Θεοδούλη Σπυριδάκου:Απάντηση στην εναντίον μου παραπληροφόρηση του Προέδρου τού Λιμενικού Ταμείου Μονεμβασίας
Απάντηση στην εναντίον μου παραπληροφόρηση του Προέδρου τού Λιμενικού Ταμείου Μονεμβασίας
-----------------------------------------------------------
Πέρασε σχεδόν μια εβδομάδα για να δοθεί απάντηση από τη δημοτική αρχή σε θέματα καθιζήσεων, που πλέον ως παροιμιώδη, την καθιστούν αναξιόπιστο και επισφαλή αρωγό της ποιότητας ζωής των δημοτών. Η απάντηση μάλιστα, της δημοτικής αρχής, ως ξεπερασμένο μανιφέστο αποποίησης ευθυνών, προσβάλλοντας ακόμη και τη στοιχειώδη νοημοσύνη, σκιαγραφεί το μέλλον του τόπου μας ως έρμαιο των καιρών!
Στην προσπάθεια αποποίησης των ευθυνών του, ο πρόεδρος του λιμενικού ταμείου καταγγέλλει ουσιαστικά τον εαυτό του και τη δημοτική αρχή για ανικανότητα διαχείρισης των υποδομών και των εγκαταστάσεων τόσο εκείνων που παρέλαβαν αλλά και όσων ελάχιστων δημιουργήθηκαν επί θητείας τους. Οι κόποι και οι θυσίες των συμπολιτών μας από το υστέρημά τους, σκορπίζεται στους πέντε ανέμους δυστυχώς.
Όλοι μας γνωρίζουμε ότι τα χρόνια φθείρουν και τα πλοία και τα λιμάνια. Εφόσον λοιπόν, υπήρχαν σοβαρές ενδείξεις προβλημάτων καθιζήσεων και διάβρωσης στο στενό πέρασμα μπροστά από τον λιμενίσκο του Παλαιοκάστρου για τους λόγους που αναφέρει πολύ αναλυτικά ο πρόεδρος του ΔΛΤ, για ποιο λόγο, εδώ και 10 χρόνια (!), δεν αποκαταστάθηκαν πριν ξεκινήσουν οι εργασίες εμβάθυνσης αλλά και για ποιο λόγο θεωρεί ότι η αμέλεια του αυτή δεν θα είχε ακόμη και τραγικές συνέπειες; Τουλάχιστον αυτό λέει η κοινή λογική που επικαλείται. Σε αυτά που καταγγέλλονται καλό θα ήταν να απαντά με θέσεις ειδικών που τεκμηριώνουν επιστημονικά τα λεγόμενα τους και όχι με απόψεις δικές του απολογητικού χαρακτήρα και άνευ ουσίας.
Εξάλλου, στην τεχνική έκθεση του αρμόδιου υπαλλήλου τού Δήμου για τις εργασίες εμβάθυνσης της υπ. Αριθ. Πρωτ.35/ 28 Ιανουαρίου 2022, ΔΕΝ περιγράφεται πουθενά πάντως, κάποιο πρόβλημα σχετικά με καθιζήσεις ή/και διαβρώσεις στον λιμενίσκο.
Ό,τι γίνεται καλό είναι να γίνεται σωστά. Από την άλλη, η δημοτική αρχή να προσθέσει στο λεξιλόγιο της την λέξη πρόληψη. Οι εργασίες πρόληψης κοστίζουν φθηνά σε σχέση με τις εργασίες αποκατάστασης και παρέχουν ασφάλεια σε όσους χρησιμοποιούν τους κοινόχρηστους χώρους. Πρόληψη και όχι παραπληροφόρηση σημαίνει λοιπόν αποκαθιστώ το στενό πέρασμα από το αλιευτικό καταφύγιο Παλαιοκάστρου λόγω επικινδυνότητας. Επίσης πρόληψη και όχι παραπληροφόρηση σημαίνει προστατεύω το παραλιακό μέτωπο της Νεάπολης και της Μονεμβασίας από την ακτομηχανική διάβρωση και έπειτα φτιάχνω ο,τιδήποτε. Δεδομένου λοιπόν ότι τα εγκαίνια του πλακόστρωτου στην Νεάπολη από την γέφυρα έως το ξενοδοχείο Αρσενάκος, έγιναν στις 5-6-2017 και η ακτομηχανική μελέτη παραδόθηκε στις 19-7-2017 παρότι είχαν παρατηρηθεί εκτεταμένες ζημιές στο γήπεδο μπάσκετ του Γυμνασίου Νεάπολης αλλά και υποσκαφές στην παιδική χαρά της γέφυρας, επαληθεύεται το συμπέρασμα ότι όλες οι εργασίες ανάπλασης έγιναν με μεγάλη προχειρότητα.
Τα χρήματα για την αποκατάσταση του παραλιακού μετώπου που κατέπεσε στις 3-12-2021 της Νεάπολης είχαν εγκριθεί πριν το συμβάν, στις 26-11-2021 έγγραφο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (ΑΔΑ: 9Ι5046ΜΤΛΡ-ΙΤ0), για την αποκατάσταση του προβλήτα της Νεάπολης, του προβλήτα της Πούντας στα Βιγγλάφια και στο παραλιακό κρηπίδωμα της Μονεμβασίας. Όπως καταλαβαίνετε οι παραπάνω ελλείψεις έμειναν ως είχαν για να ξαναφτιαχτεί το γιοφύρι της Άρτας και απευχόμαστε όλοι να συμβεί κάποιο ατύχημα. Επίσης ένα χρόνο πριν τις 3-12-2021 είχαν παραδοθεί οι σκάλες και ο δρόμος του Παλαιοκάστρου.
Εν κατακλείδι, θα ήθελα να ευχαριστήσω τη δημοτική αρχή, που πλέον δια στόματος στελέχους της, ενημερώνει τους δημότες, για την ολιστική της καθίζηση και επιπλέον θα ήθελα να τη συγχαρώ που ανέδειξε το εύστοχο και καθόλα άρτιο κείμενό μου το οποίο συνέταξα καταβάλλοντας χρόνο και κόπο ως το αξίωμά μου ορίζει, έπειτα των επιτακτικών καθημερινών μου υποχρεώσεων αφού ούτε «τρέφομαι» από τον Δήμο ούτε το ευελπιστώ.
Παράλληλα, η δημοτική αρχή θα έπρεπε να με συγχαρεί που έχω καταφέρει να ανοίξω τα μάτια του κόσμου ώστε να γίνει αντιληπτό το πραγματικό πρόσωπο αυτών που διοικούν τον Δήμο μας τα τελευταία 10 χρόνια. Όσο και αν το απεύχονται, ας γνωρίζουν ότι το σύνολο της αντιπολίτευσης, υποστηρίζει τα συμφέροντα του απλού συνανθρώπου μας και συμβάλει τα μέγιστα για το καλό του τόπου, χωρίς προσωπικές εμπάθειες και καταγγελίες για το θεαθήναι.
Άλλωστε και οι αλιείς της περιοχής καταγγέλλουν την αυθαιρεσία των έργων έστω και την ύστατη στιγμή λίγο πριν την πτώση τού βραχίονα. Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, αυτό που έγινε στον λιμενίσκο ουδεμία σχέση έχει με εμβάθυνση, ούτε εξυπηρετεί τον δίαυλο των σκαφών εντός του. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν, προς τι ο εκνευρισμός του προέδρου του ΔΛΤ ο οποίος μετά τις αμέτρητες αστοχίες, παραλήψεις και κακοτεχνίες στις περιοχές ευθύνης του θεωρεί ότι δεν θα πρέπει να λογοδοτήσει. Επιβάλλεται να λογοδοτήσει και να παραιτηθεί όχι μόνο ο ίδιος αλλά και όλοι οι συνυπεύθυνοι της δημοτικής αρχής.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης ουδέποτε στάθηκαν εμπόδιο σε θετικές ενέργειες γι' αυτό και υπερψήφισαν τη δημιουργία νέου κωδικού αλλά όπως φάνηκε εκ των υστέρων, εξαπατήθηκαν.
Θεοδούλη Σπυριδάκου
Δημοτική Σύμβουλος Δήμου Μονεμβασίας Λακωνίας
Αν/τικό Μέλος Λιμενικού Ταμείου Δήμου Μονεμβασίας Λακωνίας
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Δ.Λ.Τ. ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ: Απάντηση σε δημοσίευμα της κας Σπυριδάκου (2/6/2022)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ
9 /6/2022
Απάντηση σε δημοσίευμα της κας Σπυριδάκου (2/6/2022)
Λυπούμαστε διότι είμαστε αναγκασμένοι ν’ απαντήσουμε για άλλη μια φορά στην ανακοίνωση της κας Θεοδούλης Σπυριδάκου, Δημοτικής Συμβούλου Δήμου Μονεμβασίας, που επιχειρεί μια ατυχή συσχέτιση γεγονότων λόγω ζημιών, που μόνο σύγχυση και παραπληροφόρηση προκαλεί στους Δημότες του Δήμου Μονεμβασίας, οι οποίοι πρέπει να γνωρίζουν την αλήθεια.
Σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν έκπληξη τα όσα καταλογίζει - ενάντια στην κοινή λογική - στον Δήμο Μονεμβασίας και στο Λιμενικό Ταμείο εκμεταλλευόμενη της ζημιές που προκλήθηκαν το χειμώνα μετά από έντονα καιρικά φαινόμενα, αλλά και σε οποιαδήποτε ζημιά γίνεται.
Αφορμή για μια ακόμα ανακοίνωση της, ήταν η ζημιά που προκλήθηκε στο τοιχίο που συγκρατούσε τον χωμάτινο δρόμο στην είσοδο της λιμενικής εγκατάστασης Παλαιοκάστρου. Ένα τοιχίο κατασκευασμένο το έτος 1980 πάνω σε χαλαρά εδάφη που είχε υποστεί τοπικές καθιζήσεις, συσχετίστηκε με την αποκατάσταση των λειτουργικών βαθών του λιμενίσκου κάτι που γίνονταν αρκετές φορές και στο παρελθόν με τον ίδιο τρόπο.
Κάνει εκτενείς αναφορές για τις ζημιές στον παραλιακό πεζόδρομο, και τον δρόμο του Παλαιοκάστρου, όπου τα έντονα καιρικά φαινόμενα, που έπληξαν το παραλιακό μέτωπο της Νεάπολης τον περασμένο χειμώνα, δημιούργησαν μεγάλες ζημιές, ακόμη και σε άλλες περιοχές (Καλαμάτα, Πάτρα κ.α.)
Ο Δήμος Μονεμβασίας και το Λιμενικό ταμείο εξασφάλισαν έγκαιρα τις απαραίτητες χρηματοδοτήσεις και αδειοδοτήσεις και εκτελούνται τα έργα για την αποκατάσταση των ζημιών, εντός δε των προσεχών ημερών θα δοθούν οι χώροι για χρήση στους Δημότες και επισκέπτες της Νεάπολης.
Το Λιμενικό Ταμείο είχε αναθέσει μελέτη για τον προσδιορισμό ακτομηχανικών παραμέτρων που προκαλούν διάβρωση της ακτής από την θάλασσα, πολύ πριν γίνουν οι ζημιές στο παραλιακό μέτωπο. Το δε κόστος της μελέτης, όπως και το κόστος των υπολοίπων μελετών, που ανατέθηκαν σε γραφείο με μεγάλη εμπειρία σε ακτομηχανικές μελέτες, με απ ευθείας ανάθεση σύμφωνα με το νόμο 4412/2016 ήταν μειωμένο κατά 50-60% από την προεκτιμώμενη αμοιβή της μελέτης.
Για όλα τα παράκτια-λιμενικά έργα που προτείνονται για την αντιμετώπιση της διάβρωσης των ακτών, προκειμένου να αδειοδοτηθούν περιβαλλοντικά, απαιτείται η εκπόνηση Ακτομηχανικής μελέτης, η οποία ελέγχεται και θεωρείται από την Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών.
Για την αναγκαιότητα και σπουδαιότητα της μελέτης αυτής τέθηκε θέμα στο Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου την 16-5-2022 για την αναμόρφωση του προϋπολογισμού και την δημιουργία νέου κωδικού και εγκρίθηκε ομόφωνα από όλα τα μέλη του.
Όσον αφορά στα υπόλοιπα που αναφέρονται για την φύλαξη των λιμενικών εγκαταστάσεων, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι γίνεται μόνο σε συγκεκριμένες λιμενικές εγκαταστάσεις και χώρους, όπου υπάρχει διασύνδεση πλοίου- λιμένα και όχι γενικά σε όλες τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Αρμόδιοι για τον συντονισμό και την υλοποίηση της φύλαξης, είναι αποκλειστικά οι υπεύθυνοι ασφαλείας των λιμένων, όπου είναι άτομα χαρακτηρισμένα και εγκεκριμένα από το Υ.ΝΑ.Ν.Π.
Το Λιμενικό ταμείο, εκ του νόμου, καλύπτει το κόστος φύλαξης των λιμενικών εγκαταστάσεων που είναι υπόχρεες για φύλαξη.
Το δε κόστος της φύλαξης είναι καθαρά ανταποδοτικό και καλύπτεται πλήρως από τα πλοία που προσεγγίζουν το λιμένα Νεάπολης και Μονεμβασίας, χωρίς να υπάρχει μείωση πιστώσεων από άλλη χρήση.
Αναφορικά με την εργολαβία καθαρισμού των λιμενικών εγκαταστάσεων οι εργασίες πραγματοποιούνται αποκλειστικά σε χερσαίους χώρους των ΧΖΛ και όχι σε θαλάσσιους/ υποθαλάσσιους, για τους οποίους το ΔΛΤ συνεργάζεται με το Λιμεναρχείο, διάφορους εθελοντές δύτες, ομάδες και φορείς της περιοχής – και όχι μόνο-, ενώ ο Δήμος συνδράμει με μηχανολογικό εξοπλισμό και εργάτες.
Για την εύρυθμη λειτουργία και την ασφάλεια της παραλίας και των λουομένων, όπως έχετε διαπιστώσει, ο Δήμος Μονεμβασίας και η Κ.Ε.ΠΠ.Δ.Μ. έχουν αναθέσει εφέτος για πρώτη φορά στην παραλία Νεάπολης την ναυαγοσωστική κάλυψη των λουομένων με δύο ναυαγοσωστικούς πύργους με ναυαγοσώστες, φουσκωτά σκάφη, προηγμένο φαρμακευτικό εξοπλισμό (απινιδωτή κ.α.) και για πρώτη φορά υπάρχει διαθέσιμο 5μετρο ταχύπλοο σκάφος με χειριστή και ναυαγοσώστη στο λιμανάκι Νεάπολης σε ετοιμότητα για όπου χρειαστεί.
Και φέτος όπως και πέρσι για την διευκόλυνση των ατόμων με κινητικά προβλήματα (ΑΜΕΑ) θα τοποθετηθεί στην παραλία Νεάπολης αυτόνομος μηχανισμός πρόσβασης στην θάλασσα (sea -trac).
Όσον αφορά στην κατασκευή του παραλιακού κρηπιδώματος από την παιδική χαρά μέχρι την Ρεβάνς, που είναι εντός χερσαίας ζώνης λιμένα Νεάπολης και βέβαια περιλαμβάνει και τον αιγιαλό και για να μην αναζητά η κα Σπυριδάκου την άδεια εκτέλεσης του έργου σε διάφορες υπηρεσίες, ώστε να συνεχίσει τις καταγγελίες της, της γνωρίζουμε ότι αυτή έχει αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ με ΑΔΑ: Ρ2ΒΦΟΡ1Φ-1ΡΩ.
