Header Ads

Header ADS

Ποινή χάδι για τον διακινητή του ναυαγίου στα Κύθηρα με οκτώ νεκρούς



Λίγες ημέρες πριν το πολύνεκρο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου και συγκεκριμένα την περασμένη Παρασκευή, στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά αναβίωνε το ναυάγιο στα Κύθηρα τον Οκτώβριο 2022 όπου το σκάφος στο οποίο επέβαιναν μετανάστες έπεσε σε βράχια με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 8 άνθρωποι.

Οι αρχές συνέλαβαν έναν Σύρο όπου σύμφωνα με τις μαρτυρίες των διασωθέντων ήταν ο ένας από τους δύο διακινητές. Αν και κινδύνευε να ακούσει επί 8 την ισόβια κάθειρξη «έπεσε στα μαλακά με ποινές χάδι» για το μέγεθος της τραγωδίας..

Σε 18 συνολικά χρόνια για κάθε μετανάστη για την παράνομη μετακίνηση και απλή συνέργεια.

Οι μαρτυρίες των διασωθέντων εκείνου του ταξιδιού που κατέληξε σε τραγωδία έδειχναν πως ακριβώς λειτουργούσαν τα παράνομα κυκλώματα των διακινητών που δεν υπολογίζουν τίποτα μπροστά στο κέρδος.

Η μαρτυρία μίας κοπέλας από το Αφγανιστάν που ήταν υπάλληλος σε τηλεοπτικό σταθμό και φέρνει στο φως το newpost είναι χαρακτηριστική:

«Γεννήθηκα στο Αφγανιστάν και εργαζόμουν σε τηλεοπτικό σταθμό ως υπάλληλος. Πριν από τέσσερις μήνες έφυγα και πήγα στην Τουρκία επειδή στη χωρά μου ήρθαν οι Ταλιμπάν και φοβόμουν για τη ζωή μου. Στην Τουρκία πήγα πρώτα στην πόλη Βαν όπου έμεινα τρεις μέρες και μετά με λεωφορείο πήγα στην Κωνσταντινούπολη. Εκεί έμεινα περίπου δύο μήνες. Κάποιοι φίλοι μου οι οποίοι είχαν ήδη έρθει στην Ευρώπη μου έδωσαν τον τηλεφωνικό αριθμό 0044….. που ανήκει σε έναν Αφγανό που λέγεται Β…… και ο οποίος μαζεύει κόσμο για τα ταξίδια που κανονίζει A…… Μου είπαν να πάω να βάλω χρήματα μέσω “HAWALA” και μόλις φτιάξει ο καιρός θα με πάρουν τηλέφωνο για να μου πουν τι να κάνω. Πήγα σε ένα μαγαζί στην Κωνσταντινούπολη και έβαλα 9.000 ευρώ που θα τα έπαιρναν όταν θα έφτανα Ιταλία αλλιώς θα μου τα έδιναν πίσω.

Μετά από ένα μήνα με πήραν τηλέφωνο να ετοιμαστώ γιατί θα φεύγαμε την ίδια μέρα. Μου έστειλαν ένα στίγμα τοποθεσίας στο κινητό μου με το οποίο πήγα σε μία συγκεκριμένη περιοχή .. Όταν πήγα εκεί ήταν βράδυ και ήμουν μόνη μου και μετά ήρθαν 50 άτομα. Εκεί υπήρχε ένα παλιό κτίριο και στους πάνω ορόφους μένανε Τούρκοι. Εμάς μας έβαλαν όλους σε ένα υπόγειο που είχε δύο δωμάτια και μείναμε εκεί. Ήρθε ένας άντρας και μας πήρε τα κινητά και το δεύτερο βράδυ φύγαμε με ένα μικρό λεωφορείο που στην Τουρκία τα λένε «ντολμούς» και μετά από δύο ώρες φτάσαμε σε ένα σημείο που είχε πολλά χαλασμένα αυτοκίνητα. Εκεί μας έβαλαν σε ένα φορτηγό στο οποίο υπήρχαν μέσα και άλλα άτομα και πριν ξεκινήσουν μας είπαν ότι ήμασταν συνολικά 100 άτομα. Ξεκινήσαμε και ταξιδεύαμε για συνολικά εννέα με δέκα ώρες. Φτάσαμε σε ένα δάσος και εκεί μας κατέβασαν δύο άντρες που μίλαγαν τούρκικα και μας οδήγησαν σε ένα μέρος όπου φύλαγαν ζώα και μας είπαν ότι θα φεύγαμε το ίδιο βράδυ αλλά επειδή ο καιρός ήταν κακός τελικά φύγαμε το επόμενο βράδυ».

Η νεαρή κοπέλα θα μπει στο σκάφος μαζί με τους υπόλοιπους μετανάστες και πολύ γρήγορα θα δει να υπάρχουν έντονοι καυγάδες ανάμεσα σε διακινητές και μετανάστες. Είχαν μία οδηγία που δεν έπρεπε να παραβιάσουν: να μην ανεβαίνουν στο κατάστρωμα.

«Ταξιδεύαμε για δύο βράδια στη θάλασσα και το τρίτο βράδυ ξαφνικά ακούσαμε ένα δυνατό ήχο ,νιώσαμε ένα πολύ δυνατό χτύπημα και άρχισαν να μπαίνουν νερά στο πλοίο.

Τότε άρχισαν όλοι να φωνάζουν βοήθεια και προσπαθούσαν να καλέσουν την αστυνομία.»

Ο διακινητής θα μπερδευτεί ανάμεσα στους διασωθέντες και θα προσποιηθεί ότι είναι ένας από αυτούς

«Άλλοι πρόσφυγες μας έλεγαν να μην πούμε τίποτα για αυτόν γιατί είναι αμαρτία επειδή αυτός έχει παιδί και να λέμε ότι είναι πρόσφυγας σαν και εμάς».

nassosblog.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.