Header Ads

Header ADS

Υπερταμείο: Προσλαμβάνει συμβούλους για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια



Στις 6 Φεβρουαρίου κατατίθενται οι προσφορές στον διαγωνισμό που προκήρυξε χθες η ΕΕΣΥΠ (Υπερταμείο) για την πρόσληψη χρηματοοικονομικού, τεχνικού και νομικού συμβούλου για την αξιοποίηση 22 μικρών περιφερειακών αεροδρομίων που παραμένουν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου. Τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν παραχωρηθεί στη γερμανική Fraport, ενώ την επόμενη Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου έχει προγραμματιστεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας.

Το Υπερταμείο αναζητεί, μέσω της πρόσληψης συμβούλων, μοντέλο αξιοποίησης των αεροδρομίων σε Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα, Άραξο, Αστυπάλαια, Κάλυμνο, Ικαρία, Κάρπαθο, Κάσο, Καστελόριζο, Καστοριά, Κύθηρα, Λέρο, Μήλο, Πάρο, Σκύρο, Χίο, Σύρο, Νέα Αγχίαλο, Σητεία, Νάξο, Κοζάνη και Λήμνο

Η κοινοπραξία των συμβούλων θα αναλάβει, σύμφωνα με το τεύχος του διαγωνισμού, να εξετάσει τη σημερινή κατάσταση των 22 αεροδρομίων από οικονομικής, λειτουργικής και νομικής πλευράς, την αποτίμησή τους, την ανάπτυξη του Στρατηγικού Σχεδίου αξιοποίησης, που θα προβλέπει πώς και ποια θα παραχωρηθούν, την προετοιμασία του σχετικού διαγωνισμού και την υποστήριξη του Υπερταμείου κατά τη διαδικασία επιλογής των επενδυτών.

Όπως έχει γράψει το Powergame.gr, η έκρηξη της τουριστικής κίνησης τη φετινή χρονιά ανέδειξε την ανάγκη έργων αναβάθμισης. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται αεροδρόμια όπως της Πάρου (που αναβαθμίστηκε προ διετίας και είναι ήδη κορεσμένο…), της Μήλου, της Νάξου, της Χίου και άλλων νησιών που ήδη βρίσκονται στον διεθνή τουριστικό χάρτη ή επιδιώκουν να μπουν.

Το πρόβλημα που πρέπει να διαχειριστεί το Υπερταμείο κατά την αναζήτηση του βέλτιστου μοντέλου παραχώρησης των 22 αεροδρομίων είναι το γεγονός πως κάποια δεν μπορούν να αναβαθμιστούν για χωροταξικούς, περιβαλλοντικούς και άλλους λόγους. Η εταιρεία συμβούλων Kantor είχε αναλάβει να αναμορφώσει παλαιότερη μελέτη (του 2016) για την αξιοποίηση των μικρότερων αεροδρομίων. Τότε είχαν εξεταστεί σενάρια όπως η παραχώρηση των 22 αεροδρομίων σε ομάδες (clusters). Στο τραπέζι είχαν πέσει κι άλλες λύσεις, όπως η επιλογή μιας ομάδας αεροδρομίων που είναι ελκυστικά και μπορούν να αναβαθμιστούν. Είχε εξεταστεί επίσης η παραχώρηση του συνόλου των αεροδρομίων, ώστε ο διαχειριστής να συντηρεί τα μικρότερα και μη ελκυστικά από τα έσοδα που θα έχει μέσω της εκμετάλλευσης των πέντε, έξι αερολιμένων σε μεγάλους τουριστικούς προορισμούς.

powergame.gr

1 σχόλιο:

  1. Μπλε λεφτοδεντρα υπάρχουν για πρόσληψη χρηματοοικονομικού, τεχνικού και νομικού συμβούλου για αστυνόμους, παπαδαριά και οχι για γιατρους, δασκάλους και καθηγητές.Τι δεν καταλαβαίνεις δεξιό μου υπεργαλάζιο προβατάκι ;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.