Header Ads

Header ADS

Εγκληματούν και προκαλούν!



Απίστευτα προκλητική είναι η εκδοχή που παρουσιάζει το υπ. Ναυτιλίας για το πολύνεκρο ναυάγιο με τους πρόσφυγες ανοιχτά της Πύλου. Οπως παραδέχεται το Λιμενικό διαπίστωσε ότι ένα πλοίο ταξίδευε παραβιάζοντας κάθε κανόνα ασφαλούς ναυσιπλοΐας της Ελλάδας και της ΕΕ. Δεν χρειαζόταν ιδιαίτερη αντίληψη για να εκτιμήσει ότι οι εκατοντάδες επιβάτες του βρισκόταν σε άμεσο κίνδυνο.

Τι έκαναν όμως οι “αρμόδιοι”; Οπως μας λένε στην ανακοίνωσή τους. αφού το “αλιευτικό σκάφος δεν ζήτησε καμία συνδρομή από το Λιμενικό Σώμα και την Ελλάδα” θεωρούν ότι δεν έχουν καμιά ευθύνη. Προσθέτουν μάλιστα ότι “από τις 15:30 μέχρι τις 21:00 ο θάλαμος επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας είχε επανειλημμένως επικοινωνία με το αλιευτικό μέσω δορυφορικού τηλεφώνου. Σε όλες επαναλάμβαναν σταθερά ότι επιθυμούν να πλεύσουν προς Ιταλία και δεν ήθελαν καμία συνδρομή από την Ελλάδα”.

Αστείες δικαιολογίες δηλαδή!

Και έτσι μένουν αναπάντητα τα εύλογα ερωτήματα θέτει η ομάδα Alarm Phone της οργάνωσης WatchTheMed.

Η ανακοίνωση της Alarm Phone:

Στα ανοικτά των ελληνικών ακτών, ένα μεγάλο ψαροκάικο ανατράπηκε. Φοβόμαστε ότι εκατοντάδες άνθρωποι έχουν πνιγεί. Χθες, 13 Ιουνίου 2023, είχαμε ειδοποιήσει το Ελληνικό Λιμενικό Σώμα στις 16:53 CEST για αυτό το σκάφος σε κίνδυνο, καθώς ο κόσμος μας είχε καλέσει για βοήθεια. Οι ελληνικές αρχές, σύμφωνα με πληροφορίες και η Ιταλία και η Μάλτα, είχαν ήδη ειδοποιηθεί αρκετές ώρες νωρίτερα. Οι ελληνικές και άλλες ευρωπαϊκές αρχές γνώριζαν λοιπόν πολύ καλά αυτό το υπερπλήρες και ακατάλληλο πλωτό πλοίο. Δεν ξεκίνησε επιχείρηση διάσωσης. Τα ξημερώματα σήμερα, 14 Ιουνίου 2023, το σκάφος ανατράπηκε.

Ήδη τις ώρες που ακολούθησαν αυτή τη θαλάσσια καταστροφή, το Ελληνικό Λιμενικό Σώμα έχει αρχίσει να δικαιολογεί την αποτυχία του να βοηθήσει, με το επιχείρημα ότι οι άνθρωποι που βρίσκονται σε κίνδυνο δεν ήθελαν να διασωθούν στην Ελλάδα.

Ρωτάμε: Γιατί οι άνθρωποι στη θάλασσα φοβούνται τόσο πολύ να συναντήσουν ελληνικές δυνάμεις;

Είναι επειδή οι άνθρωποι που βρίσκονται σε κίνηση γνωρίζουν για τις φρικτές και συστηματικές πρακτικές απώθησης που εφαρμόζουν οι ελληνικές αρχές, πρακτικές που εγκρίνονται από την ΕΕ. Η Ελλάδα έχει γίνει η «ασπίδα της Ευρώπης», όπως σημείωσε κάποτε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φον ντερ Λάιεν, αποτρέποντας βίαια τους ανθρώπους που κινούνται.

