ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ:To "Nήσος Κύθηρα" φθάνει στο λιμάνι της Νεάπολης
Τo "Nήσος Κύθηρα" φθάνει στο λιμάνι της Νεάπολης Λακωνίας.
Η φωτογραφία τραβήχτηκε το καλοκαίρι του 2004 όταν το πλοίο ταξίδευε για τελευταίο καλοκαίρι στη γραμμή Νεάπολης-Κυθήρων.
Τούτο το σκαρί κουβαλά μια μεγάλη ιστορία, γεμάτη περιπέτειες, ανατροπές και εκπλήξεις.
Γέννημα-θρέμα του Περάματος και της πάλαι ποτέ ακμάζουσας Ναυπηγικής Ζώνης.
Με μήκος 52 μέτρα και πλάτος κάτι λιγότερο από 10 μέτρα, το πλοίο δεν προοριζόταν για μεγάλα ταξίδια.
Παρόλα αυτά, υπήρξαν εποχές που το καράβι αυτό ταξίδευε σε μεγάλες, για τις διαστάσεις του, γραμμές.
H χάρη του έφτασε μέχρι την άγονη γραμμή από Καβάλα για Ρόδο, όπως αναφέρεται και στα σχόλια της φωτογραφίας.
Ξεκίνησε να ταξιδεύει το 1975 με το όνομα "Κατερίνα" στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, από Πειραιά για Κέα-Κύθνο-Σέφιφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο.
Ένας τίτλος που θα του ταίριαζε ήταν "Παλεύοντας με τα κύματα".
Και πράγματι πάλεψε για τα καλά με τα κύματα και τους καιρούς του Αιγαίου.
Έπαιρνε τέσσερα-έξι φορτηγά και έναν μικρό αριθμό αυτοκινήτων.
Ήταν το πρώτο επιβατηγό/οχηματαγωγό που δρομολογήθηκε σε μόνιμη βάση στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Είχαν προηγηθεί το "'Έλλη" και το "Κυκλάδες", σε περιστασιακή βάση.
Η δρομολόγηση του "Ιόνιον" των Σταθάκη-Μανούσου οδήγησε στην αποδρομολόγηση του "Κατερίνα" από τη γραμμή του.
Το καραβάκι αυτό το χειμώνα του 1977 δρομολογήθηκε στη γραμμή από Καβαλα για Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο -Σάμο -Ικαρία -Πάτμο- Λέρο-Κάλυμνο -Κω-Ρόδο. Η αναφορά αυτή έγινε στα σχόλια της φωτογραφίας από τον κ. Petros Bezas.
Το 1979 θα περάσει για λίγο από το λιμάνι της Ραφήνας και τη γραμμή Ραφήνας-Μαρμαρίου.
Λίγους μήνες θα συμβεί ένα μικρό θαύμα.
Οι Σκυριανοί αναζητούν πλοίο για να ξεκινήσει δρομολόγια στη γραμμή Κύμης-Λιναριάς.
Τα όνειρα, οι ελπίδες, οι πόθοι των Σκυριανών παίρνουν σάρκα και οστά με τούτο το σκαρί που μετονομάζεται σε "Ανεμόεσσα".
Το ξεκίνημα δεν είναι καθόλου εύκολο, καθώς το "Ανεμόεσσα" έχει να αντιπαλέψει τα πλοία του Νομικού.
Θα κονταροχτυπηθεί με το "Αιγεύς" και θα βγει νικητής.
Οι κάτοικοι της Σκύρου το στήριξαν ολόψυχα και πέτυχαν το θαύμα που προσδοκούσαν.
Η σκυριανή περίοδος κράτησε μέχρι το 1989, όταν ήρθε η ώρα της αντικατάστασής του από το μεγαλύτερο "Λυκομήδης".
Ακολούθησε μια περιπετειώδης φάση, όπου το πλοίο ταξίδεψε με τα ονόματα "Κέα Εξπρές" και "Ανεμόεσσα".
Ταξίδεψε από Λαύριο για Κέα, από το Κιάτο για την Ιτέα, αλλά και σε ενδοκυκλαδικά δρομολόγια με έδρα τη Σύρα.
Το 1998 θα βρει μια νέα Ιθάκη στα Κύθηρα και στη Νεάπολη της Λακωνίας.
Με το όνομα "Νήσος Κύθηρα" θα ταξιδέψει με τα σινιάλα της εταιρείας ΒΟΙΑΙ ΑΝ, όπως το βλέπουμε και στη φωογραφία.
Η περίοδος αυτή κράτησε μέχρι το 2005.
Ακολούθησε η πώλησή του και η μετονομασία του σε "Νήσος Θήρα".
Ταξίδεψε σε δρομολόγια με έδρα τη Σαντορίνη για Ίο-Σίκινο-Φολέγανδρο-Ανάφη.
Το 2007 θα αλλάξει ρόλους με το "Αρσινόη" και θα βρεθεί στο Βορειο-Ανατολικό Αιγαίο, στη γραμμή από τα Ψαρά μέχρι το λιμάνι της Χίου.
Παρέμεινε πιστό επί των επάλξεων μέχρι το 2012.
Μια μεγάλη ιστορία, μια μεγάλη περιπέτεια, μια μεγάλη διαδρομή.
Πλοίο-σύμβολο μιας εποχής που πέρασε ανεπιστρεπτί.
Κείμενο: Αντώνης Λαζαρής
Φωτογραφία: Αρχείο οικογένειας Καλαβρέντζου
Δεν υπάρχουν σχόλια