Header Ads

Header ADS

ΜΑΚΡΩΝΑΣ ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ:Η ΠΑΛΙΑ ΓΕΦΥΡΑ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΤΗΚΕ


Παρελθόν αποτελεί πλέον η παλιά τσιμεντένια γέφυρα στην θέση Μάκρωνα στα Κύθηρα.

Μια γέφυρα που κατασκευάστηκε το 1955 και εξυπηρετούσε μέχρι και πριν από λίγες ημέρες την κυκλοφορία των οχημάτων προς τις τουριστικές περιοχές της Παλαιοπόλεως και του Αυλέμωνα,από σήμερα Τρίτη 12 Απριλίου αποτελεί παρελθόν.

Η Ανάδοχος κατασκευαστική Εταιρία ALPHADELTA CONSTRUCTIONS που έχει αναλάβει το ΝΕΟ ΜΕΓΑΛΟ  ΕΡΓΟ  κατασκευής της ΝΕΑΣ ΓΕΦΥΡΑΣ, προχώρησε στην κατεδάφιση της

Φωτογραφικό υλικό από την κατεδάφιση της παλιάς γέφυρας.

-------------------------

Φωτορεπορταζ

Γιώτα Πολίτη

____________________




ΤΟ ΝΕΟ ΕΡΓΟ:

 Δ/Τ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ

24 IOYNIOY 2020

Υπεγράφη η σύμβαση για την εκτέλεση του έργου «Ανακατασκευή Γέφυρας Μάκρωνα και Παράλληλες Οδικές Εργασίες Νήσου Κυθήρων» μεταξύ του Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιώργου Πατούλη και του εκπροσώπου της αναδόχου εταιρείας Alpha Delta Constructions κ. Γιώργου Ανδριανόπουλου.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Π.Δ.Ε. και εκτελείται από την Περιφέρεια Αττικής, μετά από Προγραμματική Σύμβαση που υπεγράφη με το Δήμο Κυθήρων το 2018. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι 1.800.000€ με το ΦΠΑ και μετά την σημαντική έκπτωση που επιτεύχθηκε στη δημοπράτηση, το τελικό ποσό της σύμβασης ανέρχεται σε 1.178.439,82€ με το Φ.Π.Α.

Πρόκειται για έργο μεγάλης σημασίας όχι μόνο για την Τ.Κ. Μητάτων, αλλά για όλο το νησί, αφού με την κατασκευή της καινούργιας προεντεταμένης γέφυρας στη θέση «Μάκρωνας», ενισχύεται η οδική ασφάλεια και διευκολύνεται η πρόσβαση από και προς τις τουριστικές περιοχές της Παλαιοπόλεως και του Αβλέμωνα, που σήμερα είναι δυσχερής κυρίως για μεγάλα οχήματα και τουριστικά λεωφορεία (από το συγκεκριμένο σημείο).

Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου εγκρίθηκε στις 15/7/2008 από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Αττικής. Η έγκριση της οριστικής μελέτης του έργου έγινε με την απόφαση 61/2009 της Νομαρχιακής Επιτροπής Υποδομών της Νομαρχίας Πειραιά. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, με την 387/2011 ομόφωνη απόφασή του ενέκρινε την πρόταση ένταξης του έργου στο Π.Ε.Π. Αττικής (ΕΣΠΑ), στη Θεματική Προτεραιότητα «Περιφερειακές – Τοπικές Οδοί».

Το έργο θα είχε εκτελεστεί από το 2012, αλλά η τότε Δημοτική Αρχή απέρριψε την σχετική πρόταση του Αντιπεριφερειάρχη Νήσων κ. Κατσικάρη με αποτέλεσμα να χαθεί για το νησί μια μεγάλη χρηματοδότηση και να μην εκτελεστεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο που η τοπική κοινωνία και οι κάτοικοι των Μητάτων ζητούν επί πολλά χρόνια. Σημειώνεται ότι στο σημείο έχουν συμβεί αρκετά ατυχήματα, τόσο λόγω της σημερινής λανθασμένης και επικίνδυνης χάραξης του γεφυριού (σχήματος S) όσο και λόγω της στενότητας του εύρους του, ενώ η συγκεκριμένη οδός ως ο κύριος δρόμος που οδηγεί στις τουριστικές περιοχές της Παλαιοπόλεως και του Αβλέμωνα, επιβαρύνεται πάρα πολύ τη θερινή περίοδο με αποτέλεσμα η αναγκαιότητα του έργου να είναι δεδομένη.

Η Δημοτική Αρχή Χαρχαλάκη, ήδη από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τη διοίκηση του Δήμου το 2014, ζήτησε την ένταξη του έργου στον Προϋπολογισμό της Περιφέρειας, προέβη στις απαραίτητες ενέργειες (σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης κ.λπ.) και έτσι σήμερα δικαιώνεται απόλυτα καθώς η κατασκευή της νέας γέφυρας ξεκινάει άμεσα, επιλύοντας έτσι ένα χρόνιο πρόβλημα οδικής ασφάλειας στο νησί μας. Υλοποιείται έτσι στο ακέραιο ακόμα μία από τις δεσμεύσεις του Δημάρχου μας προς την τοπική κοινωνία.



