Header Ads

Header ADS

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ:Τουρισμός με παρόν και -κυρίως- μέλλον!



Τουρισμός με παρόν και -κυρίως- μέλλον!

Είτε το θέλουμε είτε όχι ζούμε στον αιώνα της ταχύτητας. ‘Όλα γύρω μας αλλάζουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Όσοι δεν μπορούν το αντιληφθούν εγκαίρως απλά δεν έχουν μέλλον.

Ναι. Αναφέρομαι στον Τουρισμό. Την «βαριά βιομηχανία» της χώρας μας και ασφαλώς σ' έναν από τους βασικούς και κύριους πυλώνες της οικονομίας και της ανάπτυξης των Κυθήρων.

Θα αναφερθώ σε ορισμένα γεγονότα που όλοι μας τα γνωρίζουμε, αλλά ίσως δεν έχουμε αντιληφθεί την καταλυτική επίδραση που έχουν στον Τουρισμό:

1) Η κλιματική αλλαγή: Είναι παρούσα σήμερα και ιδιαίτερα απειλητική για το παρόν και το μέλλον. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Ρόδος που ήδη πληρώνει βαρύ τίμημα από την πρωτόγνωρη πυρκαγιά που κατέκαψε μεγάλο μέρος του νησιού και αλλοίωσε ριζικά το πανέμορφο τοπίο του. Θα ανακάμψει άραγε και σχετικά γρήγορα στον επιθυμητό βαθμό; Εμείς το ευχόμαστε, αλλά δεν είναι καθόλου σίγουρο. Άλλωστε η ζημιά στο τουριστικό προϊόν του νησιού έχει ήδη γίνει. Ακυρώσεις κρατήσεων, εσπευσμένη αναχώριση τουριστών και κυρίως βαρύτατο πλήγμα της εικόνας του νησιού στο Εξωτερικό.

2) Η ακρίβεια, η οποία είναι παγκόσμιο φαινόμενο, αλλά σε κάποιες χώρες έχει αρχίσει να τιθασεύεται, χτυπά σκληρά το προσφερόμενο ελληνικό τουριστικό προϊόν. Και σαν να μην έφτανε μόνο αυτό διαπιστώνουμε και την απληστία ορισμένων επιχειρηματιών. Μελανό παράδειγμα οι εξωφρενικές τιμές στη Μύκονο. Έκαναν τον γύρο του κόσμου πολλές ειδήσεις για ιδιαίτερα «φουσκωμένους λογαριασμούς» στο συγκεκριμένο νησί. Η αρνητική διαφήμιση δημιούργησε το hashtag #NoMykonos, με αποτέλεσμα την αξιοσημείωτη μείωση των αφίξεων στο τουριστικότατο νησί. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι θα το ξεπεράσουμε σαν χώρα, αλλά… «συν Αθηνά και χείρα κίνει»…

3) Οι «ανερχόμενοι» τουριστικοί προορισμοί. Πρέπει άμεσα να καταλάβουμε ότι ανταγωνιστής πχ. της Κρήτης στον Τουρισμό δεν είναι οι Κυκλάδες και τα Κύθηρα ή κάποιο άλλο ελληνικό νησί. Είναι η Αίγυπτος, η Τουρκία, το Μαρόκο, η Ισπανία, το Βιετνάμ, η Κροατία, αλλά και η συνεχώς ανερχόμενη Αλβανία με την παρθένα φύση και τα όμορφα παράλια μέρη της. Το περιβόητο think global-act local (σκέψου παγκόσμια-δράσε τοπικά) εδώ έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία.

4) Ο Τουρισμός «εμπειριών». Πλέον έχει περάσει η εποχή που Τουρισμός σήμαινε απλά «ήλιος και θάλασσα». Τώρα οι τουρίστες ζητούν πολλά περισσότερα, ζητούν ενδιαφέρουσες και πρωτότυπες εμπειρίες που να συνοδεύονται από εξαιρετικές υπηρεσίες, απόλυτη καθαριότητα, ευγένεια και λογικές τιμές. Οι «Κουτόφραγκοι» δεν υπάρχουν πια.

5) Οι υποδομές. Η εποχή που οι τουρίστες έκαναν 2-3 ημέρες να φθάσουν στον προορισμό τους, έχει περάσει για την πλειοψηφία αυτών. Θέλουν γρήγορη και άνετη πρόσβαση, θέλουν ασφάλεια και συνέπεια, θέλουν καλές δημόσιες υγειονομικές υπηρεσίες, θέλουν γρήγορο ίντερνετ κλπ.

