Header Ads

Header ADS

ΚΟΣΜΑΣ ΜΕΓΑΛΟΚΟΝΟΜΟΣ:Ο Δήμαρχος με έκρινε δημόσια με τον τρόπο που διαβάσατε. Θέλω να πιστεύω από άγνοια.

Σε δημόσια συζήτηση στο F/B με τον Δήμαρχο Κο Χαρχαλάκη σχετικά με τουριστικά θέματα, μου έγραψε επί λέξει: «Ταυτότητα (τουριστική) που είναι σύνθεση πολλών πραγμάτων και όχι μονοδιάστατα η Αφροδίτη οπως εσύ πιστεύεις».

Του απάντησα: «Έχω γράψει τόσα άρθρα, ακόμα και βιβλία. Εσύ, προφανώς, δεν τα έχεις διαβάσει και δεν ξέρεις τι πιστεύω. Καλά θα κάνεις, αν κάτι δεν το ξέρεις, όπως το τι πιστεύω για τον Τουρισμό, να μη το κρίνεις. Άμα διαβάσεις όσα έχω γράψει κρίνε με συνολικά. Και ιδού τι μου απάντησε: «Για σενα Κύθηρα σημαίνει μονο Αφροδίτη».

Λοιπόν μετά από 35 χρόνια αρθρογραφίας δικαιούμαι να ενημερώσω, πολύ συνοπτικά, το τι έχω γράψει για την τουριστική ανάπτυξη των Κυθήρων. Από την 10ετία του 1980 ανέπτυξα αναλυτικά τον περιπατητικό και αναρριχητικό τουρισμό με επίκεντρο την Παλιόχωρα και την κακή Λαγκάδα, εκθέτοντας την εμπειρία μου από το Φαράγγι της Σαμαριάς. Μετά από 30 και περισσότερα χρόνια εκείνος ο πρώτος σπόρος άρχισε να βλαστάνει.
Τόσο παλιά ανέπτυξα την ανάγκη να αναμορφωθούν οι πλατείες και οι άλλοι κοινόχρηστοι χώροι, όπως γινόταν σε άλλα νησιά, που μας ανταγωνίζονταν τουριστικά. Στηλίτευσα δημόσια τη ρύπανση των παραλίων μας από βοθρολύματα καθώς και την αρπαγή της άμμου μετά από εκβαθύνσεις της μαρίνας της Αγία Πελαγίας. Και τα δύο διορθώθηκαν.
Υπέδειξα επαλειμμένα τρόπους για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ασχολήθηκα με τη συγκοινωνία, κουβεντιάζοντας και με τους καπετάνιους των πλοίων, ως υπόβαθρο του τουρισμού. Υποστήριξα ενεργά με συμμετοχές μου τον συνεδριακό τουρισμό, που με επιτυχία ξεκίνησε ο Δήμαρχος Αρτέμης Καλλίγερος.

Για τον Θρησκευτικό τουρισμό ίσως μου δόθηκε η ευκαιρία, ως Πρόεδρος της Εγχωρίου να πράξω τα περισσότερα. Παραλάβαμε το Προσκύνημα των Μυρτιδίων σεισμόπληκτο και με τη δική μου συμμετοχή παραδόθηκε στέρεο και όμορφο, δίχως τα οικονομικά αποθέματα να μεταβληθούν. Με καθοριστικές παρεμβάσεις μου έγινε και η παράκαμψη της Τρύπιας Πέτρας, πρωταγωνιστώντας στην τουριστική ανάπτυξη.

Με δική μου συμμετοχή σώθηκε το ετοιμόρροπο τείχος της Παλιόχωρας, επισκευάστηκε ο Πύργος του Κάστρου της Χώρας, ακόμα υλοποιήθηκε ο βιολογικός καθαρισμός του Καψαλιού. Τα άρθρα μου περιλάμβαναν τις φυσικές ομορφιές του νησιού μας, την πλούσια χλωρίδα και πανίδα, μα και τον παλαιοντολογικό πλούτο. Φυσικά πολλά έχω γράψει για το νερό και πως να μη το αφήνουμε να πηγαίνει χαμένο στη θάλασσα. Στα βιβλία μου εξυμνούνται πολύπλευρα τα Κύθηρα. Αναπλάθονται τα ήθη και έθιμα, ακόμα και η ιστορία του τουρισμού στο νησί μας.

Πρόσφατα υπέδειξα πόσο χρήσιμη θα ήταν η σηματοδότηση του οδικού δικτύου από τη Σπάρτη προς Γείθυο και Νεάπολη με την ένδειξη: «Ferry Boat για Κύθηρα».
Πρόσφατα επανέλαβα πόσο χρήσιμο για τον τουρισμό μας θα ήταν η συντόμευση της οδικής απόστασης της Αγίας Πελαγίας με το Διακόφτι μέσω του Αεροδρομίου. Με όλα αυτά νομίζω πως δεν ισχύει αυτό που ισχυρίζεται ο Κος Δήμαρχος, ότι δηλαδή για μένα Κύθηρα σημαίνει μόνο η Αφροδίτη.

Επί αυτού του θέματος βεβαίως και ισχύει πως η το σύμβολο που επιλέγηκε δεν περικλείει καμιά δυναμική προσέλκυσης ξένων τουριστών. Αντίθετα η δυναμική προβολή της Αφροδίτης, συμβατή με το κάλλος του νησιού μας, θα ήταν πραγματικός κράχτης για τους επισκέπτες μας. Εξάλλου όπως όλοι ακούσαμε τη βραδιά που παρουσιάστηκε το νέο «σύμβολο» οι περισσότεροι που έλαβαν μέρος και είπαν τη γνώμη τους, τάχθηκαν υπέρ της Αφροδίτης, αλλά αγνοήθηκαν.

Γιατί άραγε αυτό αποκρύπτεται επιμελώς από τον Κο Δήμαρχο; Είναι μεγάλο λάθος η άποψη πως οι ξένοι δεν γνωρίζουν τα Κύθηρα ως νησί της Αφροδίτης, γιατί ακριβώς αυτό ξέρουν περισσότερο από κάθε τι άλλο. Είναι τεράστιο λάθος η δήθεν σύγχυση με Μήλο και Κύπρο. Προ καιρού συζήτησα το θέμα με την Αντιδήμαρχο της Μήλου. Καμμιά σύγχυση. Όπως ανέλυσα σε δημοσίευμά μου άλλα είναι τα σύμβολα της Μήλου και της Κύπρου.

Είναι λάθος να αγνοείται η «σημαία» ενός τόπου. Με την Αφροδίτη στα νομίσματά του πορεύτηκε το νησί μας στην αρχαιότητα, με την Αφροδίτη τον Μεσαίωνα, με σύμβολο την Αφροδίτη Ενώθηκαν τα Κύθηρα μα τη μητέρα Ελλάδα, με την Αφροδίτη πορεύτηκε και ο Δήμος Κυθήρων μέχρι τη πρόσφατη προσπάθεια κατάργησή της. Περιαυτολόγησα. Συγχωρείστε με. Μα τι να κάνω όταν ο Δήμαρχος με έκρινε δημόσια με τον τρόπο που διαβάσατε. Θέλω να πιστεύω από άγνοια.

Δικαιολογημένη εν μέρει, γιατί όταν άρχισα να αρθρογραφώ, εκείνος ήταν πολύ μικρός. Για τούτο τα έγραψα. Η μάθηση είναι αρετή.

1 σχόλιο:

  1. Ευχαριστούμε πολύ που μας εφτιαξες τον Βιολογικό. Της Πελαγίας γιατί δεν τον έκανες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.