Πώς η κυβέρνηση κατάφερε να πληρώνουν οι Έλληνες πανάκριβο ηλεκτρικό ρεύμα και βενζίνη
Η κοροϊδία των επιδομάτων - Παίρνει 100 ευρώ και επιστρέφει πίσω... 10
Η υψηλή τιμή των καυσίμων οφείλεται στο ότι η Ελλάδα διαθέτει τον τέταρτο υψηλότερο φόρο κατανάλωσης βενζίνης, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το Tax Foundation.
Συν τοις άλλοις υπάρχει και το υψηλότατο ΦΠΑ της τάξης του 24%!
Το πανάκριβο ηλεκτρικό ρεύμα οφείλεται στην επιλογή της κυβέρνησης να θέσει την χώρα στην «σωστή πλευρά της Ιστορίας» απέναντι στην Ρωσία βοηθώντας με την επιβολή αντι-ρωσικών κυρώσεων στην αύξηση της τιμής του ρωσικού αερίου, ενώ η χώρα κινδυνεύει να μείνει χωρίς αποθέματα μέχρι την έλευση του χειμώνα.
Σε ότι αφορά τα καύσιμα η κυβέρνηση αρνείται να προχωρήσει σε προσωρινό «πάγωμα» στον ΕΦΚ ή σε μείωσή του, όπως συνέβη πρόσφατα στη Γερμανία με την γνωστή αιτιολογία του δημοσιονομικού εκτροχιασμού.
Στο μεταξύ όμως αυτοί που «εκτροχιάζονται» είναι οι Έλληνες πολίτες.
Μάλιστα η κυβέρνηση ως δικαιολογία παρουσιάζει ότι λόγω των υψηλών φορολογήσεων θα διαθέσει επιδόματα «ανακούφισης» προς τους πολίτες, τύπου power pass ή fuel pass… αστεία ποσά της τάξεως της τάξεως των 65€ σε μηνιαίους λογαριασμούς ΔΕΗ 500€!
Επιδόματα τα οποία φυσικά τα πληρώνουν οι ίδιοι οι Έλληνες πολίτες. Επί του πρακτέου αυτό που γίνεται είναι να τους παίρνουν 100 € και να τους επιστρέφουν πίσω 10 €. Μετά οι πολίτες οφείλουν να πουν «ουφ ανακουφίστηκα» για να μην είναι αχάριστοι.
Σύμφωνα με το Τax Foundation, η Κομισιόν απαιτεί από τις χώρες της Ε.Ε. να επιβάλουν ελάχιστο ειδικό φόρο κατανάλωσης 0,36 ευρώ ανά λίτρο στη βενζίνη.
Τον ελάχιστο φορολογικό συντελεστή καυσίμων, όμως, τηρούν μόνο η Βουλγαρία, η Ουγγαρία και η Πολωνία.
Συγκεκριμένα, στη χώρα μας ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στη βενζίνη ανέρχεται σχεδόν σε 0,71 ευρώ ανά λίτρο ή σε 713 ευρώ ανά χιλιόλιτρο βενζίνης, και είναι ένας από τους υψηλότερους στην Ευρώπη, ενώ επίσης επιβαρύνεται όπως είπαμε από υψηλότατο ΦΠΑ, της τάξης του 24%.
Αυτό σημαίνει ότι, από τα 2,268 ευρώ της μέσης τιμής της αμόλυβδης 95 οκτανίων, οι φόροι αντιστοιχούν στα 1,1581 ευρώ και προέρχονται κυρίως από την επιβάρυνση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ.
Ακόμα και αν η κυβέρνηση αποφάσιζε να καταργήσει τον ΦΠΑ και τον ΕΦΚ, η τιμή της βενζίνης στην αντλία, από 2,338 ευρώ/λίτρο που είναι η μέση τιμή, θα «προσγειωνόταν» στην περιοχή των 1,10 ευρώ/λίτρο.
Το υπόλοιπο της τιμής αντιστοιχεί στα τέλη (ανταποδοτικό τέλος ΡΑΕ, Εισφορά Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών, Ειδικό Τέλος Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών), στην τιμή του διυλιστηρίου και στο περιθώριο κέρδους των εταιριών εμπορίας και των πρατηριούχων.
Σε ότι αφορά το ηλεκτρικό ρεύμα το πρώτο τρίμηνο του έτους, η χονδρεμπορική τιμή ηλεκτρικής ενέργειας αυξήθηκε κατά 343%, σχεδόν, δηλαδή, 3,5 φορές πάνω σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.
Η τιμή προμήθειας ρεύματος για τα νοικοκυριά στο ίδιο διάστημα εκτοξεύθηκε κατά 111%, κατατάσσοντας τη χώρα μας στην τρίτη κατά σειρά θέση.
Κατακτά, όμως, την πρώτη θέση στην Ε.Ε. στις τιμές προμήθειας προς τις επιχειρήσεις, με αύξηση 242%.
Η Ελλάδα είχε μέση χονδρεμπορική τιμή στο τρίμηνο στα 237,8 ευρώ ανά μεγαβατώρα, μετά την Ιταλία (248,8 ευρώ/MWh) και τη Μάλτα (239,2 ευρώ/MWh). Σε ό,τι αφορά τις λιανικές τιμές ηλεκτρισμού για τα νοικοκυριά, η Ελλάδα παρουσιάζει τις μεγαλύτερες αυξήσεις (111%) στο πρώτο τρίμηνο και είναι στην τρίτη θέση, μετά την Ολλανδία και την Ισπανία.
Θυμόμαστε όλοι πως πέρασαν τις εξωφρενικές αυτές αυξήσεις στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος με την περιβόητη ρήτρα αναπροσαρμογής.
Εν ολίγοις, αυτό που προκύπτει είναι ότι κυβέρνηση φέρει τεράστια ευθύνη για την φτωχοποίηση των ελληνικών νοικοκυριών και μάλιστα επιχειρεί να τα κοροϊδέψει με επιδοματικές πολιτικές.
Δεν υπάρχουν σχόλια