ΗΤΑΝ λίγο μετά τις δύο τα ξημερώματα της 6ης Iανουαρίου 1993 όταν ο καπετάνιος του πλοίου ΚΟΤΙ 1, Γιάννης Μαρτάκης, ενημέρωσε τηλεφωνικά τον φίλο του και αρχιπλοίαρχο της πλοιοκτήτριας εταιρείας κ. Νικόλαο Δήμου για την επικίνδυνη κλίση 15 μοιρών που είχε πάρει το σκάφος, ενώ έπλεε κοντά στον Κάβο Μαλιά, όπου έπνεαν άνεμοι έντασης 9 έως 10 Μπωφόρ.

Λίγες ώρες αργότερα το πλοίο, που μετέφερε 3.666 τόνους τσιμέντου,βυθίστηκε αύτανδρο. Έντεκα Ελληνες ναυτικοί και έξι αλλοδαποί συνάδελφοί τους ήταν ο τραγικός απολογισμός του ναυαγίου. Από τότε οι συγγενείς των θυμάτων,που έχουν αποζημιωθεί από την εταιρεία, ζητούν να αποδοθεί δικαιοσύνη και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι που οδήγησαν στον θάνατο τους δικούς τους ανθρώπους.

Χθες ο ιδιοκτήτης της εταιρείας «GOLDEN UNION SHIPPING COMPANY SA» κ.Θεόδωρος Βενιάμης κάθισε στο εδώλιο του Α’ Τριμελούς Πλημμελειοδικείου της Αθήνας κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια. Οι δικαστές, έπειτα από πολύωρη ακροαματική διαδικασία κήρυξαν ομόφωνα αθώο τον κατηγορούμενο, παρά την αντίθετη πρόταση που διατύπωσε ο εισαγγελέας της έδρας κ. Ιω. Διώτης.

Το ΚΟΤΙ 1 είχε ξεκινήσει από τη Χαλκίδα με προορισμό το λιμάνι Λικάτα, στη Σικελία της Ιταλίας. Την ώρα που έπλεε κοντά στον Κάβο Μαλιά οι μηχανές του πλοίου σταμάτησαν και λόγω της μετατόπισης του φορτίου η κλίση που αρχικά είχε πάρει έγινε ακόμη μεγαλύτερη..

Ο κ. Θ. Βενιάμης απολογούμενος αρνήθηκε τις κατηγορίες υποστηρίζοντας ότι η αιτία του ναυαγίου ήταν οι άσχημες καιρικές συνθήκες και η μετατόπιση του φορτίου τσιμέντου που μετέφερε το πλοίο. Αντίθετα, οι συγγενείς των θυμάτων στις καταθέσεις τους μίλησαν για «πλωτό φέρετρο» υποστηρίζοντας πως αν και το πλοίο δεν ήταν αξιόοπλοο το άφησαν να ταξιδέψει, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

ΑΦΑΝΤΟΙ 2 ΝΑΥΤΙΚΟΙ

Εδώ και ένα μήνα περίπου, αγνοείται η τύχη δύο Ελλήνων ναυτικών που επέβαιναν στο υπό σημαία Γκάνας αλιευτικό σκάφος «Κανόπους 1». Πρόκειται για τον πλοίαρχο Παρασκευά Βασικιό και τον α’ μηχανικό Γιάννη Λαγουδάκη. Σύμφωνα με πληροφορίες που έφθασαν χθες το βράδυ στον θάλαμο επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το πλοίο είχε αποπλεύσει από την Γκάνα στις 12 Μαρτίου 1997 με προορισμό τη Μαδαγασκάρη και είχε την τελευταία του επικοινωνία με την πλοιοκτήτρια εταιρεία στις 6Απριλίου 1997 ενώ έπλεε στα ανοιχτά του Ντέρμπαν.