9 /6/2022
Απάντηση σε δημοσίευμα της κας Σπυριδάκου (2/6/2022)
Λυπούμαστε διότι είμαστε αναγκασμένοι ν’ απαντήσουμε για άλλη μια φορά στην ανακοίνωση της κας Θεοδούλης Σπυριδάκου, Δημοτικής Συμβούλου Δήμου Μονεμβασίας, που επιχειρεί μια ατυχή συσχέτιση γεγονότων λόγω ζημιών, που μόνο σύγχυση και παραπληροφόρηση προκαλεί στους Δημότες του Δήμου Μονεμβασίας, οι οποίοι πρέπει να γνωρίζουν την αλήθεια.
Σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν έκπληξη τα όσα καταλογίζει - ενάντια στην κοινή λογική - στον Δήμο Μονεμβασίας και στο Λιμενικό Ταμείο εκμεταλλευόμενη της ζημιές που προκλήθηκαν το χειμώνα μετά από έντονα καιρικά φαινόμενα, αλλά και σε οποιαδήποτε ζημιά γίνεται.
Αφορμή για μια ακόμα ανακοίνωση της, ήταν η ζημιά που προκλήθηκε στο τοιχίο που συγκρατούσε τον χωμάτινο δρόμο στην είσοδο της λιμενικής εγκατάστασης Παλαιοκάστρου. Ένα τοιχίο κατασκευασμένο το έτος 1980 πάνω σε χαλαρά εδάφη που είχε υποστεί τοπικές καθιζήσεις, συσχετίστηκε με την αποκατάσταση των λειτουργικών βαθών του λιμενίσκου κάτι που γίνονταν αρκετές φορές και στο παρελθόν με τον ίδιο τρόπο.
Κάνει εκτενείς αναφορές για τις ζημιές στον παραλιακό πεζόδρομο, και τον δρόμο του Παλαιοκάστρου, όπου τα έντονα καιρικά φαινόμενα, που έπληξαν το παραλιακό μέτωπο της Νεάπολης τον περασμένο χειμώνα, δημιούργησαν μεγάλες ζημιές, ακόμη και σε άλλες περιοχές (Καλαμάτα, Πάτρα κ.α.)
Ο Δήμος Μονεμβασίας και το Λιμενικό ταμείο εξασφάλισαν έγκαιρα τις απαραίτητες χρηματοδοτήσεις και αδειοδοτήσεις και εκτελούνται τα έργα για την αποκατάσταση των ζημιών, εντός δε των προσεχών ημερών θα δοθούν οι χώροι για χρήση στους Δημότες και επισκέπτες της Νεάπολης.
Το Λιμενικό Ταμείο είχε αναθέσει μελέτη για τον προσδιορισμό ακτομηχανικών παραμέτρων που προκαλούν διάβρωση της ακτής από την θάλασσα, πολύ πριν γίνουν οι ζημιές στο παραλιακό μέτωπο. Το δε κόστος της μελέτης, όπως και το κόστος των υπολοίπων μελετών, που ανατέθηκαν σε γραφείο με μεγάλη εμπειρία σε ακτομηχανικές μελέτες, με απ ευθείας ανάθεση σύμφωνα με το νόμο 4412/2016 ήταν μειωμένο κατά 50-60% από την προεκτιμώμενη αμοιβή της μελέτης.
Για όλα τα παράκτια-λιμενικά έργα που προτείνονται για την αντιμετώπιση της διάβρωσης των ακτών, προκειμένου να αδειοδοτηθούν περιβαλλοντικά, απαιτείται η εκπόνηση Ακτομηχανικής μελέτης, η οποία ελέγχεται και θεωρείται από την Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών.