___________________________________________________________________________






ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:

3 Απριλίου 2022

Η ΝΕΑ ΓΕΦΥΡΑ ΣΤΟΝ "ΜΑΚΡΩΝΑ" ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ!
Οι Κασσάνδρες διαψεύστηκαν ξανά! Το έργο που πολεμήθηκε όσο κανένα άλλο στα Κύθηρα, που ακόμα κάποιοι επιχειρούν να υποβαθμίσουν και να σαμποτάρουν, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη! Η νέα γέφυρα στη θέση "Μάκρωνας" κατασκευάζεται σε διάψευση κάθε κακόβουλης διάδοσης.
Αντιμετωπίσαμε τις τεράστιες παραλείψεις των αρχικών μελετών, τις δεκάδες καταγγελίες στις διάφορες υπηρεσίες, την προσπάθεια κάποιων να δικαιολογήσουν τη δική τους αδράνεια για το έργο αυτό και σήμερα η περιοχή είναι εργοτάξιο! Ακόμα και σήμερα, όμως, κάποιοι δεν κάθονται ήσυχοι. Διασπείρουν στους επιχειρηματίες του Αβλέμωνα και της Παλαιοπόλεως ένα σωρό ψέματα προκειμένου να σαμποτάρουν το έργο και τη Δημοτική Αρχή. Ούτε και αυτή η προσπάθεια θα έχει αποτέλεσμα όμως! Διότι τέτοιας σημασίας έργα δικαιολογούν και καθυστερήσεις και πρόσκαιρη ταλαιπωρία.
Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ
ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΟ
Πρόκειται για έργο μεγάλης σημασίας όχι μόνο για την Τ.Κ. Μητάτων, αλλά για όλο το νησί, αφού με την κατασκευή της καινούργιας προεντεταμένης γέφυρας Μάκρωνα, ενισχύεται η οδική ασφάλεια και διευκολύνεται η πρόσβαση από και προς τις τουριστικές περιοχές της Παλαιοπόλεως και του Αβλέμωνα, που σήμερα είναι δυσχερής κυρίως για μεγάλα οχήματα και τουριστικά λεωφορεία (από το συγκεκριμένο σημείο).
Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου εγκρίθηκε στις 15/7/2008 από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Αττικής. Η έγκριση της
οριστικής μελέτης του έργου έγινε με την απόφαση 61/2009 της Νομαρχιακής Επιτροπής Υποδομών της Νομαρχίας Πειραιά. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, με την 387/2011 ομόφωνη απόφασή του ενέκρινε την πρόταση ένταξης του έργου στο Π.Ε.Π. Αττικής (ΕΣΠΑ), στη Θεματική Προτεραιότητα «Περιφερειακές – Τοπικές Οδοί». Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή των Κυθήρων, μετά από σχετική επιστολή του τότε Αντιπεριφερειάρχη κ. Κατσικάρη το 2012, απέρριψε την εκτέλεση του έργου θέτοντας άλλες προτεραιότητες, με αποτέλεσμα να χαθεί για το νησί μια μεγάλη χρηματοδότηση και να μην εκτελεστεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο που η τοπική κοινωνία και οι κάτοικοι των Μητάτων ζητούν επί πολλά χρόνια. Σημειώνεται ότι στο σημείο έχουν συμβεί αρκετά ατυχήματα, τόσο λόγω της σημερινής χάραξης του γεφυριού (σχήματος S) όσο και λόγω της στενότητας του εύρους του, ενώ η συγκεκριμένη οδός ως ο κύριος δρόμος που οδηγεί στις τουριστικές περιοχές της Παλαιοπόλεως και του Αβλέμωνα, επιβαρύνεται πάρα πολύ τη θερινή περίοδο με αποτέλεσμα η αναγκαιότητα του έργου να είναι δεδομένη.
Η νέα Δημοτική Αρχή το 2014, από την πρώτη στιγμή ζήτησε την ένταξη του έργου στον Προϋπολογισμό της Περιφέρειας, κάτι που επιτεύχθηκε το 2015. Έκτοτε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι προκειμένου σήμερα να έχουμε ένα ενεργό εργοτάξιο στην περιοχή. Ο ρόλος των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας υπήρξε και παραμένει καταλυτικός στην επίλυση δεκάδων προβλημάτων που αντιμετώπισε το έργο μετά το 2014. Το ίδιο και οι προσωπικές παρεμβάσεις του πρώην Αντιπεριφερειάρχη Τάκη Χατζηπέρου και της νυν Αντιπεριφερειάρχη Βάσως Μπόγρη.
- Προϋπολογισμός μελέτης: 1.800.000,00€
- Ποσό σύμβασης: 1.178.439,82€
- Έκπτωση: 36,03%
- Ανάδοχος: ALPHADELTA CONSTRUCTIONS
- Έγκριση Προσωρινών Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων: ΦΕΚ 1227/Β/17-03-2022
Όσοι κάποιοι επιμένουν σε μεθόδους του παρελθόντος, τόσο εμείς θα προχωράμε τα έργα του μέλλοντος!
______________________________________________________________











































Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.