Header Ads

Header ADS

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:Το παραλήρημα συνεχίζεται…

 


Το παραλήρημα συνεχίζεται…

Θα μπορούσε να είναι μια κακόγουστη φάρσα της αυγουστιάτικης ραστώνης, αλλά τελικά τα πράγματα είναι αρκετά πιο σοβαρά. Ακόμα ένα παραλήρημα των Ελεύθερων Κυθήρων (ΕΚ), που μπλέκει μέσα αναθέσεις, Εγχώριο, αφαλατώσεις, βιολογικό και ολίγον από «διασπάθιση δημοσίου χρήματος». Με λίγα λόγια ένας αχταρμάς και ό,τι πιάσουμε!
Για τις έωλες αναφορές περί δήθεν υπερκοστολογήσεων στα έργα των αφαλατώσεων και της ΕΕΛ Νοτίου Τμήματος, θα απαντήσω με ξεχωριστή ανάρτηση. Σήμερα θα δώσω μια απάντηση για τις απευθείας αναθέσεις, όχι για να πείσω τα ΕΚ – ουδόλως με ενδιαφέρει κάτι τέτοιο – αλλά για να πληροφορήσω σωστά τους πολίτες, που συχνά πέφτουν θύματα ακραίας παραπληροφόρησης, λογικών αλμάτων και παρερμηνειών από τη συγκεκριμένη παράταξη που έχει ένα και μοναδικό σκοπό: να «αναλάβει» το Δήμο με κάθε κόστος.
1. Οι δημόσιες δαπάνες χωρίζονται σε 3 μεγάλες κατηγορίες: α) έργα/εργασίες (π.χ. δρόμοι, κτίρια, αναπλάσεις, δίκτυα ύδρευσης κ.λπ.), β) προμήθειες (π.χ. σωλήνες, αντλίες, χαρτί Α4, οχήματα, ανταλλακτικά, λάμπες, γραφική ύλη, έτοιμο ασφαλτόμιγμα, κάδοι απορριμμάτων κ.λπ.) και γ) υπηρεσίες (π.χ. εκπόνηση μελετών, παροχή επιστημονικών συμβουλών, διοικητική υποστήριξη, λογιστικά, φοροτεχνικά κ.λπ.).
2. Για να αναθέσει ένας δημόσιος φορέας (Δήμος, Περιφέρεια, Υπουργείο, Προεδρία της Κυβέρνησης, ΝΠΔΔ) την σύμβαση εκτέλεσης ενός έργου, μιας προμήθειας ή μιας υπηρεσίας έχει 2 αποκλειστικές δυνατότητες: εάν ο προϋπολογισμός της ανάθεσης είναι έως 30.000€ (+ ΦΠΑ = 37.200€) τότε αυτό γίνεται με ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ, όπως ρητά προβλέπει το άρθρο 118 του Ν.4412/2016. Εάν ο προϋπολογισμός είναι άνω των 30.000€ τότε – και μόνον τότε – διενεργείται δημόσιος ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ (υπάρχουν ορισμένες ειδικές περιπτώσεις εξαιρέσεων, αλλά δεν είναι της παρούσης).
3. Η απευθείας ανάθεση δεν έχει τίποτε το κρυφό ή περίεργο. Αναρτάται κανονικά στη Διαύγεια και στο ΚΗΜΔΗΣ (Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων) όπως οι διαγωνισμοί. Η αναθέτουσα αρχή είναι υποχρεωμένη να καλέσει μόνο έναν επαγγελματία να δώσει προσφορά, δηλαδή δεν ισχύει πλέον (εδώ και χρόνια) η υποχρέωση λήψης 2 ή 3 προσφορών για να γίνει η ανάθεση. Επιλέγεται ο ανάδοχος που η αναθέτουσα αρχή κρίνει ότι δύναται να φέρει εις πέρας τους όρους της σύμβασης ποιοτικά και εντός του συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου που τίθεται.
4. Ο Νομοθέτης έχει προβλέψει τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης με στόχο να διευκολύνει τις δημόσιες υπηρεσίες κυρίως σε ζητήματα της καθημερινότητας που απαιτούν άμεση αντιμετώπιση. Ωστόσο, η απευθείας ανάθεση ΔΕΝ σχετίζεται με το κατεπείγον, ο Νόμος δε λέει τίποτε τέτοιο.
5. Η απευθείας ανάθεση, ειδικά στους μικρούς Δήμους, είναι ΑΝΑΓΚΑΙΑ: προμήθειες υλικών για την ύδρευση, λάμπες φωτισμού, έτοιμο σκυρόδεμα για τις λακκούβες, τρέχουσες εργασίες συντήρησης υποδομών, διαφόρων ειδών προμήθειες, κάδοι απορριμμάτων, λάμπες, αντικατάσταση λαμπτήρων δημοτικού φωτισμού, προμήθειες τροφίμων Παιδικού Σταθμού, απλές συντηρήσεις σχολείων, εργασίες επισκευών βλαβών ύδρευσης και αποχέτευσης και δεκάδες άλλες ανάγκες της καθημερινότητας καλύπτονται από αυτή τη διαδικασία, όχι μόνο στο Δήμο Κυθήρων, αλλά σε όλους τους Δήμους της Χώρας και εν γένει στο Δημόσιο. Επιπλέον, το μεγαλύτερο μέρος των ποσών αυτών, επιστρέφει στις τοπικές κοινωνίες, ενισχύει την τοπική οικονομία και το τοπικό ΑΕΠ, διασφαλίζει πολύτιμες θέσεις εργασίας στο νησί, συντηρεί μικρομεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις και εν τέλει δημιουργεί πολλαπλάσιο τοπικό όφελος και υπεραξία.
