Header Ads

Header ADS

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ: Απαράδεκτα και κρίσιμα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία του Δήμου Πειραιά, στην Αίγινα και στα άλλα νησιά του Αργοσαρωνικού και των Κυθήρων.



Με πρωτοβουλία του βουλευτή Α΄ Πειραιά & Νησιών Θοδωρή Δρίτσα, τη συνυπογραφή του αρμόδιου Τομεάρχη Παιδείας Νίκου Φίλη και της Β΄ Πειραιά Νίνας Κασιμάτη, Γιάννη Ραγκούση, και Τρύφωνα Αλεξιάδη, 24 συνολικά βουλεύτριες και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, κατέθεσαν Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, για τα απαράδεκτα και κρίσιμα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία της Αίγινας, όπως συμβαίνει και στα σχολεία του Δήμου Πειραιά και των άλλων νησιών του Αργοσαρωνικού και στην Τροιζηνία και στα Κύθηρα. Επίσης για τις εξουθενωτικές υπερωρίες των εκπαιδευτικών ως αποτέλεσμα αυτών των κενών.

Με την Ερώτησή τους οι βουλευτές και βουλεύτριες παραθέτουν αναλυτικά στοιχεία με βάση τις ανακοινώσεις της ΕΛΜΕ Πειραιά και των Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων της Αίγινας και καταλήγουν στα παρακάτω επείγοντα ερωτήματα προς την Υπουργό Παιδείας:

1. Ποιες θα είναι οι επιτακτικά επείγουσες ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, ώστε να καλυφθούν άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών στα σχολεία της Αίγινας, του Αγκιστρίου και των άλλων νησιών;

2. Θα επιταχυνθούν με τρόπο αποτελεσματικό οι απαιτούμενες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών ώστε να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία όπως πρέπει και ταυτόχρονα, να μην εξουθενώνονται οι εκπαιδευτικοί με τις υποχρεωτικές και πάνω από τις δυνατότητές τους υπερωρίες που επηρεάζει άμεσα το παιδαγωγικό τους έργο ;

3. Θα δημιουργηθούν και θα στελεχωθούν με κατάλληλο προσωπικό, όπου χρειάζεται, Τμήματα Ένταξης για πλήθος παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που έχουν μάλιστα και τις σχετικές γνωμοδοτήσεις των Κέντρων Διάγνωσης Αξιολόγησης Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ);

4. Θα μεριμνήσει το Υπουργείο για το κόστος μεταφοράς των εν λόγω μαθητών από και προς το σχολείο τους;

5. Υπάρχει συγκεκριμένη πολιτική και μέριμνα και σχέδιο του Υπουργείου ώστε να μειωθεί το κόστος ζωής και διαβίωσης των εκπαιδευτικών που πρέπει να δουλέψουν σε σχολεία μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: «Απαράδεκτα και κρίσιμα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία του Δήμου Πειραιά, στην Αίγινα και στα άλλα νησιά του Αργοσαρωνικού και των Κυθήρων. Εξουθενωτικές υπερωρίες των εκπαιδευτικών»

Σύμφωνα με πολλαπλά δημοσιεύματα καθώς και σχετικές ανακοινώσεις της ΕΛΜΕ Πειραιά, όπως και Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων, η κατάσταση που επικρατεί σε πολλά σχολεία τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, προκαλεί τεράστια εντύπωση και ανησυχία, για την προφανή υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Ειδικότερα καταγγέλλεται ότι, τα κενά σε δασκάλους και καθηγητές είναι δεκάδες, ενώ σημαντικός αριθμός αναπληρωτών/ριών δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία, καθώς δεν μπορούν να εξασφαλίσουν στέγη και να ανταποκριθούν στο κόστος ζωής. Έτσι χάνονται δεκάδες διδακτικές ώρες για τους μαθητές και τις μαθήτριες.
 
Στο ΕΠΑΛ της Αίγινας χάνονται διδακτικές ώρες Γενικής Παιδείας αλλά και Τεχνικών μαθημάτων, 3 ώρες ΠΕ01 θρησκευτικών, 4 ώρες ΠΕ02 φιλολογικών μαθημάτων, 11ώρες ΠΕ87.04 για το τμήμα υγείας, 2 ώρες ΠΕ05 γαλλικής γλώσσας, 16 ώρες ΠΕ82 μηχανολόγων, 11 ώρες ΠΕ83 ηλεκτρολόγων.
 
