Header Ads

Header ADS

ΚΥΘΗΡΑ:Το αεροδρόμιο και οι αερολογίες…

 

Άρθρο του δημοσιογράφου Γιάννη Κορωναίου


Ας ξεκινήσουμε από τα αυτονόητα:


-Οι συγκοινωνίες αποτελούν στρατηγικό στόχο για την διατήρηση του πληθυσμού μιας περιοχής αλλά και για την οικονομική ανάπτυξη. -Οι συγκοινωνίες των Κυθήρων βρίσκονται σε κακή κατάσταση.

Το πλοίο που μας συνδέει με Πειραιά είναι επιεικώς ακατάλληλο, ενώ τα αεροπλάνα που μπορούν να προσεγγίσουν τον κρατικό αερολιμένα «Αλέξανδρος Ωνάσης» είναι λίγα, μικρά και με ακριβό εισιτήριο. Επομένως είναι ζωτικής σημασίας η βελτίωση των συγκοινωνιών. 

Ειδικά οι αερομεταφορές έχουν αναδειχθεί σε ένα εύκολο και (υπό ορισμένες προϋποθέσεις) οικονομικά προσιτό τρόπο μετακίνησης. Είναι και «μονόδρομος» όταν πρόκειται να εξυπηρετήσει  ολιγοήμερες μετακινήσεις (πχ για Σαββατοκύριακα ή τριήμερα). 

Για την Ελλάδα ο τουρισμός αποτελεί μια από τις δύο ανθούσες «βιομηχανίες» (η άλλη είναι το real estate). Οι αερομεταφορές στηρίζουν τον τουρισμό. Για τα Κύθηρα οι αερομεταφορές μπορούν να βοηθήσουν αποτελεσματικά στην διατήρηση του πληθυσμού και στην επέκταση της τουριστικής περιόδου. Στο πρόσφατο παρελθόν είχαμε πτήσεις τσάρτερ από πολλές Ευρωπαϊκές χώρες οι οποίες διεύρυναν την τουριστική περίοδο. 

Οι πτήσεις αυτές έχουν σταματήσει τα τελευταία χρόνια. Οι λόγοι είναι γνωστοί… Απαραίτητη προυπόθεση για την επαναφορά των πτήσεων τσάρτερ από το εξωτερικό, αλλά και για τη διευκόλυνση περισσοτέρων Ελλήνων να επισκεφθούν τα Κύθηρα αποτελεί η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης (και όχι του αεροδιαδρόμου κύριε Περιφερειάρχα)… Αυτό αποτελεί πάγιο αίτημα του συνόλου του τουριστικού κλάδου, της συντριπτικής πλειοψηφίας των Κυθηρίων, αλλά και των φίλων των νησιών μας.

Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που αντιτίθενται στην επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης, κυρίως για λόγους που συνδέονται με την προστασία της ορνιθοπανίδας. 

Σέβομαι απόλυτα τις απόψεις τους αλλά και τους ίδιους. Πιστεύω όμως ότι υπάρχουν λύσεις που και την φύση προστατεύουν και δεν εμποδίζουν την βελτίωση μιας κρίσιμης για τους κατοίκους των Κυθήρων υποδομής. Πως μπορεί να γίνει αυτό; Με την ανάθεση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. 

Αυτή θα μας υποδείξει το αν, που και πως μπορεί να προγραμματισθεί η επέκταση του διαδρόμου. Οι αιτιάσεις που άκουσα από τον Περιφερειάρχη κ.Χαρδαλιά και τον περιφερειακό σύμβουλο. Κ.Κατσικάρη είναι κατώτερες του επιπέδου τους. Δεν μπορεί να υποστηρίζουν στα σοβαρά ότι «μου είπε κάποιος φίλος μου ότι δεν θα περάσει από το ΣτΕ» ή «αντιτίθενται κάτοικοι για ίδια συμφέροντα». 