Μετά από όλα αυτά, αναρωτιέται κάποιος τι θέλω να πω; Απλά και κατανοητά απαντώ. Όποιος νοιάζεται και σχεδιάζει το αύριο του Τουρισμού (στα Κύθηρα ή οπουδήποτε αλλού), είναι

υποχρεωμένος να λαμβάνει υπόψη του πολλές παραμέτρους και να επιδιώκει να παρεμβαίνει συνεχώς σε αυτές για να τις βελτιώνει και να τις προσαρμόζει στα νέα δεδομένα και στις ποιοτικές απαιτήσεις των επισκεπτών των Κυθήρων. Στην περίπτωσή μας όποιος επιλεγεί από τους κατοίκους των νησιών μας για να διαχειριστεί την τύχη του Δήμου για την επόμενη πενταετία, δεν θα πρέπει απλά να πηγαίνει στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις κάνοντας ταυτόχρονα και ταξίδι αναψυχής ή να μοιράζει χαμόγελα σε όλους. Αυτά δεν φέρνουν επισκέπτες… Μόνο συντηρούν την υπάρχουσα ροή που δεν μεγαλώνει την τουριστική περίοδο και σίγουρα δεν αυξάνει το εισόδημα αυτών που ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα με τον Τουρισμό.

Τόσο η εμπειρία που έχω αποκτήσει από την πολύχρονη και πετυχημένη απασχόλησή μου στον τομέα του Τουρισμού, όσο και η αφοσίωση των συνεργατών μου και συνυποψηφίων μου στην πολύ σοβαρή υπόθεση του Τουρισμού των νησιών μας αποτελούν εγγύηση για τις μεγάλες αλλαγές που θα υλοποιηθούν άμεσα, ώστε να τρέξει γρήγορα και αποτελεσματικά ο βασικός πυλώνας της τοπικής οικονομίας μας.

Εμείς στον συνδυασμό «Όλοι Μαζί Κύθηρα-Αντικύθηρα» έχουμε όραμα και στρατηγική για τον Τουρισμό στα νησιά μας. Για μας δεν είναι απλά ένας από τους τομείς της δημοτικής δραστηριότητας. Δεν χάνεται μέσα στο Λαβύρινθο των ευθυνών του Δημάρχου και των Δημοτικών Συμβούλων. Παίρνει την πρώτη θέση στις δράσεις που στόχο έχουν να απογειώσουν κυριολεκτικά τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα.

Θα ορίσουμε αντιδήμαρχο με κυρίαρχο αντικείμενο τον Τουρισμό! Η απόφαση αυτή τονίζει το αληθινό ενδιαφέρον μας για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα και αποδεικνύει πόσο σημαντικός είναι ο Τουρισμός για τα νησιά μας. Μαζί με τους επαγγελματίες του Τουρισμού θα διεκδικήσουμε την ουσιαστική ανάδειξη των Κυθήρων και των Αντικυθήρων σε έναν πραγματικά ελκυστικό τουριστικό προορισμό. Στο δικό μας πρόγραμμα μιλάμε για «Τουρισμό με ταυτότητα», όχι «μια απ’ όλα»

Είναι σαφές ότι η εμπειρία του επισκέπτη ξεκινά από την πρώτη στιγμή που θα πατήσει το πόδι του στον προορισμό του. Επέκταση λοιπόν του διαδρόμου προσγείωσης του αεροδρομίου μας, αναβάθμιση του λιμανιού στο Διακόφτι, λειτουργία εξαιρετικών κτιριακών υποδομών σε αεροδρόμιο και λιμάνι, δημιουργία / αναβάθμιση Μαρίνων, ουσιαστική και γρήγορη βελτίωση του κύριου οδικού δικτύου (ειδικά ο κεντρικός άξονας βρίσκεται σε επιεικώς απαράδεκτη κατάσταση, στενός και επικίνδυνος με πολλές στροφές, με μεταβλητό πλάτος, χωρίς διαγράμμιση, με εξογκώματα, λακκούβες και στενέματα μέσα σε οικισμούς).

