Header Ads

Header ADS

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ 1993:Η ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΒΟ ΜΑΛΙΑ

Στην οργισμένη θάλασσα του Κάβο Μαλιά χάθηκε στις 7 Ιανουαρίου 1993, το υπό παναμέζικη σημαία ελληνικό πλοίο «Coty Ι» με το 17μελές πλήρωμά του .

Στην οργισμένη θάλασσα του Κάβο Μαλιά, όπου τα κύματα ξεπερνούσαν τα 10 μέτρα ύψος και ο άνεμος τα 11 μποφόρ, χάθηκε στις 7 Ιανουαρίου 1993, το υπό παναμέζικη σημαία ελληνικό φορτηγό πλοίο «Coty-1» με το 17μελές πλήρωμά του (11 Έλληνες και 6 Ρώσοι ναυτικοί).

Το πλοίο, που μετέφερε 3.600 τόνους τσιμέντο στα αμπάρια του, παρουσίασε στις 3 τα ξημερώματα κλίση 11 μοιρών, από μετατόπιση φορτίου, με αποτέλεσμα να εισρεύσουν νερά και να σταματήσουν οι μηχανές του. Παρά τις προσπάθειες του τάνκερ «Κρήτη WAVE» του Ομίλου Βαρδινογιάννη, του ρυμουλκού «Μέγας Αλέξανδρος» και της φρεγάτας «ΕΛΛΗ» που έσπευσαν προς βοήθεια, στάθηκε αδύνατο να περισυλλεγούν ζωντανοί οι 17 ναυτικοί του πληρώματος.

Το «Coty I», φορτηγό πλοίο με παναμέζικη σημαία, αλλά ελληνικών συμφερόντων, είχε ναυπηγηθεί το 1962 και αγοράστηκε από την εταιρεία Golden Union Shipping του εφοπλιστή Θόδωρου Βενιάμη δέκα χρόνια αργότερα. Εκτελούσε μεταφορές τσιμέντου από τη Χαλκίδα στη Λικάτα Ιταλίας. Το εκτόπισμα ήταν 2.786 κόρων και το φορτίο που μετέφερε ήταν 3.600 τόνων.

Για το μοιραίο ταξίδι του έφυγε από τη Χαλκίδα την παραμονή των Φώτων. Το πλήρωμά του αποτελούνταν από 11 Έλληνες και 6 Ρώσους ναυτικούς. Έφθασε την ίδια ημέρα στον Πειραιά, όπου παρέμεινε «τράνζιτ» και ανήμερα των Θεοφανίων ξεκίνησε, παρά τον κακό καιρό και τη θαλασσοταραχή για τον προορισμό του.

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αλέξανδρος Παπαδόγγονας, που ρωτήθηκε γιατί το πλοίο ξεκίνησε από το λιμάνι του Πειραιά παρά τη μεγάλη θαλασσοταραχή, έδωσε την εξήγηση ότι ύμφωνα με το εγχειρίδιο ασφαλείας της ναυσιπλοΐας, το «Coty I» δεν υπόκειτο στις απαγορεύσεις απόπλου, που ισχύουν μόνο για τα ελληνικά επιβατηγό πλοία και για τα φορτηγά με ελληνική σημαία κάτω των 500 κόρων, ενώ παραδέχθηκε την αδυναμία των σωστικών συνεργείων εξαιτίας των δυσμενέστατων καιρικών συνθηκών.

Πάντως, ασκήθηκε ποινική δίωξη κατά του πλοιοκτήτη του «Coty I» Θόδωρου Βενιάμη για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια. Η υπόθεση εκδικάστηκε στις 7 Μαΐου 1997 στο Α' Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας και ο βασικός κατηγορούμενος Θόδωρος Βενιάμης αθωώθηκε.

Οι Έλληνες ναυτικοί που χάθηκαν στο ναυάγιο του «Coty I»

  • Γιάννης Μαρτάκης, πλοίαρχος
  • Δημήτρης Μπουρλοτής, υποπλοίαρχος
  • Δημήτρης Μπαρμπέρης, ανθυποπλοίαρχος
  • Γιάννης Τσίγκος, A' μηχανικός
  • Νίκος Χαϊδάκης, Β' μηχανικός
  • Παναγιώτης Έγκαρχος, Γ' μηχανικός
  • Ισίδωρος Λικουρίνος, ναύκληρος
  • Γιώργος Κριμιζής, λιπαντής
  • Σμήλιος Κορμάρης, μάγειρας
  • Απόστολος Κανελλόπουλος, βοηθός θαλαμηπόλου
  • Μεμέτ Πελβάν, ναύτης

Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/1042

© SanSimera.gr


ΑΥΤΑΝΔΡΟ ΕΙΧΕ ΒΥΘΙΣΘΕΙ ΤΟ «ΚΟΤΙ 1» ΤΟΝ ΓΕΝΑΡΗ ΤΟΥ '93. ΑΙΤΙΑ Η ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΦΟΡΤΙΟΥ ΚΑΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ

Αθώος για το ναυάγιο

ΗΤΑΝ λίγο μετά τις δύο τα ξημερώματα της 6ης
Ιανουαρίου 1993 όταν ο καπετάνιος του πλοίου ΚΟΤΙ 1, Γιάννης Μαρτάκης,
ενημέρωσε τηλεφωνικά τον φίλο του και αρχιπλοίαρχο της πλοιοκτήτριας εταιρείας
κ. Νικόλαο Δήμου για την επικίνδυνη κλίση 15 μοιρών που είχε πάρει το σκάφος,
ενώ έπλεε κοντά στον Κάβο Μαλιά, όπου έπνεαν άνεμοι έντασης 9 έως 10 Μπωφόρ.

Λίγες ώρες αργότερα το πλοίο, που μετέφερε 3.666 τόνους τσιμέντου,
βυθίστηκε αύτανδρο. Έντεκα Ελληνες ναυτικοί και έξι αλλοδαποί συνάδελφοί τους
ήταν ο τραγικός απολογισμός του ναυαγίου. Από τότε οι συγγενείς των θυμάτων,
που έχουν αποζημιωθεί από την εταιρεία, ζητούν να αποδοθεί δικαιοσύνη και να
τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι που οδήγησαν στον θάνατο τους δικούς τους ανθρώπους.

Χθες ο ιδιοκτήτης της εταιρείας «GOLDEN UNION SHIPPING COMPANY SA» κ.
Θεόδωρος Βενιάμης κάθισε στο εδώλιο του Α' Τριμελούς Πλημμελειοδικείου της
Αθήνας κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και πρόκληση
ναυαγίου από αμέλεια. Οι δικαστές, έπειτα από πολύωρη ακροαματική διαδικασία
κήρυξαν ομόφωνα αθώο τον κατηγορούμενο, παρά την αντίθετη πρόταση που
διατύπωσε ο εισαγγελέας της έδρας κ. Ιω. Διώτης.

Το ΚΟΤΙ 1 είχε ξεκινήσει
από τη Χαλκίδα με προορισμό το λιμάνι Λικάτα, στη Σικελία της Ιταλίας. Την ώρα
που έπλεε κοντά στον Κάβο Μαλιά οι μηχανές του πλοίου σταμάτησαν και λόγω της
μετατόπισης του φορτίου η κλίση που αρχικά είχε πάρει έγινε ακόμη μεγαλύτερη..

Ο κ. Θ. Βενιάμης απολογούμενος αρνήθηκε τις κατηγορίες υποστηρίζοντας ότι
η αιτία του ναυαγίου ήταν οι άσχημες καιρικές συνθήκες και η μετατόπιση του
φορτίου τσιμέντου που μετέφερε το πλοίο. Αντίθετα, οι συγγενείς των θυμάτων
στις καταθέσεις τους μίλησαν για «πλωτό φέρετρο» υποστηρίζοντας πως αν και το
πλοίο δεν ήταν αξιόοπλοο το άφησαν να ταξιδέψει, παρά τις δυσμενείς καιρικές
συνθήκες.

ΑΦΑΝΤΟΙ 2 ΝΑΥΤΙΚΟΙ

Εδώ και ένα μήνα περίπου,
αγνοείται η τύχη δύο Ελλήνων ναυτικών που επέβαιναν στο υπό σημαία Γκάνας
αλιευτικό σκάφος «Κανόπους 1». Πρόκειται για τον πλοίαρχο Παρασκευά Βασικιό
και τον α' μηχανικό Γιάννη Λαγουδάκη. Σύμφωνα με πληροφορίες που έφθασαν χθες
το βράδυ στον θάλαμο επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το πλοίο
είχε αποπλεύσει από την Γκάνα στις 12 Μαρτίου 1997 με προορισμό τη Μαδαγασκάρη
και είχε την τελευταία του επικοινωνία με την πλοιοκτήτρια εταιρεία στις 6
Απριλίου 1997 ενώ έπλεε στα ανοιχτά του Ντέρμπαν.

.tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.