Header Ads

Header ADS

Chinook 11/9/2004: Ένα δυστύχημα 17 νεκροί πολλά ερωτήματα καμία απάντηση

11 Σεπτεμβρίου 2004…Ώρα 10.56. Το ελικόπτερο Chinook που μεταφέρει τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας και τη συνοδεία του στη μονή Βατοπεδίου στο Άγιο Όρος, πέφτει “σαν πέτρα” στη θάλασσα λίγο πριν την προσγείωσή του. Όλοι οι επιβαίνοντες νεκροί. Τόσα χρόνια μετά κανείς δεν έχει απαντήσει στο ερώτημα πως έπεσε το Chinook. Γιατί;

Τα περίεργα την υπόθεσης άρχισαν αμέσως μετά από τη πτώση του. Το Chinook πέφτει στις 10.56. Ο κρατικός μηχανισμός ενεργοποιείται πολύ ώρα μετά. O ΥΕΘΑ Σ. Σπηλιωτόπουλος ενημερώνεται περίπου στις 14.00.

Κανείς δεν μπορεί να πιστέψει ότι ένα Chinook έπεσε σε μια πτήση ρουτίνας με καιρικές συνθήκες άψογες. Σε μια πτήση vip…

Λίγες ώρες μετά από το τραγικό δυστύχημα, από πηγές του ΥΠΕΘΑ διαρρέουν τα πρώτα έγγραφα που αρχίζουν να προκαλούν ερωτήματα. Αναφορές του διοικητή της μονάδας που σκοτώθηκε στο δυστύχημα στις οποίες μιλούσε για ελλείψεις στο τεχνικό προσωπικό που προκαλούσαν προβλήματα στη τεχνική υποστήριξη των ελικοπτέρων. Άλλα ακόμη πιο σημαντικά έγγραφα αποκαλύπτουν ότι υπήρχε πρόβλημα με συγκεκριμένες παρτίδες από πτέτυγες  που είχαν παρουσιάσει ρωγμές! Αλληλογραφία με την κατασκευάστρια εταιρεία Boeing που εκείνη την εποχή αντιπροσώπευε στην Ελλάδα ο Θωμάς Λιακουνάκος, αποκάλυπτε οδηγίες για το πως θα έπρεπε να γίνεται ο έλεγχος στις πτέρυγες με το πρόβλημα. Συνολικά 26 πτέρυγες με πρόβλημα ρωγμών είχαν εντοπιστεί σ΄ όλο το κόσμο. Οι τρεις στο μοιραίο ελικόπτερο!

Όλα αυτά προκάλεσαν ένα κλίμα μυστηρίου απολύτως δικαιολογημένο…

Το μυστήριο δεν έχει λυθεί ακόμη και σήμερα, αφού η μπροστινή πτέρυγα που φέρεται να έριξε το ελικόπτερο βρίσκεται ακόμη στο βυθό της θάλασσας ανοιχτά της Σιθωνίας!

Οι συγγενείς των θυμάτων μάταια προσπαθούν τόσα χρόνια να πάρουν απαντήσεις στα ερωτήματα που έχουν δημιουργθεί. Μόνο η οικογένεια του κυβερνήτη με κόπους, βάσανα κι έχοντας απέναντί της το δημόσιο κατόρθωσε να κερδίσει στα δικαστήρια μια αποζημίωση 580.000 ευρώ για τη ψυχική οδύνη που υπέστη. Απάντηση στο γιατί έπεσε το ελικόπτερο κανένας όμως δεν έχει πάρει. Και κανένας δεν φαίνεται διατεθειμένος να ασχοληθεί για να δώσει.

Αντιθέτως κατά τη διάρκεια των ερευνών συνέβησαν πολλά παράξενα που προκάλεσαν ακόμη μεγαλύτερες υποψίες.

Ο δικηγόρος των συγγενών Στέλιος Γρηγορίου έχει υποστηρίξει με στοιχεία ότι “υπήρχε εγγενές κατασκευαστικό πρόβλημα στο συγκεκριμένο ελικόπτερο, το οποίο δεν αντιμετωπίστηκε εγκαίρως, με ευθύνη των στρατιωτικών υπευθύνων και των πολιτικών τους προϊσταμένων”. Έχει δημόσια υποστηρίξει επίσης ότι “μετά την τραγωδία συγκροτήθηκε ένας πολιτικοστρατιωτικός μηχανισμός συγκάλυψης, με μοναδικό στόχο να απομακρύνει τις ευθύνες από την κατασκευάστρια εταιρεία των ελικοπτέρων Σινούκ, την πανίσχυρη Boeing, η οποία αποτελεί το καύχημα της αμερικανικής πολεμικής βιομηχανίας.

