Header Ads

Header ADS

Εικόνα υπολειτουργίας, εγκατάλειψης και απαξίωσης στις λιμενικές υποδομές της Λακωνίας”.

Εικόνα υπολειτουργίας, εγκατάλειψης και απαξίωσης παρουσιάζουν οι λιμανικές υποδομές της Λακωνίας, μια εικόνα που δε συνάδει σε καμία περίπτωση με τη σπουδαιότητα και την κομβική σημασία που έχουν για την ανάπτυξη του Νομού, τόσο στον τουρισμό όσο και στην πρωτογενή παραγωγή, με τα εξαιρετικά αλιεύματα που διαθέτει ο Λακωνικός κόλπος.

Η υπολειτουργία των λιμανιών Γυθείου και Ελαφονήσου αλλά και των αλιευτικών καταφυγίων Κοκκινιάς Γλυκόβρυσης και Αγ. Γιαννάκη -Σκάλας αλλά και η αδυναμία στην οποία έχουν περιέλθει τόσο ο κρατικός φορέας  που είναι  το Λιμενικό  Ταμείο Λακωνίας, αδυνατώντας πλέον να  ανταπεξέλθει  και  στις  στοιχειώδεις  υποχρεώσεις  του, όσο και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, αποδεικνύουν ότι τα τελευταία χρόνια δεν έχει γίνει το παραμικρό για την ενίσχυση και την αναβάθμισή τους.

Όλα τα παραπάνω ζητήματα θέτει με Ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Ναυτιλίας ο βουλευτής Λακωνίας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ Σταύρος Αραχωβίτης με τη στήριξη και υπογραφή του αρμόδιου Τομεάρχη του κόμματος Νεκ. Σαντορινιού.

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

17.01.2022

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: “Εικόνα υπολειτουργίας,  εγκατάλειψης  και  απαξίωσης στις  λιμενικές  υποδομές  της  Λακωνίας”

Εικόνα  υπολειτουργίας,  εγκατάλειψης  και  απαξίωσης  παρουσιάζουν  οι  λιμενικές  υποδομές  της  Λακωνίας. Ο κρατικός  φορέας  διαχείρισης  και  λειτουργίας, το  ΛΙΜΕΝΙΚΟ  ΤΑΜΕΙΟ  ΛΑΚΩΝΙΑΣ, δεν διαθέτει πλέον τους πόρους αλλά και τα μέσα συντήρησης και αξιοποίησης των υποδομών. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, το οποίο ανέλαβε την διαχείριση και λειτουργία του λιμένα Γυθείου.

Πιο συγκεκριμένα, το  λιμάνι του Γυθείου, πέντε (5) χρόνια  μετά  την ολοκλήρωση  των  εργασιών  επέκτασης  κόστους  20.000.000 ευρώ  περίπου, δεν  έχει  αποδώσει  τα  αναμενόμενα  ως  λιμάνι  υπερτοπικού  χαρακτήρα  και  μείζονος  ενδιαφέροντος  και  δεν  έχει  ανταποκριθεί  στις  προσδοκίες των  τοπικών  φορέων  για  συμβολή  στην ανάπτυξη  και  την οικονομία  της  ευρύτερης  περιοχής  της  Λακωνίας, τόσο στον τομέα του Τουρισμού όσο και στον πρωτογενή τομέα και την μεταποιητική βιομηχανία τροφίμων του νομού Λακωνίας.

Το  λιμάνι της Ελαφονήσου,  λειτουργεί με μη ολοκληρωμένες  και  αδειοδοτημένες  εγκαταστάσεις,  προκαλώντας  εύλογα  ερωτηματικά  για τη νομιμότητα, την εύρυθμη λειτουργία, την ασφάλεια και  την απώλεια εσόδων.

Το  αλιευτικό  καταφύγιο της  Κοκκινιάς Γλυκόβρυσης του Δήμου Ευρώτα παρουσιάζει έντονα προβλήματα. Έχει  μπαζωθεί  και  κυριολεκτικά  εξαφανιστεί  και  μαζί του  τα 2.000.000 ευρώ που έχουν δαπανηθεί. Χρειάζεται μια γενναία χρηματοδότηση για την ουσιαστική συντήρησή του προκειμένου να εκπληρώσει τον ρόλο του ως καταφύγιο μικρών αλιευτικών σκαφών του Λακωνικού κόλπου.

