Header Ads

Header ADS

Με ελάχιστο (έως καθόλου) προσωπικό τα αεροδρόμια μας


".... Προτίθεται να προχωρήσει άμεσα σε νέες προσλήψεις έτσι ώστε να καλύψει τις απόλυτα ζωτικές θέσεις στον πύργο ελέγχου των αεροδρομίωνπου παραμένουν κενές και λόγωτων συνταξιοδοτηθέντων υπαλλήλων; Προτίθεται να προχωρήσει στην ολοκλήρωση των διαδικασιών μετάταξης των αιτούντων υπαλλήλων της ΥΠΑ αλλά και του ευρύτερου δημόσιου τομέα; Ποιος είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου για το μέλλον της υπηρεσίας και της παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας στον ελλαδικό χώρο;... " 

Οι ερωτήσεις που έχουν τεθεί προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών από έξι βουλευές του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτικής Συμμαχίας και έχουν ως σημείο αναφοράς τα προβλήματα (έλλειψη προσωπικού) στα αεροδρόμια της Ελλάδας. Ανάμεσα στους ερωτώντες βουλευτές είναι και ο Νίκος Συρμαλένιος, οπότε έχουμε αναφορά και στα θέματα που αφορούν τις Κυκλάδες. Οπου η αλήθεια είναι ότι στις Κυκλάδες τα προβλήματα έχουν γίνει viral όπως αυτά στην Μήλο... 

Ας δούμε όμως την ερώτηση (στο τέλος του άρθρου είναι σε μορφή pdf)... 

" Όπως αναφέρει η ερώτηση, το πρόσφατο περιστατικό με το κλείσιμο του κρατικού αερολιμένα της Μήλου λόγω ασθένειας του μοναδικού εξουσιοδοτημένου υπαλλήλου του πύργου ελέγχου δεν είναι πρωτόγνωρο. Το ίδιο ακριβώς είχε συμβεί και με τον αερολιμένα της Ικαρίας στις αρχές του Αυγούστου. Στην κορύφωση της καλοκαιρινής και τουριστικής περιόδου ένα νησί του Αιγαίου έμεινε ξαφνικά χωρίς αεροπορική σύνδεση.

Η κατάσταση των αεροδρομίων σήμερα στα νησιά μας, τα οποία σηκώνουν και το μεγαλύτερο βάρος της τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα, περιγράφεται ως εξής:
– Αυτή τη στιγμή στα αεροδρόμια πέντε (5) ελληνικών νησιών και πιο συγκεκριμένα στα αεροδρόμια Καστελόριζου, Λέρου, Αστυπάλαιας, Κυθήρων και Σύρου δεν υπηρετεί κανείς εξουσιοδοτημένος υπάλληλος για παροχή υπηρεσιών πληροφοριών πτήσεων αεροδρομίου. Οι υπηρεσίες καλύπτονται με συνεχείς δαπανηρές μετακινήσεις/αποσπάσεις υπαλλήλων από άλλα αεροδρόμια ή από τις κεντρικές διευθύνσεις της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (ΥΠΑ).
– Σε άλλα έξι (6) αεροδρόμια, αυτά της Μήλου, Νάξου, Ικαρίας, Κάσου, Κοζάνης και Καστοριάς υπηρετεί μόνο από ένας εξουσιοδοτημένος υπάλληλος καθιστώντας τη λειτουργία τους επισφαλή καθώς σε ξαφνικό και αναπάντεχο γεγονός το αεροδρόμιο πολύ απλά κλείνει.

Το προσωπικό αυτό εργάζεται στα όρια της φυσικής του αντοχής, χωρίς άδειες, χωρίς δυνατότητα ξεκούρασης, σε εξαντλητικούς ρυθμούς κυρίως τις περιόδους που η τουριστική κίνηση είναι αυξημένη και κατά συνέπεια αυξημένες και οι εργασιακές απαιτήσεις.

Τα σοβαρά και πολύ σημαντικά προβλήματα της λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας λόγω και της τραγικής έλλειψης προσωπικού έχουν επανειλημμένα αναφερθεί στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου με συνεχείς ανακοινώσεις συλλόγου υπαλλήλων της ΥΠΑ.

Η κυβέρνηση δεν έχει καμία δικαιολογία, καθώς δεν έχει πλέον τις μνημονιακές δεσμεύσεις οι οποίες αποτρέπουν τη δυνατότητα νέων προσλήψεων. Όχι μόνο όμως δεν ξεκινά καμία ενέργεια για την έναρξη της διαδικασίας προσλήψεων, αλλά αρνείται να υλοποιήσει μετατάξεις από το υφιστάμενο προσωπικό της ΥΠΑ. Παρότι υπάρχουν εδώ και πολύ καιρό αιτήσεις για μετάταξη μέσω εσωτερικής μετακίνησης προσωπικού και ενίσχυσης του κλάδου, αυτές μένουν στα συρτάρια με το πρόσχημα της γραφειοκρατίας.

Ο σκοπός και ο στόχος του υπουργείου είναι απλός. Η σαφής και ξεκάθαρη υποβάθμιση ως «τριτοκοσμικών» των περιφερειακών αερολιμένων αλλά και της παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας έτσι ώστε αυτά να ευτελιστούν και να υποδεχτούν ως «σωτήρα» τον πρόθυμο ιδιώτη/επενδυτή.

Επειδή:
• Είναι απαράδεκτο αλλά και επισφαλές να λειτουργούν αεροδρόμια χωρίς ή μόνο με ένα εξουσιοδοτημένο υπάλληλο στην παροχή υπηρεσιών πληροφοριών πτήσεων.
• Είναι τραγικό και επικίνδυνο το προσωπικό στον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου να εργάζεται στα όρια της φυσικής του αντοχής και χωρίς δυνατότητα ξεκούρασης
• Η συμβολή των αεροδρομίων στην τουριστική ανάπτυξη της Χώρας είναι τεράστια, κατά συνέπεια απαιτείται πέρα από τον εκσυγχρονισμό τους και η ενίσχυσή τους σε ανθρώπινο δυναμικό

naxospress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.