Header Ads

Header ADS

Οι τιμές των καυσίμων «καίνε» τις τσέπες των καταναλωτών - Τι κερδίζουν αν μειωθεί ο ΕΦΚ



 της Αγγελικής Κιλιντζόγλου

Την ώρα που ο πληθωρισμός έχει εκτοξευθεί στα ύψη με τις τιμές βασικών προϊόντων να κινούνται σε υψηλά επίπεδα, έρχεται η ραγδαία αύξηση των τιμών στα καύσιμα να δώσει τη χαριστική βολή. 

Οι αυξημένες τιμές των καυσίμων έχουν βάλει... φωτιά στα μπατζάκια των καταναλωτών, οι οποίοι βλέπουν το εισόδημά τους να εξαφανίζεται εν μέσω των μεγάλων ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά.

Την ώρα που ο πληθωρισμός έχει εκτοξευθεί στα ύψη με τις τιμές βασικών προϊόντων να κινούνται σε υψηλά επίπεδα, έρχεται η ραγδαία αύξηση των τιμών στα καύσιμα να δώσει τη χαριστική βολή. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι το φράγμα των 2 ευρώ έσπασε η τιμή της αμόλυβδης (95 οκτανίων) πανελλαδικά, εντείνοντας την πίεση στα νοικοκυριά που παλεύουν εδώ και μήνες να αντεπεξέλθουν στο ενεργειακό κόστος.

Remaining Time 0:00
 

Η μέση πανελλαδική τιμή (Παρατηρητήριο Τιμών) βρίσκεται στο 1,831 ευρώ/λίτρο, ωστόσο ήδη σε κάποιες περιοχές της χώρας μέχρι και η μέση τιμή ξεπέρασε τα 2 ευρώ (Νομός Κυκλάδων 2,034 ευρώ/λίτρο). Πάντως, κατά τόπους υπάρχουν πρατήρια που πωλούν σε τιμές πολύ πάνω από τις μέσες: έως 1,949 ευρώ στην Αθήνα, έως 2,235 στον Νομό Μαγνησίας, έως 2 στον Νομό Λέσβου, έως 2.089 στον Νομό Δωδεκανήσου, έως 2,095 στα Κύθηρα κ.λπ.

Ενώ οι τιμές ανεβαίνουν το ίδιο συμβαίνει και με το πολιτικό θερμόμετρο, με την κυβέρνηση απο τη μία να εφαρμόζει την πολιτική της και να εκτιμά ότι μια μείωση των ειδικών φόρων θα πλήξει σημαντικά τον προϋπολογισμό και την αξιωματική αντιπολίτευση από την άλλη να την κατηγορεί ότι οι αυξήσεις των τιμών έχουν την «υπογραφή Μητσοτάκη» και να επανακαταθέτει τροπολογία για μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα και να την καλεί να την υπερψηφίσει.

Κυβερνητικό «όχι» στη μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα

Διά στόματος κυβέρνησης μια μείωση των ειδικών φόρων ειδικά στα καύσιμα, δεν είναι στα σχέδια αφού όπως είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης κάτι τέτοιο «θα έστελνε τη χώρα στα βράχια».

«Δυνατότητα για να μειώνουμε όλα τα έσοδα του κράτους δεν έχουμε. Δεν θα στείλουμε την οικονομία στα βράχια», ανέφερε ο υπουργός και σημείωσε πως όταν μία κυβέρνηση παίζει με την οικονομία, ο λαός το πληρώνει ακριβά.

ΠΟΠΕΚ: Επιτακτική ανάγκη η μείωση

Στον αντίποδα οι πρατηριούχοι κάνουν λόγο για επιτακτική πλέον ανάγκη να μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα υγρά καύσιμα.