Τέλος, υπάρχουν και άλλες διάσπαρτες λιμενικές εγκαταστάσεις που είτε λειτουργούν υπό την ευθύνη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή την “εποπτεία’’ αλιευτικών συλλόγων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το αλιευτικό αγκυροβόλιο στον Αγ. Γιαννάκη -Σκάλας του Δήμου Ευρώτα.

Ωστόσο, τα περισσότερα  από  τα  ανωτέρω ζητήματα δεν αντιμετωπίζονται ούτε μπορεί να χαραχθεί μια συνεκτική λιμενική πολιτική στην Λακωνία, λόγω της  απαξίωσης, της  αδυναμίας  και  υπολειτουργίας  του  κρατικού  φορέα,  που  είναι  το Λιμενικό  Ταμείο Λακωνίας, το  οποίο  μετά  την  παράδοση  του  Λιμένα  Γυθείου  στον  Δήμο  Αν. Μάνης, στερείται  εσόδων, προσωπικού  και  υποδομών, ακόμα  και  γραφείου, αδυνατώντας  να  ανταπεξέλθει  και  στις  στοιχειώδεις   υποχρεώσεις  του. Αντίστοιχη εικόνα υπολειτουργίας, υποστελέχωσης και υποχρηματοδότησης παρουσιάζει και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, καθώς τα τελευταία χρόνια ουδεμία πράξη ουσιαστικής ενίσχυσής του έχει γίνει.

Το τελευταίο διάσημα παρατηρείται μια έντονη δραστηριότητα εντός του Λακωνικού κόλπου με είσοδο, αγκυροβολία και παραμονή μεγάλων υπερπόντιων εμπορικών σκαφών. Η δραστηριότητα αυτή ανησυχεί την κοινωνία της Λακωνίας, ιδιαίτερα μετά το περιστατικό της σύγκρουσης των δυο σκαφών στον κάβο Μαλέα και την μεταφορά τους εντός του Λακωνικού κόλπου, στην περιοχή της Νεάπολης στις 13 Μαρτίου 2021.

Επειδή οι λιμενικές υποδομές είναι κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη της Λακωνίας τόσο στον τουρισμό όσο και στην πρωτογενή παραγωγή,

Επειδή η υπολειτουργία των Λιμενικών Ταμείων δημιουργεί ζητήματα νομιμότητας, λειτουργίας και ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών και των χώρων ευθύνης τους,

Επειδή ο Λακωνικός κόλπος αναπτύσσεται τουριστικά και παράλληλα διαθέτει εξαιρετικά αλιεύματα,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Τι  προτίθεστε  να  κάνετε   για  τη  νόμιμη,  ασφαλή, εύρυθμη  και  αποδοτική  λειτουργία  των  λιμενικών  εγκαταστάσεων  του  Ν. Λακωνίας ;

2) Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία παράδοσης του λιμένα Γυθείου;

3) Έχει κατατεθεί το προαπαιτούμενο master plan;

4) Τι  προτίθεστε  να  κάνετε  για  το  θέμα  του  λιμένα  Ελαφοννήσου;

5) Πώς  θα αντιμετωπιστεί  η  κατάσταση  στο  Αλιευτικό  Καταφύγιο -Κοκκινιάς  Γλυκόβρυσης  του  Δήμου  Ευρώτα;

6) Τι  προτίθεστε  να κάνετε  με  τον  κρατικό  φορέα  “Λιμενικό  Ταμείο  Λακωνίας”;

7)Υπάρχει συγκεκριμένη στρατηγική για τις αρμοδιότητες, τις ευθύνες, τη στελέχωση, την χρηματοδότηση και εν γένει για την λειτουργία των Λιμενικών ταμείων; Και αν ναι, ποια είναι αυτή και πως αποτυπώνεται στην περίπτωση της Λακωνίας;

8) Κατά πόσο ασφαλής και νόμιμη είναι η είσοδος και η αγκυροβολία μεγάλων εμπορικών σκαφών εντός του Λακωνικού κόλπου; 

Οι ερωτώντες βουλευτές

 

Αραχωβίτης Σταύρος

Σαντορινιός Νεκτάριος

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.