Header Ads

Header ADS

«Από το συρτάρι βγάζει το Υπερταμείο τα σχέδια για την αξιοποίηση του Αεροδρομίου της Καλαμάτας καθώς και των μικρότερων 22 περιφερειακών αεροδρομίων στη χώρα μας.

Μεταξύ άλλων το ρεπορτάζ του mononews.gr αναφέρει: «Από το συρτάρι βγάζει το Υπερταμείο τα σχέδια για την αξιοποίηση του Αεροδρομίου της Καλαμάτας καθώς και των μικρότερων 22 περιφερειακών αεροδρομίων στη χώρα μας. Πηγές πολύ κοντά στο θέμα αναφέρουν πως εντός του Α’ εξαμήνου του 2022 θα έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του Αεροδρομίου της Καλαμάτας, ενώ ξεχωριστή διαγωνιστική διαδικασία θα ακολουθήσει η αξιοποίηση των 22 αεροδρομίων. Έως το τέλος του χρόνου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η μελέτη που πραγματοποιείται από τη συμβουλευτική KANTOR υπό τον Κωνσταντίνο Καστρινάκη που θα καθορίσει τη διαγωνιστική διαδικασία.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα εξής αεροδρόμια: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Αραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.

Το ερώτημα που τίθεται τόσο εντός του Υπερταμείου όσο και από την αγορά είναι με ποιον τρόπο θα γίνει ο διαγωνισμός, έτσι ώστε τα αεροδρόμια να καταστούν ελκυστικά για τους δυνητικούς επενδυτές. Η άσκηση, επομένως, για το Υπερταμείο είναι να βρει με ποια “αρχιτεκτονική” όσον αφορά τον διαγωνισμό θα δημιουργήσει ένα ενδιαφέρον πακέτο παραχωρήσεων. Μάλιστα, όπως πρόσφατα ανέφερε ο Γρηγόρης Δημητριάδης, υπάρχουν προς το παρόν δύο υπό εξέταση σενάρια.

Το πρώτο αφορά στην προκήρυξη ενός ενιαίου διαγωνισμού για το σύνολο και των 23 αεροδρομίων, όπως έγινε και με τα 14 αεροδρόμια που ανέλαβε η Fraport Greece. Το δεύτερο περιλαμβάνει την πραγματοποίηση δύο διαγωνισμών, όπου τα αεροδρόμια θα “μοιραστούν” στη μέση. Σε αυτή την περίπτωση προκύπτει το ερώτημα πώς θα ομαδοποιηθούν τα υπό αξιοποίηση αεροδρόμια.

Ένας από τους προβληματισμούς του Υπερταμείου αλλά και της αγοράς είναι το γεγονός ότι τα αεροδρόμια δεν βρίσκονται στην ίδια κλίμακα, με αποτέλεσμα κάποια να θεωρούνται σημαντικά, όπως αυτό της Καλαμάτας, αλλά τα υπόλοιπα δεν μαγνητίζουν εύκολα το ενδιαφέρον των επίδοξων επενδυτών.

Σε αυτό το πλαίσιο το Υπερταμείο έχει προχωρήσει στην κατηγοριοποίηση των αεροδρομίων σε 5 κατηγορίες, με βασικό κριτήριο τη γεωγραφική θέση και την επισκεψιμότητά τους. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, να γίνει μία ένωση αεροδρομίων από διαφορετικές κατηγορίες, προκειμένου να γίνουν πιο ελκυστικά στους επενδυτές, όταν θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση το Υπερταμείο είναι αρκετά αισιόδοξο σχετικά με τη νέα αυτή παραχώρηση, ενώ πηγές αναφέρουν πως δεν υπάρχει ανησυχία για την επίδραση της πανδημίας στην επιβατική κίνηση του 2021 στα περιφερειακά αεροδρόμια. Προσθέτουν, δε, πως σε ορισμένους προορισμούς η επιβατική κίνηση κατά το περασμένο καλοκαίρι ξεπέρασε αυτή του 2019.

Ενδεικτικά αναφέρεται πως κατά το 2019, η οποία ήταν και η καλύτερη χρονιά του ελληνικού τουρισμού, τα υπό αξιοποίηση περιφερειακά αεροδρόμια είχαν προσελκύσει συνολικά 1,8 εκατ. επιβάτες. Επιπλέον, το Αεροδρόμιο Καλαμάτας προσέλκυσε την ίδια χρονιά 300.000 επιβάτες».

eleftheriaonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.