Σε επιστολή της προς τον υπουργό Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) ζητάει μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα, επισημαίνοντας ότι, όπως έχει καταγραφεί, τα δημόσια έσοδα από τον ΦΠΑ είναι σημαντικά αυξημένα εξαιτίας της εξαιρετικά υψηλής τιμής των καυσίμων, με αποτέλεσμα σε σύγκριση με πέρυσι η αύξηση των κρατικών εσόδων να αγγίζει τα 10 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ξαναφέρνει την τροπολογία - Τι κερδίζουν οι πολίτες

Την ίδια ώρα ο ΣΥΡΙΖΑ επαναφέρει την τροπολογία του για μείωση της φορολογίας στα καύσιμα ο ΣΥΡΙΖΑ, καθώς η Κοινοβουλευτική Ομάδα της αξιωματικής αντιπολίτευσης την επανακατέθεσε, για το σ/ν του Υπουργείου Οικονομικών: «Κύρωση της από 28.1.2022 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου “Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας” (Α΄14)».

Όπως αναφέρεται οι πολίτες με την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ έχουν μεγάλα κέρδη, δίνοντας χαρακτηριστικά παραδείγματα:

Πετρέλαιο Θέρμανσης

Με την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ το κάθε νοικοκυριό θα πλήρωνε τουλάχιστον 300€ λιγότερα ανά χίλια λίτρα πετρελαίου θέρμανσης, ανάλογα και με τη διαμορφούμενη τιμή σε κάθε περιοχή.

ΙΧ Βενζίνη

Με την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ στην αμόλυβδη 95 ο κάθε πολίτης, για το ΙΧ αυτοκίνητό του, θα πλήρωνε λιγότερο τουλάχιστον 25 ευρώ ανά γέμισμα, ουσιαστικά δηλαδή κατά μέσο όρο τουλάχιστον 100€ λιγότερα μηνιαία για όσους μετακινούνται καθημερινά για την εργασία τους με το ΙΧ.

ΙΧ Πετρέλαιο

Με την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ στο πετρέλαιο κίνησης ο κάθε πολίτης θα πλήρωνε τουλάχιστον 6€ λιγότερα για κάθε γέμισμα που θα έκανε στο ρεζερβουάρ του.

Φορτηγό από Κ. Ελλάδα προς Αθήνα

Ένα φορτηγό που εκτελεί μεταφορές από την Κεντρική Ελλάδα προς την Αθήνα και πίσω, χρειάζεται γύρω στα 300 λίτρα πετρελαίου για το κάθε δρομολόγιο. Στα 15 δρομολόγια που εκτελεί μηνιαία από και προς την Αθήνα, με την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, θα ξόδευε περίπου 450 ευρώ λιγότερα χρήματα μηνιαίως.

Αγροτικό πετρέλαιο

Μία μεσαία αροτριαία καλλιέργεια για όλο τον χρόνο χρειάζεται περίπου 20.000 λίτρα πετρελαίου. Με την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα πλήρωναν λιγότερα 2.000€.

Βαμβακοσυλεκτική μηχανή

Μία βαμβακοσυλεκτική μηχανή με την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα εξοικονομούσε σε κάθε γέμισμα 40€.

«Χαστούκι» από Λαγκάρντ

Ενώ η κυβέρνηση αρνείται να προχωρήσει σε μείωση των ειδικών φόρων, η Πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ σε συζήτηση που είχε με τον Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη, τάσσεται υπέρ της πρότασης της Αξιωματικής Αντιπολίτευσηςγια όσο διαρκεί η κρίση και με εστίαση στους πιο ευάλωτους.

Συγκεκριμένα ανέφερε: «Προφανώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δημοσιεύσει ένα κατάλογο με τα πιθανά εργαλεία τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν. Από δημοσιονομική άποψη πιστεύουμε ότι θα πρέπει να υπάρξει εστίαση στους πιο ευάλωτους, θα πρέπει οπωσδήποτε να αφορά συγκεκριμένη χρονική περίοδο κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματικά το υψηλό ενεργειακό κόστος δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα σε συγκεκριμένους πολίτες».

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.