ΑΑΔΕ: Έρχονται ψηφιακό πελατολόγιο και δελτίο αποστολής
Σε μια προσπάθεια περιορισμού της φοροδιαφυγής
Δύο νέες ψηφιακές εφαρμογές ενεργοποιεί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων σε μια προσπάθεια περιορισμού της φοροδιαφυγής. Πρόκειται για το ψηφιακό δελτίο αποστολής και το ψηφιακό πελατολόγιο.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, εντός του έτους θα υποχρεωθούν πολλές επαγγελματικές ομάδες να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ψηφιακό πελατολόγιο θα αφορά κέτερινγκ, κάμπινγκ, τουριστικές επιχειρήσεις, ιδιωτικά σχολεία, κλινικές και θεραπευτήρια, διαγνωστικά κέντρα, γιατρούς, δικηγόρους κ.λπ. Ουσιαστικά θα επανέλθουν τα πρόσθετα βιβλία που τηρούσαν μέχρι το 2012 όλες οι ανωτέρω επαγγελματικές ομάδες. Ετσι, λοιπόν από το νέο έτος θα πρέπει να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και θα συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα.
Το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis, προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.
Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρίζεται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
Το ψηφιακό πελατολόγιο σε δεύτερη φάση θα διασυνδεθεί με το MyDATA, με τον έλεγχο να μπορεί να γίνεται και από το γραφείο του ελεγκτή, για να διασταυρώνει εάν και πότε, για παράδειγμα, κάποιος επισκέφθηκε τον γιατρό του. Θα καταχωρίζεται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται.
Ψηφιακό δελτίο αποστολής
Θα τεθεί σε εφαρμογή το προσεχές διάστημα. Με αυτόν τον τρόπο ελέγχεται η διακίνηση των προϊόντων (οικοδομής και αγροτικά). Το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα παρέχει, σε πραγματικό χρόνο, τη δυνατότητα στον ελεγκτικό μηχανισμό να γνωρίζει, για παράδειγμα, εάν κάποιος κατασκευαστής έχει παραγγείλει σκυρόδεμα και τον προορισμό του. Εχουν διαπιστωθεί περιπτώσεις όπου αλλά γράφει το δελτίο αποστολής και άλλα μεταφέρονται.
Παράλληλα, στο τέλος του έτους θα γίνει υποχρεωτική η χρήση των ηλεκτρονικών τιμολογίων. Στην Ελλάδα, αυτήν τη στιγμή η έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων είναι προαιρετική. Σημειώνεται ότι και σε επίπεδο Ε.Ε. συνιστάται η χρήση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής κυρίως στον ΦΠΑ.
Στην Ελλάδα στην καλύτερη περίπτωση θα εφαρμοσθεί από τα μέσα του 2024. Μέχρι τότε, για τις επιχειρήσεις που επιλέγουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου και υπό την προϋπόθεση ότι την εφαρμόζουν αποκλειστικά για την έκδοση των παραστατικών πωλήσεων κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους προβλέπονται ταχύτερες επιστροφές ΦΠΑ, και μείωση στα 3 χρόνια του χρόνου παραγραφής των φορολογικών χρήσεων από 5 που ισχύουν σήμερα.
Πηγή: capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια