Header Ads

Header ADS

ΟΙ 5 αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης: Στο τιμόνι από τα 17, κάμερες και μικρόφωνα στο όχημα εξέτασης, επόπτες.


 Σημαντικές αλλαγές στο πλαίσιο των διπλωμάτων οδήγησης φέρνει το νομοσχέδιο «Οδηγώντας με ασφάλεια» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε χθες από τη Βουλή, με ψήφους της ΝΔ και του ΚΙΝΑΛ, και, σύμφωνα με τον υπ. Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, διασφαλίζει το αδιάβλητο των εξετάσεων για άδεια οδήγησης και συμβάλει στην οδική ασφάλεια, η οποία αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

1) Διπλός έλεγχος ταυτοπροσωπίας και δειγματοληπτικός έλεγχος στις θεωρητικές εξετάσεις

Για να μπει ο υποψήφιος στις εξετάσεις, θα γίνεται έλεγχος με ψηφιακά μέσα, με τη δυνατότητα ταυτοποίησης δύο παραγόντων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.

Στις γραπτές εξετάσεις θα απαγορεύεται χωρίς εξαιρέσεις η χρήση κινητών τηλεφώνων, ακουστικών ή όποιας άλλης ηλεκτρονικής ή “έξυπνης” συσκευής.


2) Υποχρεωτική τοποθέτηση κάμερας μέσα στο όχημα κατά τη διάρκεια της εξέτασης

Φορητή κάμερα υψηλής ευκρίνειας, με δυνατότητα λήψης 360 μοιρών, θα καταγράφει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος και τους συμμετέχοντες στη διαδικασία, αλλά και μικρόφωνο. Η κάμερα θα διαθέτει ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης, στην οποία αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας. Μέσα σε μία ημέρα μετά την εξέταση, ο εξεταστής υποχρεούται να παραδώσει την κάμερα και την κάρτα μνήμης στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας.

Σημειωτέων ότι έχει εξασφαλιστεί ήδη πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου η συγκατάθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.


3) Το οπτικοακουστικό αυτό υλικό θα διατηρείται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα από ειδική υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Οι κάμερες, που θα τοποθετούνται στα οχήματα κατά τη διάρκεια της εξέτασης, θα ανήκουν στο υπουργείο. Το οπτικοακουστικό υλικό θα αποθηκεύεται για διάστημα μέχρι έξι μήνες, και θα μπορεί να εξεταστεί είτε δειγματοληπτικά είτε εάν γίνει καταγγελία. Εάν σε αυτό το διάστημα ο νέος οδηγός προκαλέσει ατύχημα, τότε θα προχωρά αυτομάτως η εξέταση του οπτικοακουστικού υλικού.


4) Διευρύνεται το σώμα των εξεταστών

Όποιος δημόσιος υπάλληλος επιθυμεί, θα μπορεί να γίνει εξεταστής, αφού περάσει φυσικά τη σχετική εκπαίδευση και πιστοποιηθεί. Στόχος είναι να σπάσουν τα κυκλώματα και να υπάρξει επαρκής αριθμός καλά εκπαιδευμένων εξεταστών. Δεν θα υπάρχουν ιδιώτες εξεταστές. 


5) Δημιουργείται ο θεσμός των εποπτών.

Επόπτες θα μπορούν να γίνουν, εφόσον το επιθυμούν, στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας Εάν δεν επαρκεί το προσφερόμενο προσωπικό της ΕΛΑΣ να καλύψει το έργο αυτό, στο Μητρώο Εποπτών θα μπορεί να εγγραφεί το ένστολο προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Οι επόπτες θα περνούν από ειδική εκπαίδευση και θα λαμβάνουν πιστοποίηση, ώστε στη συνέχεια να μπαίνουν μέσα στο όχημα κατά την εξέταση και να εποπτεύουν τη διαδικασία, είτε δειγματοληπτικά είτε σε περίπτωση που θα υπάρχουν υπόνοιες.