Σημαντικές και κρίσιμες ελλείψεις επίσης και στο 2ο Γυμνάσιο Αίγινας. Μέχρι και την Παρασκευή 4/11, οι μαθητές και οι μαθήτριες του συγκεκριμένου σχολείου δεν είχαν διδαχθεί ούτε μια ώρα φυσική, χημεία, βιολογία, γεωγραφία, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, με εξαίρεση δύο τμήματα, που τη φυσική δίδαξε καθηγητής Τεχνολογίας. Ακόμα όμως και μετά τη Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, παραμένει κενό 5 ωρών σε αυτά τα μαθήματα!
 
Φανερή απαξίωση των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των παιδιών γενικά, αλλά και ειδικά για τα παιδιά με γνωματεύσεις από τα ΚΕΔΑΣΥ.
 
Στο 2ο Γυμνάσιο της Αίγινας το μοναδικό με Τμήμα Ένταξης (Τ.Ε.), δεν έχει προσληφθεί μαθηματικός Ειδικής Αγωγής, αλλά ούτε φυσικός, χημικός ή βιολόγος (ΠΕ04) Ειδικής Αγωγής, ενώ κρίνεται αναγκαίος ο διορισμός άλλης μίας φιλολόγου Ειδικής Αγωγής για το Τ.Ε.
 
Αντίστοιχη η κατάσταση και στο Γυμνάσιο του Μεσαγρού Αίγινας, όπου υπάρχουν ανάλογες ελλείψεις, οι οποίες μάλιστα έχουν καταγγελθεί προ ημερών από τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου. Ίδια κατάσταση για μαθητές με γνωματεύσεις και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αφού ακόμα δεν υπάρχει Τμήμα Ένταξης, παρά το σχετικό αίτημα εκπαιδευτικών και γονιών. Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με τις επιστολές των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων της Αίγινας, το 2ο Γυμνάσιο Αίγινας το μόνο με Τμήμα Ένταξης, δεν επαρκεί για να καλύψει τις πολλαπλές ανάγκες των παιδιών του νησιού.
 
Τα μαθήματα της ειδικότητας ΠΕ04 (φυσική, χημεία, βιολογία, γεωγραφία), δεν έχουν διδαχθεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ενώ μόλις πριν λίγες μέρες εστάλη καθηγήτρια βιολογίας για 6 ώρες. Επίσης, υπάρχουν κενά 10 ωρών σε φιλολογικά μαθήματα, 12 ωρών στα μαθηματικά. Ο Διευθυντής του σχολείου με υπερωρίες που αναλαμβάνει ο ίδιος, προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα και σε αυτό το σχολείο.
 
Κενό 6 ωρών υπάρχει στο μάθημα της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής στο 1ο  Γυμνάσιο Αίγινας, 5 ώρες μαθηματικά στο ΓΕΛ Αίγινας.
 
Ανάλογα προβλήματα παρουσιάζονται και στο Αγκίστρι. Οι ελλείψεις καταγγέλλεται ότι είναι κυριολεκτικά άνευ προηγουμένου και ότι το σχολείο από την αρχή της χρονιάς ουσιαστικά υπολειτουργεί. Έξι παιδιά με γνωματεύσεις ΚΕΔΑΣΥ δεν έχουν καμία υποστήριξη από ειδικούς παιδαγωγούς, καθώς το Γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις του εν λόγω σχολείου, δεν διαθέτει Τμήμα Ένταξης. Στο σχολείο δεν υπάρχουν καθηγητές για να διδάξουν μαθήματα κατεύθυνσης. Για παράδειγμα, μαθητής της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομικών Σχολών δεν έχει διδαχθεί μαθήματα της κατεύθυνσής του, καθώς υπάρχει 11 ώρες κενό σε καθηγητή οικονομικών. Στο μάθημα της πληροφορικής υπάρχει κενό 14 ωρών, στα μαθήματα της ειδικότητας ΠΕ02 (φιλολογικά) κενό 13 ωρών, που η Διευθύντρια προσπαθεί να καλύψει με υπερωρία. Κενό 33 ωρών υπάρχει επίσης στα μαθηματικά.
 
