Header Ads

Header ADS

Θεοδούλη Σπυριδάκου:ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ, ΑΣΥΔΟΣΙΑ ΚΑΙ ΧΑΟΣ ΣΤΑ ΒΑΤΙΚΑ


ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ, ΑΣΥΔΟΣΙΑ ΚΑΙ ΧΑΟΣ ΣΤΑ ΒΑΤΙΚΑ

Εχθές, 1-6-2022 και επίσημα μπήκαμε στην καλοκαιρινή σεζόν. Δυστυχώς το εφετινό καλοκαίρι δεν θυμίζει σε τίποτα τα περασμένα μεγαλεία στην Νεάπολη. Στις 18 Μαρτίου 2022 ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Παναγιώτης Νικολινάκος είχε θίξει το θέμα της ανευθυνότητας της δημοτικής αρχής για το χάος που επικρατεί στην Νεάπολη Βοιών, με αφορμή την πτώση τού στηθαίου στο Κέντρο της Πόλης τον περασμένο Χειμώνα. Σήμερα αναβιώνουμε και πάλι την προ μηνών αδιαφορία και ανευθυνότητα των ίδιων υπαιτίων. Η αρχή του καλοκαιριού συνοδεύτηκε από ακόμα μια πτώση. Τυχαίο; Ακραία καιρικά φαινόμενα; Σιγή ιχθύος!

Στο αλιευτικό καταφύγιο Παλαιοκάστρου της Τ.Κ. Λαχίου κατέπεσε ο βραχίονας πρόσδεσης μαζί με τμήμα του δρόμου, μετά από εργασίες εμβάθυνσης του πυθμένα με χρήση σκαπτικού μηχανήματος. Σχεδόν δεν έχει μείνει τίποτα όρθιο σε αυτόν τον τόπο και οι άρχοντες απολαμβάνουν τους παχουλούς μισθούς τους ατάραχοι. Τρώνε και πίνουν εις υγεία του κορόιδου και δεν τους νοιάζει τίποτα.
Το συμβάν έλαβε χώρα στο μικρό λιμανάκι του Παλαιοκάστρου κατά τις απογευματινές ώρες όπου οι περισσότεροι κάτοχοι αλιευτικών σκαφών μετά την λήξη της απαγόρευσης της αλιείας τον Μάιο, σχεδίαζαν να κάνουν την πρώτη τους αλιευτική εξόρμηση. Ο βραχίονας πρόσδεσης μαζί με τμήμα του δρόμου κατέρρευσε έπειτα από διέλευση βαρέων οχημάτων αφού προηγουμένως είχαν γίνει οι εν λόγω εργασίες εμβάθυνσης του καταφυγίου κοντά στην θεμελίωση του βραχίονα. Πέραν όμως ότι δεν έχει μείνει τίποτα όρθιο στα Βάτικα, η αποσιώπηση του συμβάντος από τους τοπικούς άρχοντες όπως ο πρόεδρος της ΤΚ Λαχίου, ο αντιδήμαρχος Βοιών, το Λιμενικό Ταμείο και ο δήμαρχος εφαρμόζουν την πάγια τακτική τους να σφυρίζουν αδιάφορα, αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά πόσο ανεύθυνοι και επικίνδυνοι είναι.

Στο χθεσινό περιστατικό θα μπορούσαν να έχουν χαθεί ζωές εάν είχε ανατραπεί εντός του αλιευτικού καταφυγίου κάποιο όχημα. Από το στενό πέρασμα μπροστά από το καταφύγιο περνούν καθημερινά δεκάδες βαρέα φορτηγά που υποστηρίζουν τις εργασίες τροφοδοσίας των πλοίων. Πολλές φορές δε, επιβιβάζονται και αποβιβάζονται ταξιδιώτες. Άλλες πάλι, οι ψαράδες με χρήση γερανοφόρου οχήματος ανασύρουν τα σκάφη τους για περιοδική συντήρηση.