Ειδικά σε ότι αφορά τον περιφερειάρχη δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από τον δήθεν «υπερτουρισμό». Αν ο περιφερειάρχης Αττικής κάνει λόγο για υπερτουρισμό στα Κύθηρα, τι πρέπει να λέει για την Ύδρα, τις Σπέτσες, την Αίγινα, τι πρέπει να λέει για την Ακρόπολη και το Θησείο; Είναι σοβαρή προσέγγιση αυτή; 

Πως ο ίδιος σκέφτεται την περιβόητη ανάπτυξη στα Κύθηρα; Χωρίς τουρισμό; Εκτός και αν ψάχνει να βρεί τρόπους για να «χρυσώσει το χάπι» της μη έγκρισης μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης. Άλλωστε επίκληση στον όρο υπερτουρισμο κάνουν όσοι στην ουσία δεν θέλουν τουρισμό γιατί μεταβάλλει τις συνθήκες διαβίωσης όλου του περιβάλλοντος (και των κατοίκων ….). Ο ρόλος της διοίκησης είναι να δίνει λύσεις ώστε και το τουριστικό προϊόν να αναπτύσσεται και οι συνθήκες διαβίωσης να μην μεταβάλλονται.

Ο κ.Περιφερειάρχης ζήτησε προτάσεις. Εμείς του λέμε ότι είναι δική του δουλειά να βρεί τον νόμιμο και περιβαλλοντικά υπεύθυνο τρόπο για να υλοποιηθεί η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης. 

Είναι φαιδρό να προσπαθεί να ρίξει τις ευθύνες στην αντιπολίτευση ή στα ΜΜΕ που του ασκούν κριτική. 

Όσοι πολιτεύονται με αλαζονεία και αυτοθαυμασμό, κάποια στιγμή το πληρώνουν… Να είμαστε σαφείς: Η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης είναι ένα από τα δυο-τρία σημαντικότερα έργα που πρέπει άμεσα να γίνουν στα νησιά μας. Πάντα με σεβασμό στο περιβάλλον και με λήψη όλων των μέτρων που θα προτείνουν οι επιστήμονες. 

Όμως υπάρχει κάτι που δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει: Κομμάτι του περιβάλλοντος είναι και ο άνθρωπος.  Σε Κύθηρα και Αντικύθηρα αυτό το είδος είναι υπό διωγμό, συνεχώς συρρικνώνεται και απειλείται. Ειδικά οι νέοι εγκαταλείπουν μαζικά τα νησιά μας. Μέτρα για την προστασία τους θα δούμε; 

Μέτρα για να διατηρηθεί ένα ανθρώπινο  οικοσύστημα το οποίο θα μας «χωράει» όλους, θα δούμε; Εκεί θα κριθούν οι θεσμικοί μας εκπρόσωποι. Λυπούμαστε που τους χαλάμε την ησυχία με τις διεκδικήσεις μας, αλλά είναι γνωστό ότι η μεγαλύτερη ησυχία υπάρχει στα νεκροταφεία… 

ΥΓ. Όταν ο περιφερειάρχης έφθασε στον αερολιμένα «Αλέξανδρος Ωνάσης», τον περίμεναν πολλοί εκπρόσωποι των τουριστικών επιχειρήσεων για να διαμαρτυρηθούν. Ένας από αυτούς έκανε λόγο για ευθύνες της κυβέρνησης και της ΝΔ. Ο Περιφερειάρχης αντέτεινε ότι βρίσκεται στα Κύθηρα όχι ως εκπρόσωπος της ΝΔ, αλλά με τη θεσμική του ιδιότητα για να λύσει προβλήματα. 

