Header Ads

Header ADS

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΟΙΟ – ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ



ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΟΙΟ – ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Φίλες και φίλοι,
Την Τρίτη 6/2 το απόγευμα, το πλοίο AQUA JEWEL, προσέκρουσε στον κυματοθραύστη του λιμένος Διακοφτίου Κυθήρων, κατά τη διάρκεια των ελιγμών απόπλου του προς Κίσσαμο, και αφού πρώτα είχε αποβιβάσει επιβάτες και οχήματα από τον Πειραιά, ύστερα από 3 προσπάθειες πρόσδεσης. Ο άνεμος στην περιοχή είχε ριπές άνω των 8bf.
Αμέσως μόλις συνέβη το ατύχημα, η Πολιτική Προστασία του Δήμου, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Γ. Κατσανεβάκης, οι Αντιδήμαρχοι Δ.Καλλίγερος (Πρόεδρος ΔΛΤ) και Π.Ζαντιώτης, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. κ.λπ. βρέθηκαν στο λιμάνι προκειμένου να συνδράμουν με όποιο τρόπο αυτό ήταν δυνατόν.
Προσωπικά δεν σταμάτησα ούτε λεπτό να ζητάω από τους αρμόδιους την άμεση δρομολόγηση πλοίου, τόσο εγγράφως όσο και με συνεχείς τηλεφωνικές μου επικοινωνίες με τον αρμόδιο Υπουργό, τον Υφυπουργό, τον Αρχηγό του ΛΣ και κάθε αρμόδιο. Στο σημείο αυτό, ωστόσο, θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι ούτε οι Δήμοι διαθέτουν δικά τους πλοία, ούτε το Υπουργείο Ναυτιλίας. Τα πλοία ανήκουν στις πλοιοκτήτριες εταιρείες και είναι πρακτικά αδύνατον να εγκαταλείψουν τις γραμμές τους και να έρθουν στα Κύθηρα έτσι απλά με μια «εντολή», όπως νομίζουν κάποιοι. Ακόμα και τα πλοία που φαινομενικά «κάθονται» και δεν εκτελούν κάποιο δρομολόγιο, επίσης δεν μπορούν να δρομολογηθούν σε λίγες ημέρες καθώς δεν διαθέτουν πλήρωμα, ούτε πιστοποιητικά σε ισχύ.
Επιπλέον, η περίοδος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, είναι η πιο δύσκολη ακτοπλοϊκά καθώς τα περισσότερα πλοία βρίσκονται στην ετήσια ακινησία τους λόγω επισκευών και είναι επίσης αδύνατο να ξεκινήσουν να κάνουν δρομολόγια με τις μηχανές ανοιχτές.
Οι συμβάσεις των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας, αλλά και οι όροι της διακήρυξης, ΔΕΝ προβλέπουν υποχρεωτική αντικατάσταση, η αντικατάσταση είναι δυνητική, η σύμβαση και η διακήρυξη γράφουν τη λέξη «δύναται» και όχι «υποχρεούται». Οι συμβάσεις τελούν υπό την εποπτεία του Ελεγκτικού Συνεδρίου αλλά και των αρχών της ΕΕ που σχετίζονται με τον ανταγωνισμό, είναι πολύ συγκεκριμένο το πλαίσιο με το οποίο συνάπτονται και κανένας φορέας, Δήμαρχος κ.λπ. δεν μπορεί να παρέμβει σε αυτό. Θα ήθελα λίγο να σταθώ σε αυτό. Διαβάσαμε και ακούσαμε ουτοπικές προτάσεις και θεωρίες σύμφωνα με τις οποίες πρέπει να συγκροτηθεί διαπαραταξιακή επιτροπή που θα συντάξει (!) και θα επιβάλει (!) στο ΥΕΝ τους όρους της σύμβασης με τις πλοιοκτήτριες εταιρείες! Οι συμβάσεις αυτές βασίζονται σε συγκεκριμένους όρους διακηρύξεων που ακολουθούν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ τόσο το Εθνικό όσο και το Ενωσιακό Δίκαιο του υγιούς ανταγωνισμού. Οι όροι, μέχρι και στην τελευταία τους λέξη, τίθενται με βάση αυτό το Δίκαιο που ΚΑΝΕΝΑΣ – όσο πεφωτισμένος και αν είναι – δεν μπορεί να αλλάξει. Αυτή είναι η αλήθεια, τα υπόλοιπα είναι απλά για εσωτερική κατανάλωση.
