Header Ads

Header ADS

Μίνι αεροδρόμιο αποκτούν τα Βάτικα!


Κοντά στη Νεάπολη το νέο πεδίο απογείωσης-προσγείωσης - Τριχείλης: «Ένα όνειρο, μια προσπάθεια ετών γίνεται πραγματικότητα»

Ένα όραμα που έχει τις απαρχές του στην «ανατολή» της δεκαετίας του 2000 έρχεται να πάρει «σάρκα κι οστά» στα Βάτικα, καθώς απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Δασών του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας ενέκρινε την έναρξη διεργασιών της κατασκευής μικρού αεροδρομίου στην ευρύτερη περιοχή Βιγκλαφιών κοντά στη Νεάπολη. Συγκεκριμένα, τον περασμένο Νοέμβριο, η παραπάνω υπηρεσία χορήγησε άδεια επέμβασης σε δασικές εκτάσεις για δημιουργία πεδίου προσγείωσης – απογείωσης ελαφρών αεροσκαφών στην περιοχή ΤΚ Παντανάσσης του Δ. Μονεμβασίας, με παράλληλη χάραξη οδικού τμήματος πρόσβασης στη νέα υποδομή.

«Ολοκληρώνοντας μια σύνθετη και χρονοβόρα διαδικασία που περιελάμβανε τη σύνταξη ειδικών μελετών, εγκρίσεις κρατικών υπηρεσιών/ φορέων, συνεχείς επαφές κλπ, η οποία ουσιαστικά ξεκίνησε από μηδενική βάση τον Απρίλιο του 2014,  υποβάλαμε σχετικό αίτημα στο ΥΠΕΝ τον Μάιο του 2021», αναφέρει ο δήμαρχος Μονεμβασίας κ. Ηρακλής Τριχείλης και συμπληρώνει: «Με απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Δασών του ΥΠΕΝ στις 30/11/2021, δόθηκε η έγκριση επέμβασης σε δασικές εκτάσεις για την κατασκευή πεδίου προσγείωσης – απογείωσης ελαφρών αεροσκαφών και τη διάνοιξη δρόμου πρόσβασης  στη θέση "Αγραπιδόλουτσα»", εκτός των ορίων οικισμού "Μεγάλη Σπηλιά" της ΤΚ Αγίου Γεωργίου, εντός ορίων ΤΚ Παντανάσσης  της ΔΕ Βοιών του Δήμου Μονεμβασίας, μετά από πολυετείς προσπάθειες του αντιδημάρχου της ΔΕ Βοιών κ. Χαράλαμπου Κουτσονικολή.»

Σύμφωνα με έγκριση καταλληλότητας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ο αεροδιάδρομος προβλέπεται να έχει καθαρό μήκος 720x20 μέτρα και με τις απαραίτητες ζώνες ασφαλείας 780x60 μέτρα. Ο προσανατολισμός του διαδρόμου είναι 10/28 και το υψόμετρο του πεδίου τα 150 μέτρα.


Σύντομο ιστορικό
Αρχικά η προσπάθεια ξεκίνησε το 2000, συνεχίστηκε το 2006 και ολοκληρώθηκε το 2011 με την έκδοση ΚΥΑ,  ύστερα από πρωτοβουλία της Αερολέσχης Βατίκων. «Δυστυχώς όμως, όταν ξεκινήσαμε το 2012 την υλοποίηση του έργου, διαπιστώθηκε ότι για σοβαρούς τεχνικούς, αλλά πρωτίστως διαδικαστικούς λόγους δεν ήταν δυνατή η κατασκευή του, αφού  δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν οι όροι που έθετε η ΚΥΑ, συνδυαστικά με την χορηγηθείσα από την ΥΠΑ έγκριση καταλληλότητας», εξηγεί ο δήμαρχος Μονεμβασίας.

Μετά τα παραπάνω, από το 2013 – 2014 η διαδικασία εκκίνησε εξ’ αρχής με νέα προτεινόμενη θέση (πλησίον της αρχικής), νέες μελέτες, εγκρίσεις κλπ, που ύστερα από συστηματική προσπάθεια ολοκληρώθηκε το 2021.

Σπουδαιότητα του έργου
Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο υποδομής με πολλαπλές ωφέλειες και τεράστια προοπτική για την ευρύτερη περιοχή των Βατίκων, με χρήσεις πυρανίχνευσης/πυρασφάλειας, αερομετακομιδής εκτάκτων περιστατικών, τουριστικής εξυπηρέτησης (ιδιωτικά τζετ κλπ).

Σύμφωνα με τον Ηρ. Τριχείλη, «το σπουδαίο αυτό έργο θα συμβάλλει σημαντικά στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, αφού θα μπορεί να εξυπηρετεί μικρά επιβατικά αεροσκάφη και ιδιωτικά τζετ σε προβλεπόμενο χώρο ολιγοήμερης στάθμευσης. Εξίσου όμως σημαντικές  - πέραν της αθλητικής χρήσης - θα είναι οι  χρήσεις της πυρανίχνευσης / πυρασφάλειας  και της μετακομιδής  εκτάκτων περιστατικών υγείας, αφού αυξάνουν  σημαντικά  το  αίσθημα  ασφάλειας  σε  κατοίκους και επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής των Βατίκων και της Ελαφονήσου.»

Καταλήγοντας, ο επικεφαλής της Δημοτικής Αρχής Μονεμβασίας σημειώνει: «Συνεχίζουμε απερίσπαστα την προσπάθειά μας, μέχρι την πλήρη ολοκλήρωσή της με την κατασκευή και λειτουργία του έργου, έχοντας αρωγούς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και όλους όσοι οραματίζονται με αισιοδοξία  το μέλλον του τόπου.»

/lakonikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.