Για την αναγκαιότητα και σπουδαιότητα της μελέτης αυτής τέθηκε θέμα στο Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου την 16-5-2022 για την αναμόρφωση του προϋπολογισμού και την δημιουργία νέου κωδικού και εγκρίθηκε ομόφωνα από όλα τα μέλη του.
Όσον αφορά στα υπόλοιπα που αναφέρονται για την φύλαξη των λιμενικών εγκαταστάσεων, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι γίνεται μόνο σε συγκεκριμένες λιμενικές εγκαταστάσεις και χώρους, όπου υπάρχει διασύνδεση πλοίου- λιμένα και όχι γενικά σε όλες τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Αρμόδιοι για τον συντονισμό και την υλοποίηση της φύλαξης, είναι αποκλειστικά οι υπεύθυνοι ασφαλείας των λιμένων, όπου είναι άτομα χαρακτηρισμένα και εγκεκριμένα από το Υ.ΝΑ.Ν.Π.
Το Λιμενικό ταμείο, εκ του νόμου, καλύπτει το κόστος φύλαξης των λιμενικών εγκαταστάσεων που είναι υπόχρεες για φύλαξη.
Το δε κόστος της φύλαξης είναι καθαρά ανταποδοτικό και καλύπτεται πλήρως από τα πλοία που προσεγγίζουν το λιμένα Νεάπολης και Μονεμβασίας, χωρίς να υπάρχει μείωση πιστώσεων από άλλη χρήση.
Αναφορικά με την εργολαβία καθαρισμού των λιμενικών εγκαταστάσεων οι εργασίες πραγματοποιούνται αποκλειστικά σε χερσαίους χώρους των ΧΖΛ και όχι σε θαλάσσιους/ υποθαλάσσιους, για τους οποίους το ΔΛΤ συνεργάζεται με το Λιμεναρχείο, διάφορους εθελοντές δύτες, ομάδες και φορείς της περιοχής – και όχι μόνο-, ενώ ο Δήμος συνδράμει με μηχανολογικό εξοπλισμό και εργάτες.
Για την εύρυθμη λειτουργία και την ασφάλεια της παραλίας και των λουομένων, όπως έχετε διαπιστώσει, ο Δήμος Μονεμβασίας και η Κ.Ε.ΠΠ.Δ.Μ. έχουν αναθέσει εφέτος για πρώτη φορά στην παραλία Νεάπολης την ναυαγοσωστική κάλυψη των λουομένων με δύο ναυαγοσωστικούς πύργους με ναυαγοσώστες, φουσκωτά σκάφη, προηγμένο φαρμακευτικό εξοπλισμό (απινιδωτή κ.α.) και για πρώτη φορά υπάρχει διαθέσιμο 5μετρο ταχύπλοο σκάφος με χειριστή και ναυαγοσώστη στο λιμανάκι Νεάπολης σε ετοιμότητα για όπου χρειαστεί.
Και φέτος όπως και πέρσι για την διευκόλυνση των ατόμων με κινητικά προβλήματα (ΑΜΕΑ) θα τοποθετηθεί στην παραλία Νεάπολης αυτόνομος μηχανισμός πρόσβασης στην θάλασσα (sea -trac).
Όσον αφορά στην κατασκευή του παραλιακού κρηπιδώματος από την παιδική χαρά μέχρι την Ρεβάνς, που είναι εντός χερσαίας ζώνης λιμένα Νεάπολης και βέβαια περιλαμβάνει και τον αιγιαλό και για να μην αναζητά η κα Σπυριδάκου την άδεια εκτέλεσης του έργου σε διάφορες υπηρεσίες, ώστε να συνεχίσει τις καταγγελίες της, της γνωρίζουμε ότι αυτή έχει αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ με ΑΔΑ: Ρ2ΒΦΟΡ1Φ-1ΡΩ.
Ο Πρόεδρος του Δ.Λ.Τ. Μονεμβασίας
Καλογερίνης Ηλίας
Δεν υπάρχουν σχόλια