Μην τα βλέπουμε, λοιπόν, όλα εύκολα. Θυμίζω ότι κατακαλόκαιρο του 2017 το ΚΟΡΝΑΡΟΣ έπαθε σοβαρή ζημιά και άφησε τη γραμμή μας. Μέσα στο καλοκαίρι. Ούτε επανάσταση κάναμε τότε, ούτε διαδήλωση έξω από το ΥΕΝ, διότι και να κάναμε, άλλο διαθέσιμο πλοίο ΔΕΝ υπήρχε. Κάναμε τις σωστές κινήσεις, πήγαμε στο ΣΑΣ, αξιώσαμε και πετύχαμε πολύ μεγάλη αύξηση των επιδοτήσεων και μέσα σε 3 μήνες από την διακοπή δρομολογίων του ΚΟΡΝΑΡΟΣ, η συγκοινωνία με τον Πειραιά, το Γύθειο και την Κρήτη αποκαταστάθηκε με τη δρομολόγηση του ΙΟΝΙΣ. Και πετύχαμε επιπλέον 2ο εβδομαδιαίο επιδοτούμενο δρομολόγιο προς Αντικύθηρα με το τοπικό πλοίο, που εξασφαλίζει μέχρι σήμερα την βιωσιμότητα της καθημερινής μας αξιόπιστης σύνδεσης με τη Νεάπολη Λακωνίας.
Τί κάναμε για το τωρινό πρόβλημα:
1. Αξιώσαμε και ΠΕΤΥΧΑΜΕ την πραγματοποίηση καθημερινών πτήσεων από/προς Αθήνα μέχρι τις 19/2 με την ΟΑ προκειμένου να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό.
2. Αξιώσαμε και ΠΕΤΥΧΑΜΕ την έκτακτη τροφοδοσία του νησιού με Α/Γ του Π.Ν., που παρά τις αντιξοότητες λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, ολοκλήρωσε επιτυχώς την αποστολή του. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να δηλώσω την σφοδρή αντίθεσή μου σε κάθε είδους ειρωνικό-αρνητικό σχόλιο επί του θέματος, κυρίως από ανθρώπους που δεν έχουν την παραμικρή σχέση με ζητήματα πλοήγησης πολεμικών σκαφών, διότι αφενός προσβάλλουν ανθρώπους και εθνικά κρίσιμες κρατικές υπηρεσίες (τις οποίες βέβαια πάντα επικαλούνται για τον εξ Ανατολών κίνδυνο), αφετέρου δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις στο ευρύ κοινό.
3. Αξιώσαμε και ΠΕΤΥΧΑΜΕ την προσωρινή δρομολόγηση πλοίου τύπου Ro-Ro από τη Νεάπολη προς τα Κύθηρα 3 φορές εβδομαδιαίως (εκ των οποίων 1 προς Αντικύθηρα). Διευκρινίζουμε ότι τα πλοία τύπου Ro-Ro ΔΕΝ επιτρέπεται να μεταφέρουν επιβάτες για 2 κυρίως λόγους: α) ΔΕΝ διαθέτουν τα προβλεπόμενα σωστικά μέσα που προβλέπονται για τη μεταφορά επιβατών και β) ΔΕΝ διαθέτουν επαρκείς χώρους ενδιαίτησης. Ειδικά η μη επάρκεια των σωστικών μέσων, αποτελεί μια συνθήκη που κανένας (ούτε ο ίδιος ο Υπουργός) δεν μπορεί να παρακάμψει και ορθώς δεν μπορεί.
4. Αξιώσαμε και ΠΕΤΥΧΑΜΕ την δρομολόγηση ενός υπερσύγχρονου και ταχύτατου πλοίου από/προς τη Νεάπολη μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, του HELLENIC HIGHSPEED, της HELLENIC SEAWAYS, το οποίο θα εκτελεί τα δρομολόγια χωρίς να πληρώνουν οι επιβάτες και τα οχήματα εισιτήριο! Για να επιτευχθεί αυτό ήταν κομβικής σημασίας η προσωπική δυναμική παρέμβαση του πρώην υφυπουργού Ναυτιλίας κ. Κώστα Κατσαφάδου και του ΓΓ του ΥΕΝ κ. Ευ. Κυριαζόπουλου, που κυριολεκτικά ανέλαβαν προσωπικά την εξεύρεση πλοίου για την μεταφορά των επιβατών σε διαρκή συνεργασία μαζί μου.
5. Συνεργαστήκαμε καθημερινά τόσο με την πλοιοκτησία του AQUA JEWEL, όσο και με τους πλοιοκτήτες του ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ, με στόχο την ταχύτερη επιστροφή του τοπικού πλοίου στη γραμμή μας. Προς τιμήν τους, οι κ.κ. Τσαϊλάς και Τουρλομούσης επέσπευσαν τις εργασίες, ώστε να επανέλθουν στη γραμμή μας σε περίπτωση που δεν βρισκόταν άλλο πλοίο. Σε ό,τι αφορά τον κ. Ηλιόπουλο, η συνεργασία μας ήταν καθημερινή με αποτέλεσμα να βρεθούν οι μόνες εφαρμόσιμες και επιτεύξιμες λύσεις, δεδομένου ότι η τρέχουσα περίοδος είναι εξαιρετικά δυσχερής εξαιτίας της ετήσιας ακινησίας πολλών πλοίων.
6. Αξιώσαμε και ΠΕΤΥΧΑΜΕ την κινητοποίηση του ΛΣ για την μεταφορά αποκλεισμένων επιβατών από/προς τα Αντικύθηρα καθώς και προμηθειών/τροφίμων. Οι ευχαριστίες μας προς τον Αρχηγό και τα άξια στελέχη του ΛΣ είναι εγκάρδιες.
Σημειώνουμε ότι οι επιβάτες που έχουν υποστεί όλη αυτή την ταλαιπωρία, διατηρούν κάθε δικαίωμα να αναζητήσουν τη νόμιμη αποζημίωση για όλα τα έξοδα που έχουν πραγματοποιήσει χωρίς καμία απολύτως δική τους ευθύνη.
Η υποχρέωση ύπαρξης Επιχειρησιακού Σχεδίου για την περίπτωση αποκλεισμού ενός κατοικημένου νησιού σε καιρό ειρήνης, αποτελεί αποκλειστική ευθύνη και αρμοδιότητα του ΥΕΝ και όχι των Δήμων. Το έχουμε προτείνει στην πολιτική ηγεσία και με αφορμή το περιστατικό των Κυθήρων, επαναφέραμε την πρότασή μας. Πιστεύω ότι θα γίνει, ώστε να υπάρχει ένα σαφές (αλλά υλοποιήσιμο και όχι θεωρητικό-νεφελώδες) εγχειρίδιο ενεργειών για κάθε εμπλεκόμενο φορέα σε αντίστοιχες περιπτώσεις.
Επαναφέρουμε επίσης την εδώ και πολλά χρόνια πρότασή μας: το ΥΕΝ να μισθώνει ετησίως πλοίο ασφαλείας, το οποίο θα αποζημιώνεται μόνο για να κάθεται, για να περιμένει. Όταν, όμως, προκύπτει ένα τέτοιο πρόβλημα, όταν ένα πλοίο που εξυπηρετεί ένα νησί παθαίνει ξαφνική βλάβη ή αποσύρεται για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. όπως τώρα στα Κύθηρα, πριν λίγα χρόνια στη Σαμοθράκη κ.λπ.), τότε θα υπάρχει αυτό το πλοίο ασφαλείας (όπως είναι το πλοίο Σκοπούν του ΠΝ) που θα δρομολογείται αμέσως.