Ο επισκέπτης δεν οφείλει να ψάχνει συνεχώς στο ίντερνετ πότε έχει νερό στην περιοχή του, ούτε να του εξηγεί κάποιος ότι αυτό το σκούρο υγρό που βγαίνει από τις βρύσες είναι κάτι το «στιγμιαίο» και να περιμένει πότε «θα καθαρίσει»… για να το χρησιμοποιήσει. Όχι φυσικά για πόσιμο αλλά για πλύσιμο και για μπάνιο. Επίσης ο περιβαλλοντικά ευαίσθητος επισκέπτης, αλλά και ο κάθε Ευρωπαίος, Αμερικανός ή Αυστραλός τουρίστας, θα ήθελε να δει και τα νησιά μας να αναδεικνύονται σε πεντακάθαρους τόπους, “zero waste”, γιατί πολύ απλά αυτό είναι και σημάδι πολιτισμού. Μπορούμε να το κάνουμε φθάνει να το θέλουμε και να το οργανώσουμε. Είναι αυτονόητο ότι ο επισκέπτης θέλει να κάνει διακοπές σε ένα νησί που σέβεται το περιβάλλον και φροντίζει για την αειφορία του. Ούτε λοιπόν κρυφές χωματερές, ούτε ανεξέλεγκτη ρίψη λυμμάτων και μπάζων, ούτε απροστάτευτα δάση, ούτε βέβαια παντός είδους σκουπίδια σε όλο το οδικό δίκτυο, ούτε παντού γεμάτους κάδους και χωρίς μάλιστα σκέπασμα, που όταν φυσάει τα ελαφρά σκουπίδια μεταφέρονται δεκάδες μέτρα μακριά.

Αυτά φυσικά απαιτούν έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό και δράσεις π.χ. ολοκληρωμένη διαχείριση υδάτων, μακρόχρονο πρόγραμμα υποδομών με βάση τις ανάγκες και επιλογές του νησιού και όχι άλλων. Δεν μπορούν κάποιοι να ανακαλύπτουν την ιδέα της «φέρουσας ικανότητας» σαν εμπόδιο για την τουριστική ανάπτυξη. Οφείλουμε να αναβαθμίζουμε συνεχώς την φέρουσα ικανότητα, αυτή πρέπει να είναι η βασική συμβολή του Δήμου στην τουριστικη ανάπτυξη . Οι βασικοί αυτοί άξονες περιλαμβάνονται αναλυτικότερα στα ειδικά κεφάλαια στο πρόγραμμα μας

Υπάρχουν και οι εμπειρίες. Ας μου επιτραπεί να μοιραστώ μαζί σας το δικό μου όνειρο: Ένα νησί που το πρωϊνό που προσφέρεται στα καταλύματα κυριαρχείται από ντόπια μυρωδάτα, βιολογικά προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας. Η ίδια ποιότητα και ποικιλία να συναντάται σε όλα τα εστιατόρια. Ο επισκέπτης που ψάχνει για γαστριμαργικές απολαύσεις, να μπορεί να μεταφέρει τον ενθουσιασμό του και την εμπειρία του στους φίλους του, να τους καλεί να επισκεφθούν αυτή τη «νέα ανακάλυψη».

Ένα νησί που οι μετακινήσεις θα είναι εύκολες και η στάθμευση - parking δεν θα είναι θέμα τύχης ούτε ζήτημα γερών νεύρων. Ένα νησί που θα βοηθά όσους έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο να το φορτίσουν εύκολα. Ένα νησί που θα δίνει επιλογές για δραστηριότητες όλο το χρόνο. Ναι στον εκκλησιαστικό τουρισμό, ναι και στον περιπατητικό, τον καταδυτικό, τους παρατηρητές πουλιών, όσους θέλουν να απολαύσουν αγροτοτουρισμό κλπ. Αυτά όχι σαν απλές προτάσεις ή «ευχές», αλλά με συγκεκριμένα μέτρα στήριξης και προβολής.

Στο «Όλοι Μαζί» θέλουμε να ενισχύσουμε τους δεσμούς του Δήμου με τους αλλοδαπούς που επέλεξαν τα Κύθηρα για να αγοράσουν ή να χτίσουν το σπίτι τους. Αντιλαμβανόμαστε ότι ο καθένας τους διάθεσε ένα μεγάλο ποσό για την αγορά ή το χτίσιμο του ακινήτου και κάθε χρόνο διαθέτει μεγάλα ποσά για τη συντήρησή του. Οι συγκεκριμένοι θα αντιμετωπίζονται από τη δική μας Δημοτική Αρχή με τεράστια αγάπη και προσοχή, όπως ακριβώς θα αντιμετωπίζουμε τους δημότες μας. Γνωρίζουμε καλά ότι κάθε αλλοδαπός ιδιοκτήτης ακινήτου μένει στα νησιά μας πολλαπλάσιο χρόνο από κάθε άλλο επισκέπτη. Φέρνει φίλους του, μας διαφημίζει, συμμετέχει στις δραστηριότητές μας, γίνεται ένας από μας!

