“ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ” ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ
Δράσεις, Εκπαιδευτικά Προγράμματα, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ, περιβαλλοντική εκπαίδευση, συνεργασίες με εκπαιδευτικούς φορείς
Την Τρίτη 14/3 πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου. Τη δράση συντόνισαν οι καθηγητές κ. Δημάκου Σοφία, κ. Χιώτης Κωνσταντίνος, κ. Χρυσοβέργη Ευδοκία που συνεργάστηκαν με το επιστημονικό προσωπικό του Μουσείου μετά από πρωτοβουλία της συμπατριώτισσας κ. Στάθη. Η θεματολογία των προγραμμάτων ΣΕΙΣΜΟΙ – ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ – ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ήταν ανάλογα προσαρμοσμένη στο γνωστικό επίπεδο κάθε τάξης και όλοι οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και συμμετείχαν στα εκπαιδευτικά παιχνίδια με ενθουσιασμό. Η κα Ζωή Μαυριτσάκη υλοποίησε το πρόγραμμα των σεισμών, η κα Σταυρούλα Χριστοδουλοπούλου το πρόγραμμα για το Αρχιπέλαγος του Αιγαίου και η κ. Ιάσμη Στάθη, Βιολόγος PhD
Υπεύθυνη Εκπαίδευσης στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης και στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, το πρόγραμμα για την κλιματική αλλαγή.
ΣΕΙΣΜΟΙ
Ένα καινοτόμο, κινητό και βιωματικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα που συνδέεται με τα σχολικά προγράμματα και απευθύνεται σε παιδιά, με στόχο να ανακουφίσει το συναισθηματικό βάρος και να τους βοηθήσει να αντεπεξέλθουν σε περίπτωση σοβαρής σεισμικής επικινδυνότητας, με την αύξηση της ευαισθητοποίησης και τη βελτίωση των γνώσεων σχετικά με τους σεισμούς, πραγματοποιήθηκε μέσω της συνεργασίας και της συμμετοχής ειδικών της εκπαίδευσης.
«Το Αρχιπέλαγος του Αιγαίου: ένα ζωντανό εργαστήριο εξελικτικής βιολογίας»,
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα που χρηματοδοτήθηκε από την European Society of Evolutionary Biology Οι μαθητές μέσα από τα εκπαιδευτικά παιχνίδια «Γίγαντες και Νάνοι», και “Εποικοι του Αιγαίου”
μαθαίνουν πως:
- Οι ξηρές όπως τις ξέρουμε σήμερα, δεν ήταν πάντα έτσι και ότι οι μορφές ζωής στη Γη μεταβάλλονται στο πέρασμα του χρόνου!
- Ο πλανήτης μας υπήρχε και θα υπάρχει για πολύ ακόμα, αλλά η ζωή πάνω του αλλάζει: είδη εξαφανίζονται και άλλα παίρνουν τη θέση τους και εξελίσσονται, μέσα σε ένα αέναο κύκλο εξαφανίσεων και ειδογενέσεων!
- τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την έννοια του DNA και του γενετικού κώδικα, βάσει του οποίου διαμορφώνονται τα χαρακτηριστικά του κάθε οργανισμού. Όσο πιο πολύ μοιάζει το DNA των οργανισμών, τόσο πιο συγγενικοί είναι αυτοί οι οργανισμοί
Κλιματική Αλλαγή
Τι είναι το φαινόμενο του θερμοκηπίου;
Ποιες είναι οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής;
Τι μπορεί να κάνει ο καθένας από εμάς για να εξοικονομήσει ενέργεια;
- ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των μαθητών για την κλιματική αλλαγή.
- ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων μέσα από βιωματικές και πειραματικές δραστηριότητες
- ικανοποίηση συναισθηματικών, καλλιτεχνικών και ψυχοκινητικών αναγκών των μαθητών μέσα από δραστηριότητες βασισμένες στο παιχνίδι
- προσέγγιση και εμβάθυνση στα παρακάτω θέματα:
- τα φυσικά φαινόμενα και οι επιπτώσεις τους
- οι διάφοροι τύποι κλίματος και τα χαρακτηριστικά τους
- ο κύκλος του άνθρακα στη φύση
- πώς οι ανθρώπινες δραστηριότητες έχουν συμβάλει στην άνοδο της θερμοκρασίας του πλανήτη
- πώς η άνοδος της θερμοκρασίας επηρεάζει τα κλιματικά χαρακτηριστικά
ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ ΣΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια