Header Ads

Header ADS

Αθηνά Μπενέκου, η «Κόκκινη Δασκάλα» από την Ζούπαινα Λακωνίας


Τον Δεκέμβριο του 1947 η νομαρχιακή επιτροπή του ΚΚΕ Λακωνίας δέχτηκε ένα μεγάλο πλήγμα, συνελήφθη στην Τρίπολη, όπου είχε σταλεί σε ειδική αποστολή του αρχηγείου Πελοποννήσου του ΔΣΕ, η Αθηνά Μπενέκου. Η Αθηνά είχε καταγωγή από τη Ζούπαινα Λακωνίας , ήταν κόρη παπά και ήταν γνωστή ως η »κόκκινη δασκάλα» λόγω του επαγγέλματος της.

 Ήταν μέλος της Ν.Ε. Λακωνίας του ΚΚΕ και την περίοδο της κατοχής διατέλεσε γραμματέας της εθνικής αλληλεγγύης Λακωνίας. Η Αθηνά ήταν η πρώτη γυναίκα που εκτελέστηκε στο Μοριά το Δεκέμβρη του 1947. 

Αφού πρώτα αντιμετώπισε το έκτακτο στρατοδικίο Τρίπολης με τα παρακάτω λόγια »το έγκλημα μου είναι ότι αγάπησα το λαό και πήρα την υπόθεση του σαν δική μου για τον λυτρωμό του , λυπούμαι μόνο που μαζί μου λογοδοτούν και οι γυναίκες αυτές που εξαπάτησα για τον σκοπό μου . Αν πρόκειται να τιμωρηθούν δέχομαι να δεχτώ εγώ την τιμωρία τους . Άλλο τίποτε δεν έχω να σας πω , δεν πρόκειται να μετανοήσω γιατί δεν βλέπω να έκανα κανένα έγκλημα . Όσο για εκείνους που κρατούν τον αγώνα του λαού στο βουνό σας λέω ότι ξεπληρώνουν το χρέος τους και δεν είναι συμμορίτες όπως τους λέτε .Τίποτα άλλο ας με οδηγήσετε στο απόσπασμα» . Η ποινή που της επιβληθεί ήταν εξάκις εις θάνατον.

 Με πρωτοφανή ψυχραιμία η Αθηνά αντιμετώπισε και το εκτελεστικό απόσπασμα λέγοντας » αυτός ο τόπος που σήμερα τον ποτίζεται με το αίμα μας αύριο θα γίνει τόπος προσκυνήματος και θα έρχονται εδώ τα παιδιά σας να τον ραίνουν με λουλούδια». Με αυτά τα λόγια η »κόκκινη δασκάλα» πέρασε στην αιωνιότητα και έγινε ένας ακόμα μάρτυρας που μας οδηγεί στους αγώνες για την κοινωνική απελευθέρωση.

apotispithastifloga.wordpress.com

2 σχόλια:

  1. Έτσι αγαπάμε εμείς την Ελλάδα. Θυσιάζοντας τους εαυτούς μας για ένα καλύτερο αύριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.