Μια ημέρα μετά επισκέφθηκε τα γραφεία της ΤΟ της ΝΔ…

kythera.news

5 σχόλια:

  1. Προσπαθώ να καταλάβω σε τι κέρδη αποσκοπούν οι λίγοι προπαγανδιστές της επέκτασης και χρειάζεται να καταφεύγουν σε ψέματα και μιλούν στο όνομα των Κυθηρίων. Για να δούμε τι μας λέει ο αρθρογράφος:
    1. "Πολλοί εκπρόσωποι των τουριστικών επιχειρήσεων" υποδέχτηκαν τον Χαρδαλιά. Μπορεί να διαμένει εκτός Κυθήρων αλλά σίγουρα ο αρθρογράφος από την κάλυψη της "διαμαρτυρίας" θα είδε οτι ήταν... 8 άνθρωποι, εκ των οποίων μόλις οι 3 είναι μόνιμοι κάτοικοι Κυθήρων.
    2. "Απαραίτητη προυπόθεση για την επαναφορά των πτήσεων τσάρτερ [...] αποτελεί η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης". Από που εξάγεται αυτό το συμπέρασμα; Συρρικώνθηκε ο διάδρομος και σταμάτησαν τα τσάρτερ;
    3. "Αυτό αποτελεί πάγιο αίτημα [...] της συντριπτικής πλειοψηφίας των Κυθηρίων [...]". Για κάντε μια δημόσια συνέλευση. Ή φοβάστε οτι η προπαγάνδα για την επέκταση γίνει κι αυτή... απερχόμενη.

    Εν τέλει, έχετε κάποια μελέτη που να δείχνει οτι χρειάζεται η επέκταση; Ένα αντικειμενικό επιχείρημα; Κάνετε συγκυριακή αντιπολίτευση με ένα τόσο σημαντικό θέμα που μπορεί να καταστρέψει τις ζωές μας; Η απλά θέλετε να κάνετε το νησί Μύκονο για να πάρουν αξία τα οικόπεδά σας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σημαντικό να δούμε τα πραγματικά δεδομένα και τα οφέλη μιας επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης του αεροδρομίου, πέρα από προσωπικές ενστάσεις ή εικασίες...

      Ασφάλεια: Η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης δεν είναι απλώς μια επιλογή για την προσέλκυση τουριστών, αλλά ένα βασικό ζήτημα ασφάλειας. Ένας μεγαλύτερος διάδρομος προσφέρει περισσότερη ευελιξία και ασφάλεια κατά την απογείωση και την προσγείωση, ειδικά σε δύσκολες καιρικές συνθήκες ή έκτακτες ανάγκες. Ένας μεγαλύτερος διάδρομος είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων και την υποστήριξη μεγαλύτερων αεροσκαφών σε περιπτώσεις ανάγκης.

      Αεροπλάνα νέας τεχνολογίας: Ο υπάρχων διάδρομος των 1450 μέτρων δεν επαρκεί για πολλά σύγχρονα αεροσκάφη με τζετ κινητήρες, τα οποία απαιτούν μεγαλύτερο διάδρομο για ασφαλή προσγείωση και απογείωση. Οι περισσότερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν αεροσκάφη όπως τα Airbus A320 και Boeing 737, τα οποία χρειάζονται διαδρόμους μήκους περίπου 1800-2000 μέτρων για να επιχειρούν με πλήρες φορτίο και καύσιμα. Η επέκταση του διαδρόμου θα επιτρέψει σε αυτά τα αεροσκάφη να εξυπηρετούν το νησί, ενισχύοντας την προσβασιμότητα και την τουριστική κίνηση.

      Εν κατακλείδι, η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης του αεροδρομίου των Κυθήρων δεν είναι μόνο ένα ζήτημα ανάπτυξης αλλά και ασφάλειας. Οι Κυθήριοι αξίζουν ένα αεροδρόμιο που να μπορεί να εξυπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες τους με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.

      Διαγραφή
    2. Είναι σημαντικό να δούμε τα πραγματικά δεδομένα και τα οφέλη μιας επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης του αεροδρομίου, πέρα από προσωπικές ενστάσεις ή εικασίες...