Δήμαρχε, αντιλαμβάνεσαι τι θα μπορούσε να έχει συμβεί; Θα αναλάβεις επιτέλους τις ευθύνες σου ή θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι κάποιος συμπατριώτης μας να χάσει την ζωή του για να ευαισθητοποιηθείς εσύ και οι συνεργάτες σου και να παραιτηθείτε; Παρά το γεγονός ότι δεν είχαμε ευτυχώς κάποιο ανθρώπινο ατύχημα, εντούτοις ορισμένοι αλιείς παραλίγο να βρουν βυθισμένα τα σκάφη τους αφού ο βραχίονας πρόσδεσης καθώς κατέρρευσε συμπαρέσυρε και τις βάρκες που ήταν δεμένες προς τον πυθμένα αλλά και τον εξοπλισμό πρόσδεσης όπως αλυσίδες σχοινιά κλπ, τα οποία θάφτηκαν μέσα στην λάσπη. Θα αποζημιωθούν ποτέ αυτοί οι άνθρωποι άραγε; Θα αναλάβει κανείς ποτέ σ’ αυτόν τον τόπο την ευθύνη του άραγε έστω και για λόγους ευθιξίας και αξιοπρέπειας;

Δυστυχώς, γίναμε και περίγελος για στους παραθεριστές καθώς ένα τροχόσπιτο που είχε την ατυχία να βρίσκεται στον χώρο του Παλαιοκάστρου εγκλωβίστηκε αλλά και το λιμάνι αναγκάστηκε να διακόψει τις εργασίες του. Επιπρόσθετα, ενόσω βλέπουμε τελευταία την φιλότιμη προσπάθεια από εθελοντές συμπατριώτες μας να καθαρίσουν τις παραλίες και τα λιμάνια μας από την «σαβούρα» που οι ανεύθυνοι εδώ και μια δεκαετία δεν καθάρισαν, παρότι υπάρχει απευθείας ανάθεση σε ιδιώτη για τον καθαρισμό χώρων ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου και δεκάδες χιλιάδες ευρώ ρέουν ετησίως προς άγνωστη κατεύθυνση, η ανευθυνότητα της δημοτικής αρχής να αποθέσει την λάσπη από τις εργασίες εμβάθυνσης σε χώρο πλησίον του Παλαιοκάστρου δίπλα στον δρόμο δίνει το καλό παράδειγμα. Στην λάσπη αυτή εμπεριέχονται βλαβερές ουσίες από τα υφαλοχρώματα των σκαφών αλλά και αλάτι που θεωρείται ρύπος για το έδαφος.

Εκτός όμως από υπηρεσία καθαρισμού με απευθείας ανάθεση, το Λιμενικό Ταμείο πληρώνει αδρά πάλι και ιδιωτική εταιρεία για την φύλαξη των λιμενικών εγκαταστάσεων η οποία δεν βρέθηκε να εκτελεί τα καθήκοντά της ως όφειλε και γενικώς δεν βλέπουμε να υπάρχει φύλαξη στους λιμένες. Άραγε υπάρχει φύλαξη όντως; Αν όχι τότε που πάνε τα χρήματα που πληρώνει το Λιμενικό Ταμείο; Η ανευθυνότητα και το αλαλούμ της δημοτικής αρχής έχει πραγματικά εξουθενώσει την κοινωνία των Βατίκων. Τα χρήματα του κόσμου, επί 10 και πλέον χρόνια δεν πιάνουν τόπο και η Νεάπολη και τα περίχωρα βουλιάζουν διαρκώς λες και εδράζονται σε κινούμενη άμμο. Η εξαγγελίες για αεροδρόμια και σχολές δεν πείθουν κανέναν όταν δεν μπορείς να διαχειριστείς ένα μικρό λιμανάκι τοπικής κοινότητας για βαρκάκια μέχρι 6 μέτρα.

