρτε το χαμπάρι.

      Διαγραφή
    2. Δε θα συμφωνήσω. Όταν έβαζες βύσμα για να σου δώσουν άδεια να χτίσεις στην κοίτη του ποταμιού ή μέσα σε αυτό ή μέσα σε πυκνό απροστάτευτο δάσος, η ευθύνη ανήκει στο Κράτος και σε εσένα από μισό. Αν έχτισες χωρίς καθόλου άδεια και μετά ψήφιζες όποιο κόμμα υποσχόταν "νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων", τότε φταις 100%. Όταν είσαι υποχρεωμένος να καθαρίζεις τα οικόπεδα σου από 30 Απριλίου και εσύ κοιμάσαι όρθιος και τα περιμένεις από το Κράτος τότε πάλι φταις. Και όταν έρθει ο ελεγκτής και σου ρίξει στην προστιματάρα επειδή δεν καθάρισες και πάρεις τον τοπικό Βουλευτή να σου σβήσει το πρόστιμο τότε πάλι φταις. Αυτά

      Διαγραφή

Από το Blogger.