Ενδεικτικό των όρων με τους οποίους καλούνται να εργαστούν οι εκπαιδευτικοί το 2022 (χαμηλοί μισθοί, τεράστιο κόστος διαβίωσης-μετακίνησης, καμία κρατική μέριμνα-στήριξη, πρόσληψη μέσα στο Νοέμβρη κ.λπ.), είναι ότι 26 στους 124 εκπαιδευτικούς που προσλήφθηκαν στη Γ’ φάση, πριν λίγες μέρες, δεν ανέλαβαν υπηρεσία, δηλαδή παραιτήθηκαν, παρά το γεγονός ότι, οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί θα αντιμετωπίσουν ποινή αποκλεισμού δύο ετών, δηλαδή θα αδυνατούν να εργαστούν σε δημόσιο σχολείο δύο χρόνια. Και μόνο αυτή η εικόνα αναδεικνύει την οξύτητα και τα αδιέξοδα της μέσης εκπαίδευσης στην περίοδο της Κυβέρνησης Μητσοτάκη.
 
Επειδή είναι εμφανέστατη η πολιτική της αδιαφορίας, της απαξίωσης και της ανικανότητας με την οποία αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση όλες αυτές τις ελλείψεις,

Επειδή η κατάσταση αυτή  προκαλεί οργή στο εκπαιδευτικό προσωπικό, στη μαθητική κοινότητα, στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών-μαθητριών, αλλά και στο σύνολο της τοπικής νησιώτικής κοινωνίας,

Επειδή καθίσταται φανερό ότι υποβαθμίζεται το δημόσιο αγαθό της υποχρεωτικής δημόσιας και δωρεάν παιδείας,


Επειδή είναι επιτακτική ανάγκη να λειτουργήσει το εκπαιδευτικό σύστημα παντού, να μορφωθούν τα παιδιά και να μην έχουμε παιδιά κατώτερου Θεού, αλλά και να αποκατασταθεί η ψυχική ηρεμία που γεννά η γενικευμένη ανασφάλεια των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των  οικογενειών τους,

Επειδή ανάλογα προβλήματα παρουσιάζονται και στον Πόρο, την Τροιζηνία, την Ύδρα, τις Σπέτσες, τα Κύθηρα για τα οποία θα επανέλθουμε με νέα Ερώτηση,

Επειδή τέλος, είναι υποχρέωση της Πολιτείας να ανταποκριθεί άμεσα ώστε να υπερκαλυφθούν τα κενά και να ολοκληρωθεί ομαλά παρά τις καθυστερήσεις η σχολική χρονιά,

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
 
1) Ποιες θα είναι οι επιτακτικά επείγουσες ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, ώστε να καλυφθούν άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών στα σχολεία της Αίγινας, του Αγκιστρίου και των άλλων νησιών;
 
2) Θα επιταχυνθούν με τρόπο αποτελεσματικό οι απαιτούμενες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών ώστε να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία όπως πρέπει και ταυτόχρονα, να μην εξουθενώνονται οι εκπαιδευτικοί με τις υποχρεωτικές και πάνω από τις δυνατότητές τους υπερωρίες που επηρεάζει άμεσα το παιδαγωγικό τους έργο ;
 
3) Θα δημιουργηθούν και θα στελεχωθούν με κατάλληλο προσωπικό, όπου χρειάζεται, Τμήματα Ένταξης για πλήθος παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που έχουν μάλιστα και τις σχετικές γνωμοδοτήσεις των Κέντρων Διάγνωσης Αξιολόγησης Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ);
 
4) Θα μεριμνήσει το Υπουργείο για το κόστος μεταφοράς των εν λόγω μαθητών από και προς το σχολείο τους;
 
5)Υπάρχει συγκεκριμένη πολιτική και μέριμνα και σχέδιο του Υπουργείου ώστε να μειωθεί το κόστος ζωής και διαβίωσης των εκπαιδευτικών που πρέπει να δουλέψουν σε σχολεία μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους;


Οι ερωτώντες βουλευτές και ερωτώσες βουλεύτριες

Δρίτσας Θεόδωρος

Φίλης Νικόλαος

Αλεξιάδης Τρύφων

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος

Γκιόλας Ιωάννης

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Μάρκου Κωνσταντίνος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)

Ξενογιαννακοπούλου Μαρία-Ελίζα (Μαριλίζα)

Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)

Παπαηλιού Γεώργιος

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Ραγκούσης Ιωάννης

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)

Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

Συρμαλένιος Νικόλαος

Τσίπρας Γεώργιος

Φωτίου Θεανώ

Χαρίτου Δημήτριος (Τάκης)

Χρηστίδου Ραλλία


Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.