Όσο για το στηθαίο, τις αναβαθμίδες την παιδική χαρά στην γέφυρα που έπεσαν (από προβλήτα Νεάπολης έως Ξενοδοχείο Αρσενάκος) και τον τσιμεντόδρομο (Νεάπολης-Παλαιοκάστρου), ακόμα και σήμερα η δημοτική αρχή εμμένει στην θέση της ότι επρόκειτο για πρωτοφανή κακοκαιρία. Την καλούμε λοιπόν να διαβάσει την ακτομηχανική μελέτη την οποία κατέχει από τον Ιούλιο του 2017 που πλήρωσε το Λιμενικό Ταμείο με πρόεδρο τότε τον νυν αντιδήμαρχο Βοιών με το αστρονομικό ποσό των 22.300 ευρώ, πάλι με απευθείας ανάθεση σε ιδιωτικό γραφείο, όπου υπάρχουν σαφείς οδηγίες για το τι μέριμνα θα έπρεπε να ληφθεί ώστε να αποφευχθεί όλη αυτή η κατάσταση. Συγκεκριμένα η μελέτη αναφέρει ότι «υπάρχει ενεργή ακτομηχανική δραστηριότητα η οποία δημιουργεί διάβρωση της ακτογραμμής κυρίως στο ΒΔ και λιγότερο στο ΝΑ τμήμα εκατέρωθεν του προβλήτα. Όλα τα παραπάνω οφείλονται στην επέκταση του μήκους λιμένα Νεάπολης», προφανώς ο μελετητής εννοεί τον προβλήτα. Ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Νεαπόλεως που έχει σαφώς ευθύνες, έχει να μας απαντήσει κάτι για όλα αυτά ή ασχολείται με τα χορτάρια;

Επιπρόσθετα στην εν λόγω μελέτη παρουσιάζονται και σχέδια που εντοπίζουν τα περισσότερο επικίνδυνα σημεία τα οποία συμπίπτουν απόλυτα με τα σημεία πτώσης του στηθαίου μετά του πεζοδρομίου και των αναβαθμίδων. Το δε φωτογραφικό υλικό της μελέτης δείχνει από το 2017 ότι εκεί που γίνονται τώρα οι εργασίες αποκατάστασης της παιδικής χαράς στην γέφυρα, είχε διαβρωθεί και ο τοίχος βρισκόταν στον αέρα. Επομένως και εδώ υπάρχουν ευθύνες και σε αυτό το συμβάν ο κίνδυνος τραυματισμού κάποιου συνανθρώπου μας και κυρίως παιδιού είναι ακόμα υπαρκτός και γνωστός στην δημοτική αρχή από το 2017 τουλάχιστον.

Εν τω μεταξύ, η εν λόγω μελέτη με τίτλο «ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΑΚΤΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ ΣΤΗ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΖΩΝΗ ΝΕΑΠΟΛΗΣ» που κόστισε ένα σωρό χρήματα (22.300 ευρώ) δεν είναι ολοκληρωμένη μελέτη παρότι θα έπρεπε λες και το Λιμενικό Ταμείο είναι κάποιος ερευνητικός οργανισμός που χρηματοδοτεί ιδιωτικά ερευνητικά ιδρύματα. Αφού λοιπόν θαύμασαν οι αιρετοί και μη της συμπολίτευσης την επιστημονική αρτιότητα και αριστεία, μετά θυμήθηκαν ότι δεν υπάρχει μελέτη για την αποκατάσταση.
Αποφάσισαν λοιπόν δύο χρόνια μετά να συνάψουν σύμβαση με το ίδιο γραφείο που είχε εκπονήσει την πρώτη μελέτη. Στις 19 Ιουλίου είχαν στα χέρια την νέα μελέτη ύψους 16.120 ευρώ, ξέρετε με τον γνωστό πάλι τρόπο μην κουραζόμαστε να το λέμε ξανά -απευθείας ανάθεση- με τίτλο «ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΖΩΝΗΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ». Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της μελέτης είναι ακριβές αντίγραφο της πρώτης και περιλαμβάνει και ορισμένα νέα τεύχη υπολογιστικά κυρίως που αφορούν τον υπολογισμό υλικών κατ’ όγκο και το κόστος της αποκατάστασης. Και επανέρχομαι στο αρχικό ερώτημα με 2 μελέτες συνολικής αξίας περίπου 40.000 ευρώ η δημοτική αρχή τι έκανε; Ό,τι κάνει όλα αυτά τα χρόνια αδιαφορία ασυδοσία και χάος. Φταίει ο καιρός, οι προηγούμενοι και οι επόμενοι για όλα, προφασιζόμενοι ότι η αντιπολίτευση δεν προτείνει λύσεις. Λες, δηλαδή, και η αντιπολίτευση διοικεί τον Δήμο.

Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, το Λιμενικό Ταμείο πήρε την απόφαση στις 16-5-2022 (πριν μόλις μια εβδομάδα) να αναμορφώσει τον προϋπολογισμό οικον. έτους 2022 μεταφέροντας τις παρακάτω πιστώσεις στο αποθεματικό κεφάλαιο:
α) Από τον Κ.Α. Εξόδων 10-7135.001 με τίτλο {Προμήθεια εξοπλισμού Ναυαγοσώστη}, προϋπ/σμού 4.000,00€ μεταφέρουν όλη την πίστωση.
β) Από τον Κ.Α. Εξόδων 20-7135.001 με τίτλο {Προμήθεια φανών και υλικών για τη συντήρηση φανών ….}, προϋπ/σμού 4.000,00€ μεταφέρουν όλη την πίστωση.
γ) Από τον Κ.Α. Εξόδων 20-7135.005 με τίτλο {Προμήθεια αυτόματων πωλητών νερού-ρεύματος-πίλλαρς-ηλεκτρικούς πίνακες}, μεταφέρουν την πίστωση των 3.300€.
δ) Από τον Κ.Α. Εξόδων 30-7135.003 με τίτλο {Προμήθεια οικίσκων για τις ανάγκες λιμενικών εγκαταστάσεων …}, προϋπ/σμού 5.000,00€ μεταφέρουν όλη την πίστωση.
Μέσω του αποθεματικού κεφαλαίου έγραψαν στον νέο Κ.Α. Εξόδων 30-7413.009 την παρακάτω πίστωση ποσού 16.300,00€ με τίτλο «Ακτομηχανική μελέτη αντιμετώπισης διάβρωσης παραλιακού μετώπου Νεάπολης»!!!!!. Ο έμμισθος δήμαρχος, ο έμμισθος και κατά δήλωσή του άνεργος αντιδήμαρχος, ο έμμισθος πρόεδρος της Τ.Κ. Νεάπολης, ο έμμισθος πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου και ο έμμισθος αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, τι γνώμη έχουν για όλα αυτά; Δηλαδή η ίδια μελέτη 3 φορές αγνοώντας και περικόπτοντας δαπάνες που είχαν εγκριθεί για την εύρυθμη λειτουργία και την ασφάλεια της παραλίας και των λουόμενων. Ο λόγος του κατακερματισμού και επανάληψης της ίδιας μελέτης αγγίζοντας πλέον τα 55.000 ευρώ συνολικά είναι απόλυτα κατανοητός αλλά μη αποδεκτός. Μένει μόνο να δούμε (αν και μαντεύουμε) που και με ποιον τρόπο θα ανατεθεί η νέα μελέτη.

Τέλος, ενημερωτικά, όσον αφορά στο νέο κομμάτι από το Ερείπιο μέχρι την Ρεβάνς, το οποίο κατασκευάζεται μέσα από τη γραμμή αιγιαλού έως και 5 μέτρα και όλως τυχαίως γειτνιάζει με κατάστημα συμφερόντων του αντιδημάρχου Βοιών. Η γραμμή αιγιαλού, για όσους δεν γνωρίζουν είναι η νοητή γραμμή που χωρίζει την ξηρά από την περιοχή που φτάνει το κύμα σε κατάσταση τρικυμίας. Είναι στην ευθύνη και αρμοδιότητα της Κτηματικής υπηρεσίας και των Λιμενικών Αρχών να ελέγξουν για τη νομιμότητα του έργου καθώς ο αιγιαλός αποτελεί κοινό αγαθό και δεν πρέπει επ’ ουδενί να παραβιάζεται. Η πεσμένη τσιμεντούπολη όπως την κατάντησε την Νεάπολη η δημοτική αρχή, θα έρθει ξανά αντιμέτωπη με την οργή του Ποσειδώνα και πάλι όπως φαίνεται προσεχώς.

Θεοδούλη Σπυριδάκου
Δημοτική Σύμβουλος Δήμου Μονεμβασίας Λακωνίας









Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.