Ως εργαζόμενος στον Τουρισμό για μακρύ χρονικό διάστημα, γνωρίζω πολύ καλά το πόσο ευαίσθητη είναι αυτή η οικονομική δραστηριότητα και πόσο εύκολα μπορεί να χαθεί η καλή φήμη και να δημιουργηθεί αρνητικό κλίμα που έπειτα χρειάζεται πολύ χρόνο και κόπο για να ξαναγίνει θετικό. Πρέπει οι επισκέπτες να σε επιλέγουν και στη συνέχεια να γίνονται οι δικοί σου πρεσβευτές. Η σχέση μαζί τους δεν μπορεί και δεν θα είναι «τυπική». Όπως εμείς είμαστε ερωτευμένοι με τα νησιά μας, έτσι πρέπει να προσπαθούμε να γίνεται και με τους επισκέπτες. Να τους πείσουμε να μας αφιερώσουν όχι μόνο χρόνο και χρήμα, αλλά και την καρδιά τους. Τότε μόνο θα είμαστε πραγματικά κερδισμένοι.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο Τζων Στάινμπεκ, νομπελίστας Αμερικανός συγγραφέας, είχε πεί:

«Πολλά ταξίδια συνεχίζονται για πολύ καιρό ακόμα αφότου έχει σταματήσει η κίνηση στο χρόνο και στο χώρο».

Πόσο δίκιο έχει!!! Όταν θα έχουμε πετύχει να συνεχίζουν να μιλούν με ενθουσιασμό για μας και μετά από πολύ καιρό, τότε οι στόχοι μας θα έχουν αληθινά επιτευχθεί. Τότε τα νησιά μας δεν θα έχουν γίνει ένας ακόμη προορισμός, αλλά το πολύτιμο διαμάντι που όσοι μπορούν να το εκτιμήσουν θα το έχουν ερωτευθεί και θα το συντηρούν ως πολύτιμη παρακαταθήκη με τελικούς

ωφελημένους τους κατοίκους των νησιών μας

5 σχόλια:

  1. Μήπως να μην "απογειώσετε κυριολεκτικά" τα Κύθηρα; Τουλάχιστον, να τα προσγειώνατε κάπου κοντά;
    Ή να δίνατε τα κείμενά σας σε κάποιον που ξέρει ελληνικά πριν τα ανεβάσετε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ---- Όχι να περιαυτολογήσω αλλά αφού δεν τα λέτε εσείς τα λέω μόνος μου: "από την μακρόχρονη και πετυχημένη πορεία μου στον τομέα του τουρισμού".... Μέγας είμαι κύριε και θαυμάστε τα έργα μου.
    ----Αφού η παράταξή σας έχει κάνει σημαία την εμπειρία του κ.Σουρή στον τουρισμό αλήθεια, ποιά είναι η επιτυχία του; Μπορούμε να μάθουμε κι εμείς που δεν την γνωρίζουμε;

    Υ.Γ. Δεν έχουμε όλοι κρυφό ή φανερό πόθο να γίνουμε Μύκονος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολλά λόγια και ουσία μηδέν. Ο Σουρης όπως ξέρω ηταν υπάλληλος στο αεροδρόμιο άρα η εμπειρια του στον τουρισμο ειναι να βλέπει επιβατες και αεροπλανα να πετουν. Τι αλλη γνώση εχει; τι έχει κανει; ηταν ο ιδιος tour operator; ηταν policy maker καπου; ας μας πει λοιπον

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και εγώ θα ήθελα να μάθω τα επιτεύγματα του στον τουρισμό. Δε φαντάζομαι να εννοεί το φιάσκο στα βαφτίσια του αεροδρομίου το 2014 που έλεγε οτι θα είναι ο Σαμαράς και η μισή Κυβέρνηση και τελικα ηρθε μονο 1 βουλευτής και αυτος με το ζόρι και δεν επαιξε σε κανενα ΜΜΕ . Για να μη σχολιάσω τις ομιλίες που ακούστηκαν και ετριξαν τα κοκαλα του Ωνάση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δηλαδή ένας υπάλληλος του handling έχει εμπειρία στον τουρισμό και την ανάπτυξη; μάλιστα καλά θα πάει και αυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.