Για όσους έδωσαν ρεσιτάλ ύβρεων, ειρωνείας, κακίας, εμπάθειας και μηδενισμού θέλω να τους πω ότι οι Δήμαρχοι ούτε για τον καιρό είναι υπεύθυνοι, ούτε για τα πλοία και τα αεροπλάνα, ούτε έχουν δικά τους καράβια, ούτε μπορούν να διατάξουν ένα πλοίο να φύγει από τη Μήλο και να έρθει στα Κύθηρα. Ούτε το μαχαίρι διαθέτουν δηλαδή, ούτε το πεπόνι. Αυτό θα έπρεπε να το ξέρει και ο κ. Αλέξης Χαρίτσης, ο Πρόεδρος της «Νέας Αριστεράς», που τον ενόχλησαν οι δημόσιες ευχαριστίες μου προς ανθρώπους που όντως βοήθησαν στην κατάσταση αυτές τις ημέρες. Να θυμίσω λοιπόν στον κ. Χαρίτση, πως, όταν ο ίδιος ήταν Υπουργός Εσωτερικών (2018-2019) δεν ενδιαφέρθηκε και πολύ να ενισχύσει θεσμικά και καταστατικά το ρόλο των Δημάρχων ώστε να είναι πράγματι φορείς τοπικής διακυβέρνησης και όχι οι καθημερινοί αυτοφωράκηδες του Κράτους, αλλά τον ένοιαζε μόνο να ψηφίσει την «απλή αναλογική», ένα νόμο κατεξοχήν αντιδημοκρατικό, που έδωσε τοπικές υπερεξουσίες σε καθαρά μειοψηφικά και ευκαιριακά πολιτικά σχήματα (όπως εξάλλου περίτρανα αποδείχθηκε), διαλύοντας δεκάδες Δήμους στο όνομα μιας επίπλαστης δημοκρατίας, που μόνο δημοκρατία δεν είναι.
Για όσους νομίζουν ότι τα προβλήματα αυτά λύνονται με διαδηλώσεις, επαναστάσεις, καταλήψεις και κινήσεις εντυπωσιασμού, έχω να τους πω ότι ευτυχώς που οι απόψεις μου είναι διαφορετικές και πάντα σε αντίστοιχα (και πολύ χειρότερα) περιστατικά, απέφυγα συνειδητά τον εύκολο δρόμο του λαϊκισμού και προτίμησα να είμαι χρήσιμος και αποτελεσματικός επικοινωνώντας με τους αρμόδιους ανθρώπους με τον τρόπο που προσωπικά κρίνω και αποφασίζω πώς πρέπει να είναι (ήπιος ή οξύς ανάλογα με τις περιστάσεις), έχοντας την εμπειρία 10 ετών στη διοίκηση του Δήμου. Το τι περάσαμε εγώ και οι στενοί μου συνεργάτες (στα Κύθηρα και την Αθήνα) τις ημέρες αυτές ΜΟΝΟ εμείς το ξέρουμε και είναι ανεπίτρεπτο να γράφονται δημοσίως τόσο προσβλητικά σχόλια για όλους όσοι πάλεψαν όλες αυτές τις ημέρες για την ομαλοποίηση της κατάστασης. Αν δεν είχαμε σεβαστεί την ταλαιπωρία των πολιτών, δεν θα είχαμε αξιώσει και πετύχει τίποτα από τα παραπάνω. Όμως, αυτόματες λύσεις δεν υπήρξαν και δεν θα υπάρξουν ποτέ σε κανένα αντίστοιχο πρόβλημα. Όποιος ισχυρίζεται το αντίθετο είναι τσακωμένος με την πραγματικότητα.
Ενημερώνω επίσης – διότι οι πολίτες πρέπει να το γνωρίζουν – ότι εκ των 5 βουλευτών μας στην Α΄ Πειραιά και Νήσων, επικοινώνησαν άμεσα μαζί μου και ασχολήθηκαν με το θέμα μόνο οι 3 βουλευτές της ΝΔ (κ.Κ.Κατσαφάδος, κα.Δ.Μιχαηλίδου, κ.Ν.Βλαχάκος), ενώ γραπτή παρέμβαση έκανε και ο Βουλευτής του ΚΚΕ κ. Ν.Αμπατιέλος. Ο κ. Α.Τσίπρας, Βουλευτής της περιφέρειάς μας και πρώην Πρωθυπουργός της Ελλάδος που δεν απάντησε ΠΟΤΕ ούτε σε ένα υπόμνημά μου στα 4,5 χρόνια της πρωθυπουργίας του, έλαμψε και τώρα διά της απουσίας του καθώς δε θεώρησε σωστό να με πάρει ούτε ένα τηλέφωνο έστω για τα μάτια του κόσμου. Αν δεν τον ενδιαφέρουν τα προβλήματα της εκλογικής «του» περιφέρειας, γιατί δεν παραδίδει την έδρα στον καθόλα ευπρεπέστατο κ. Θ. Δρίτσα, που τουλάχιστον ξέρουμε ότι θα ασχοληθεί με περισσότερα από ό,τι εκείνος;
Επιπλέον σημαντικές ήταν οι παρεμβάσεις του Περιφερειάρχη κ. Ν.Χαρδαλιά σε πολλαπλά επίπεδα, αλλά και υπό την ιδιότητά του ως π. Υφυπουργού Αμύνης για την έκτακτη τροφοδότηση του νησιού με το Α/Γ του ΠΝ.