Οι άνθρωποι που κινούνται γνωρίζουν ότι χιλιάδες έχουν πυροβοληθεί, χτυπηθεί και εγκαταλειφθεί στη θάλασσα από αυτές τις ελληνικές δυνάμεις. Γνωρίζουν ότι η συνάντηση με την Ελληνική Ακτοφυλακή, την Ελληνική Αστυνομία ή την Ελληνική Συνοριοφυλακή σημαίνει συχνά βία και ταλαιπωρία. Οφείλονται σε συστηματικές απωθήσεις που τα σκάφη προσπαθούν να αποφύγουν την Ελλάδα, πλέουν σε πολύ μεγαλύτερες διαδρομές και διακινδυνεύουν ζωές στη θάλασσα.

Ως Alarm Phone, έχουμε τεκμηριώσει αναρίθμητες περιπτώσεις απωθήσεων και επίσης περιπτώσεις όπου υπερπλήρη σκάφη ανατράπηκαν επειδή έκαναν μεγαλύτερες διαδρομές, προσπαθώντας να αποφύγουν τις ελληνικές δυνάμεις. Ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι ένα σκάφος που βρισκόταν σε κίνδυνο στις 22 Μαΐου 2023, νότια της Μεθώνης και απωθήθηκε 524 χιλιόμετρα στα τουρκικά ύδατα. Μερικοί από τους ανθρώπους αυτής της υπόθεσης εξακολουθούν να είναι φυλακισμένοι στην Τουρκία.

Επιπλέον, το Alarm Phone έχει τεκμηριώσει πώς οι επιβάτες ενός άλλου μεγάλου σκάφους που είχε επίσης αναχωρήσει από το Τομπρούκ της Λιβύης, απήχθησαν βαθιά μέσα στη ζώνη Έρευνας και Διάσωσης της Μάλτας και ρυμουλκήθηκαν πίσω στη Λιβύη στις 23 Μαΐου 2023, όπου φυλακίστηκαν. Οι άνθρωποι που βρίσκονται σε κίνηση γνωρίζουν ότι πρέπει να ταξιδέψουν όσο πιο μακριά μπορούν για να αυξήσουν τις πιθανότητές τους να αποφύγουν τις επαναπροωθήσεις ή τις ανατροπές.

Μετά την ανατροπή του αλιευτικού σκάφους, οι ελληνικές αρχές έσπευσαν να δικαιολογήσουν δημόσια την αποτυχία τους να διασώσουν. Η πραγματικότητα είναι ότι είχαν ειδοποιηθεί πολλές ώρες πριν ανατραπεί το σκάφος και είχαν ενημερωθεί από διάφορες πηγές ότι επρόκειτο για σκάφος σε κίνδυνο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο σημείο βρίσκονταν το Λιμενικό Σώμα και ένα αεροσκάφος της Frontex. Οι ευρωπαϊκές αρχές θα μπορούσαν να είχαν στείλει επαρκείς ομάδες διάσωσης χωρίς καθυστέρηση. Δεν το έκαναν γιατί η επιθυμία τους να αποτρέψουν τις αφίξεις ήταν ισχυρότερη από την ανάγκη να σώσουν εκατοντάδες ζωές.

Σταματήστε να κατηγορείτε τους ανθρώπους που κινούνται επειδή προσπάθησαν να ξεφύγουν από τη βία σας!
Σταματήστε να κατηγορείτε τους ανθρώπους που κινούνται για τον δικό τους θάνατο!
Σταματήστε τις ανατροπές, τερματίστε τον θάνατο στη θάλασσα, γκρεμίστε τα σύνορα της Ευρώπης
.

1 σχόλιο:

  1. Γιατί, στο ναυάγιο του Διακοφτιού τι έκανε το λιμενικό; Δεν έδιωξε τα 2 παραπλέοντα πλοία που θα μπορούσαν να μπουν ως κυματοθραύστες και τους έπνιξε; Στο μόνο που ήταν δραστήρια η λιμενάρχις ήταν όταν έσπευσε να βραβευθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.