Αλλαγή της τελευταίας στιγμής: Ο εκπαιδευτής στη θέση του συνοδηγού

Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση του υπ. Υποδομών και Μεταφορών, ο υπουργός Κώστας Καραμανλής κατάθεσε νομοτεχνική βελτίωση, η οποία προβλέπει ότι ο εκπαιδευτής θα κάθεται στη θέση του συνοδηγού, ενώ η αρχική πρόταση ήταν να κάθεται στο πίσω κάθισμα.


«Σημείωσε όμως ότι το Υπουργείο άκουσε τα επιχειρήματα των φορέων κατά της πρόβλεψης αυτής και δεδομένου ότι το νομοσχέδιο έχει ιδιαίτερα αυστηρές δικλείδες ασφαλείας για το αδιάβλητο της διαδικασίας (κάμερα μέσα στο όχημα, διατήρηση του οπτικοακουστικού υλικού, δειγματοληπτικοί έλεγχοι, επόπτες στις εξετάσεις, αυστηρές κυρώσεις σε περίπτωση που διαπιστωθεί αλλοίωση), προχώρησε στη νομοτεχνική βελτίωση» αναφέρεται χαρακτηριστικά.


Νομοτεχνικές βελτιώσεις 

Ο κ. Καραμανλής κατέθεσε επίσης νομοτεχνικές βελτιώσεις για:


*Μείωση της προθεσμίας- απάντησης στην ένσταση των υποψηφίων που απέτυχαν στις εξετάσεις από 30 ημέρες σε 10 εργάσιμες

*Δυνατότητα και όχι υποχρεωτικότητα της χρήσης διερμηνέα στους κωφούς (αίτημα της Ομοσπονδίας)

*Το όριο ηλικίας παραμένει για τους οδηγούς των ΚΤΕΛ στα 67 έτη και επεκτείνεται το όριο αυτό στους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων και φορτηγών. Επίσης το όριο ηλικίας των οδηγών σχολικών λεωφορείων ισχύει και για τα τουριστικά λεωφορεία όταν αυτά χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά μαθητών.

*Επεκτείνεται η δυνατότητα εργασίας και στους οδηγούς μετά την συνταξιοδότησή του μέχρι τα 67 έτη εφόσον επιθυμούν να προσληφθούν σε άλλη εργασία και τους αφαιρεθεί το 30% της σύνταξής τους.


Προβλέψεις για ΑΜΕΑ

Με το νομοσχέδιο προβλέπεται η ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα (τύπου «ΗΝΙΟΧΟΣ»), ώστε να μην ταλαιπωρούνται περαιτέρω τα Άτομα με Αναπηρία, τα οποία σύμφωνα με τον νόμο δικαιούνται δίπλωμα οδήγησης.


Στο τιμόνι από τα 17, υπό αυστηρούς όρους

Πλέον θα μπορούν να δώσουν εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης οι νέοι από 17 ετών, υπό συγκεκριμένους και αυστηρούς περιορισμούς.

Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, ο συνοδός θα πρέπει να είναι άνω των 25 ετών και να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης τουλάχιστον 5 χρόνια.


Στην εφαρμοστική απόφαση που θα ακολουθήσει θα προβλέπεται ο συνοδός να έχει επίσης και καθαρό point system.


Οι 17άρηδες θα επιτρέπεται να οδηγήσουν μόνο εντός της Περιφέρειας όπου κατοικούν και το όχημα θα φέρει το ειδικό σήμα του νέου οδηγού.

Εφόσον ο 17χρονος οδηγός κατά τη διάρκεια του έτους αυτού δεν εμπλακεί σε ατύχημα, όταν κλείσει τα 18 θα έχει πλέον το κανονικό δίπλωμα οδήγησης. Διαφορετικά θα πρέπει να δώσει ξανά εξετάσεις.


Πηγή: https://www.iefimerida.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.