Σημείο-κλειδί για τη διερεύνηση των συνθηκών της πτώσης είναι ο έλεγχος του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου FADEC (Full Authority Digital Engine Control), με το οποίο είναι εφοδιασμένα αυτού του τύπου τα ελικόπτερα και ειδικότερα οι δύο καταγραφείς βλαβών DECU (Digital Engine Control Unit) που αντιστοιχούν στους δύο κινητήρες του. Θυμίζουμε ότι ανελκύστηκε μόνο η μία DECU, κι αυτή καταστράφηκε κατά παράξενο τρόπο όταν ένας τεχνικός της εταιρείας στις ΗΠΑ έριξε «κατά λάθος» ένα κατσαβίδι μέσα της!”.

Η εκδοχή της πλευράς των συγγενών μετά από την ενδελεχή έρευνα που είχε κάνει ο συνηγορός τους ήταν και είναι ότι για την πτώση ευθύνονται οι ελαττωματικές πτέρυγες στον μπροστινό έλικα. Όπως έχει πει ο κ.Γρηγορίου «είχε το ελάττωμα κι έσπασε. Κι αν δεν έσπασε, όπως λέμε εμείς, πτερύγισε και χτύπησε στην αριστερή πλευρά του ελικοπτέρου. Το λέει και το πόρισμα. Αλλά και το πόρισμα του Πανεπιστημίου Πατρών λέει δύο σενάρια: είτε ότι μεταξύ τους πτερύγισαν οι έλικες, είτε ότι η πράσινη πτέρυγα έφυγε από την πορεία της και χτύπησε στην αριστερή πλευρά του ελικοπτέρου. Αυτά τα δύο σενάρια καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα: Οτι η ελαττωματική πτέρυγα που ήταν μία από τις 3 του ελικοπτέρου και μία από τις 26 σε παγκόσμια κλίμακα, για την οποία η ίδια η Boeing είχε αμφιβολίες, είναι αυτή που έσπασε και δεν την τραβάνε επάνω».

Στα χρόνια που μεσολάβησαν έγιναν πολλές προσπάθειες για να δοθούν άλλες εξηγήσεις για τη πτώση του Chinook. Ακόμη και μια τρίχα που βρέθηκε στο κόκπιτ και “ταυτοποιήθηκε” ως τρίχα από τα γένια του Πατριάρχη έγινε προσπάθεια να αξιοποιηθεί για να στηριχθεί ένα σενάριο, το οποίο ήθελε τον Πατριάρχη να βρίσκεται στο πιλοτήριο για να δει το Άγιο Όρος από ψηλά, να μην κράτησε την ισορροπια του και να πέφτει πάνω στα χειριστήρια! Απίθανες εκδοχές που στόχο είχαν απ΄ ότι φαίνεται να απομακρύνουν τις έρευνες από οτιδήποτε είχε να κάνει με την πανίσχυρη κατασκευάστρια εταιρεία,την Boeing.

Οι νεκροί από την συντριβή του Chinook:

-Πατριάρχης Αλεξανδρείας Πέτρος

– Μητροπολίτης Πηλουσίου Ειρηναίος
– Μητροπολίτης Καρθαγένης Χρυσόστομος
– Επίσκοπος Μαδαγασκάρης Νεκτάριος
– Αρχιμανδρίτης Αρσένιος, καθηγούμενος Ιεράς Μονής Μαχαιρά
– Αρχιμανδρίτης Καλλίστρατος Οικονόμου,
– Διάκονος Νεκτάριος Κοντογιώργος
– Γεώργιος Μαύρος, νομικός σύμβουλος του Πατριάρχη
– Πάτροκλος Παπαστεφάνου, τεχνικός σύμβουλος του Πατριάρχη
– Γεώργιος Ξενουδάκης, σύμβουλος Τύπου του Πατριάρχη και δημοσιογράφος της εφημερίδας Τα Νέα
– Γεώργιος Παπαπέτρου, αδελφός του Πατριάρχη
– Σπυρίδων Κουρσάρης, αστυνομικός της προσωπικής ασφαλείας του Πατριάρχη,
– Αντισυνταγματάρχης Δημήτριος Παπασπύρου, διοικητής του 4ου ΤΕΑΣ
– Ταγματάρχης (ΑΣ) Παναγιώτης Παπαναστασίου
– Ανθυπασπιστής (ΤΧ) Στυλιανός Ράπτης
– Αρχιλοχίας (ΤΧ) Παντελεήμων Χατζηβαγγάλης και
– Επιλοχίας (ΤΧ) Παναγιώτης Γολεγός.

militaire.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.