      Ασφάλεια: Η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης δεν είναι απλώς μια επιλογή για την προσέλκυση τουριστών, αλλά ένα βασικό ζήτημα ασφάλειας. Ένας μεγαλύτερος διάδρομος προσφέρει περισσότερη ευελιξία και ασφάλεια κατά την απογείωση και την προσγείωση, ειδικά σε δύσκολες καιρικές συνθήκες ή έκτακτες ανάγκες. Ένας μεγαλύτερος διάδρομος είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων και την υποστήριξη μεγαλύτερων αεροσκαφών σε περιπτώσεις ανάγκης.

      Αεροπλάνα νέας τεχνολογίας: Ο υπάρχων διάδρομος των 1450 μέτρων δεν επαρκεί για πολλά σύγχρονα αεροσκάφη με τζετ κινητήρες, τα οποία απαιτούν μεγαλύτερο διάδρομο για ασφαλή προσγείωση και απογείωση. Οι περισσότερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν αεροσκάφη όπως τα Airbus A320 και Boeing 737, τα οποία χρειάζονται διαδρόμους μήκους περίπου 1800-2000 μέτρων για να επιχειρούν με πλήρες φορτίο και καύσιμα. Η επέκταση του διαδρόμου θα επιτρέψει σε αυτά τα αεροσκάφη να εξυπηρετούν το νησί, ενισχύοντας την προσβασιμότητα και την τουριστική κίνηση.

      Εν κατακλείδι, η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης του αεροδρομίου των Κυθήρων δεν είναι μόνο ένα ζήτημα ανάπτυξης αλλά και ασφάλειας. Οι Κυθήριοι αξίζουν ένα αεροδρόμιο που να μπορεί να εξυπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες τους με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.

      Διαγραφή
    3. Να αγιάσει το στοματάκι σου!Πολυ σωστός!

      Διαγραφή
    4. Ασπάζομαι το θέμα ασφάλειας, παρότι τα μήκη διαδρόμου που αναφέρετε είναι σε περίπτωση που το αεροπλάνο δεν χρησιμοποιεί τους κινητήρες για πέδηση, αλλιώς τα τσάρτερ δεν θα μπορούσαν να είχαν έρθει στο παρελθόν (ούτε καν χωρίς πλήρες φορτίο).

      Το θέμα είναι οτι τα αεροδρόμια στα νησιά της Ελλάδος που έχουν μήκος μεγαλύτερο των 2χλμ είτε εξυπηρετούν στρατιωτικούς σκοπούς (Σκύρος/Λήμνος) είτε εξυπηρετούν περιοχές με διαφορετικό τουριστικό μοντέλο (Κως/Ζάκυνθος/Σαντορίνη). Οι δε Ικαρία, Πάρος, Νάξος (νησιά με πολλαπλάσιο πληθυσμό και τουριστική κίνηση) ακόμα και η Μύκονος έχουν (πολύ) κοντύτερους διαδρόμους από τα Κύθηρα.
      Αλλά για να αντιληφθούμε τις πραγματικές συνθήκες και πιθανότητες χρηματοδότησης του έργου για έναν πληθυσμό 3500 κατοίκων.... Και άλλοι ζητούν επέκταση (όπως η τεράστια σε σχέση με εμάς Χίος που ενώ δέχεται B737 έχει μήκος διαδρόμου μικρότερο των Κυθήρων). Η ακριτική Σαμοθράκη δεν έχει καν αεροδρόμιο! Η δε Μήλος δέχεται μόνο τα Dash - και εκεί μιλάμε για δεκαετίες εμπαιγμό για μια μικρή επέκταση που θα κάνει το διάδρομο 1250μ, πολύ κάτω των 1550 που έχουμε εδώ..
      Επομένως αντιλαμβανόμενοι οτι το θέμα του μήκος των διαδρόμων δεν ακολουθεί κάποια συγκεκριμένη κεντρική στρατηγική που να ξέρουμε, μήπως να αναρωτηθούμε πρώτα για το τουριστικό μοντέλο που θέλουμε;

      Διαγραφή

Από το Blogger.