Θέλω να ευχαριστήσω την πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ, τον Υπουργό κ. Χρ.Στυλιανίδη, τον Υφυπουργό κ. Ι.Παππά, τον ΓΓ κ. Ευ. Κυριαζόπουλο και όλα τα στελέχη των γραφείων τους, τον Αρχηγό του ΛΣ Αντιναύαρχο κ. Γ. Αλεξανδράκη και τα στελέχη της ΔΘΣ, τον πρώην Υφυπουργό Ναυτιλίας κ. Κώστα Κατσαφάδο και τους Βουλευτές της Α΄ Πειραιά που επικοινώνησαν μαζί μου και ασχολήθηκαν με το ζήτημα, για τις έκτακτες λύσεις που από κοινού προκρίναμε και για το γεγονός ότι αντιλήφθηκαν την αγωνία μου (που την εξέφρασα ορισμένες φορές με πολύ σκληρό τρόπο) για την αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής ομαλότητας.
Βέβαια θα ήθελα να παρατηρήσω το εξής: τα σχόλια στα ΜΚΔ ήταν εν πολλοίς παραπάνω από υπερβολικά. Και αυτό διότι, πολλές φορές στο πρόσφατο ή απώτερο παρελθόν, το νησί μας έχει αποκλειστεί λόγω καιρού για 3, 4, 5 και 6 ημέρες ακόμα. Αν π.χ. είχε ένα δυνατό βοριά 10άρη, ο ίδιος (και μεγαλύτερος) αποκλεισμός θα συνέβαινε όπως και τώρα. Γιατί τόσες ακρότητες και υπερβολές; Εκείνες/οι που εκφράζονται με τόσο οξύ τρόπο (πολλοί εκ των οποίων κατοικούν μόνιμα στην Αττική και ούτε αποκλεισμένοι ήταν, ούτε τα ψυγεία τους άδειασαν), καλύπτουν με αυτές τις αντιδράσεις κάποια εσωτερική τους ανάγκη; Μήπως θα πρέπει να αναθεωρήσουν τη στάση τους; Και πού ήταν αλήθεια όλοι αυτοί, όταν συχνά πυκνά αποκλείονται π.χ. τα Αντικύθηρα για 4 ή 5 ή περισσότερες ημέρες λόγω καιρικών συνθηκών; Ενδιαφέρθηκαν ποτέ; Ρώτησαν τι ενέργειες κάνουμε για να μη νοιώθουν αυτοί οι ηρωικοί κάτοικοι εγκαταλελειμμένοι; Δεν περιμένω απαντήσεις, αλλά σίγουρα περισσότερη σωφροσύνη και λιγότερα λόγια, όταν προκύψει ξανά κάτι αντίστοιχο, από ανθρώπους που ούτε στα ζητήματα αυτά εμπλέκονται, ούτε τη γνώση των πραγμάτων διαθέτουν.
Τα ζητήματα της συγκοινωνίας είναι περίπλοκα και δυσεπίλυτα. Δεν προσφέρονται ούτε για εντυπωσιασμό ούτε για (παρα)πολιτική σπέκουλα. Οι ιδέες και τα όνειρα είναι καλά, αλλά η μετουσίωσή τους σε πράξη απαιτεί σοβαρό σχεδιασμό, μεθοδικότητα και κυρίως ρεαλισμό. Με θεωρίες και ευφάνταστες ιδέες ούτε πλοία έρχονται, ούτε αεροπλάνα πετάνε. Ας μην ξεχνάμε ότι «η πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού», και ότι ο κίνδυνος να χάσουμε πλοία και αεροπλάνα και να μείνουμε με τα όνειρα, θα είναι πάντα υπαρκτός. Εξάλλου όταν οι θεωρίες υπερισχύουν των πράξεων, τα αποτελέσματα είναι γνωστά και τα έχουμε βιώσει και ως έθνος αλλά και ως τόπος.
Καλή Κυριακή!

1 σχόλιο:

  1. Βουλευτης μας στον Πειραιά ο Τσίπρας; αχαχαχαχαχαχα... Τέτοια ζωντοβολα που είμαστε καλά να παθουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.