6. ΟΛΕΣ οι απευθείας αναθέσεις, ό,τι και αν αφορούν (εργασία, προμήθεια, υπηρεσία) παραλαμβάνονται από επιτροπή υπαλλήλων του Δήμου.
7. Για κάθε χρηματικό ένταλμα που αφορά απευθείας ανάθεση, υπογράφουν πολλοί άνθρωποι: Δήμαρχος, αρμόδιος Αντιδήμαρχος, αρμόδιος Προϊστάμενος, επιτροπή παραλαβής, Οικονομικός Προϊστάμενος και Ταμίας.
8. Η δική μας Δημοτική Αρχή είναι εκείνη που δημιούργησε για πρώτη φορά συγκεντρωτικούς κωδικούς για διάφορες δαπάνες που μέχρι το 2014 διενεργούνταν αποσπασματικά για κάθε Κοινότητα: επισκευές βλαβών και υποδομών, αγροτική οδοποιία κ.λπ. Έτσι συγκεντρώθηκαν σε λίγες εγγραφές πάνω από 100 κωδικοί του Προϋπολογισμού, για λόγους ορθότερης διαχείρισης και οικονομίας κλίμακας.
ΤΙ ακριβώς λοιπόν μας λένε τα ΕΚ; Είναι πολύ απλό. Πέφτουν στον απύθμενο λάκκο του λαϊκισμού γιατί το θέμα αυτό «πουλάει»! Τη στιγμή που δεν δίνουν την παραμικρή απάντηση για τα αμείλικτα ερωτήματα που πλανώνται σε όλη την Κυθηραϊκή κοινωνία (ΓΙΑΤΙ ψήφισαν ΛΕΥΚΟ στην προμήθεια πυροσβεστικού οχήματος; ΓΙΑΤΙ απείχαν από τη συνεδρίαση του ΤΕΣΟΠΠ στις 30-04;), ψάχνουν εναγωνίως τρόπο για να πετάξουν τη μπάλα στην εξέδρα.
Όταν λοιπόν τα ΕΚ μιλούν για «διασπάθιση δημοσίου χρήματος» υπονοούν ότι όλοι αυτοί που υπογράφουν τις απευθείας αναθέσεις (Δήμαρχος, αρμόδιος Αντιδήμαρχος, αρμόδιος Προϊστάμενος, τριμελής επιτροπή παραλαβής από υπαλλήλους, Οικονομικός Προϊστάμενος και Ταμίας) κάτι κρύβουν! Υπονοούν ότι τα ποσά δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, τα είδη δεν παραλαμβάνονται και το δημόσιο χρήμα (με κάποιο αόρατο τρόπο που μόνο στο μυαλό των ΕΚ υπάρχει) πηγαίνει δεξιά και αριστερά! Αυτά υπονοούν και δεν ντρέπονται λιγάκι! Τους το καθιστώ σαφές: ΥΠΟΝΟΟΥΜΕΝΑ ΠΕΡΙ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΘΩ! ΟΠΟΙΟΣ ΤΟΛΜΑ ΝΑ ΕΚΣΤΟΜΙΖΕΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΒΑΡΥΤΑΤΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΜΟΥ ΘΑ ΚΛΗΘΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ (ΠΟΙΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΑ). ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ!
Και μια διευκρίνιση για τις 2 αναθέσεις του Ταμείου Αλληλεγγύης: μετά το πολύνεκρο ναυάγιο των μεταναστών στο Διακόφτι, ο Δήμος μας ζήτησε και έλαβε χρηματοδότηση 74.400€ από το Ταμείο Αλληλεγγύης του Υπουργείου Μετανάστευσης για 2 σημαντικότατες προμήθειες: α) είδη για την βραχεία παραμονή μεταναστών στο νησί (κουβέρτες, θερμόσακοι κ.λπ.) και β) εξειδικευμένος εξοπλισμός ορεινής διάσωσης που δεν υπήρχε σε επάρκεια στο νησί και χρησιμοποιήθηκε ιδιωτικός εξοπλισμός για τη διάσωση των μεταναστών. Αυτές οι αναθέσεις, όπως όλες, είναι νομιμότατες και πληρούν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις. Ούτε Hot Spot θα γίνει στα Κύθηρα, ούτε μετανάστες θα φέρουμε! Ας σταματήσουν η σπέκουλα και ο λαϊκισμός! Θυμίζω ότι είμαι ο Δήμαρχος που σθεναρά και παγίως έχω αντισταθεί στην παρατεταμένη διαμονή μεταναστών στα Κύθηρα, όταν κάποιοι επεδίωκαν το ακριβώς αντίθετο, κυρίως την περίοδο 2015-16.
Ο κ. Σοφίος και οι συμβουλάτορές του (λαϊκοί και μη, ο νοών νοείτω…) ας είναι πιο προσεκτικοί. Ας βρουν απαντήσεις για την αθλιότητα της λευκής ψήφου στην προμήθεια του νέου πυροσβεστικού οχήματος, αθλιότητα που δεν καλύπτεται ό,τι και αν κάνουν, ό,τι και αν πουν. Ας μάθουν επιτέλους τις διαδικασίες με τις οποίες διενεργούνται οι δημόσιες δαπάνες, εξάλλου ΑΝ ποτέ «αναλάβουν» όπως τόσο πολύ επιθυμούν (δεν θα αναλάβουν, αλλά «έστω» που λένε οι μαθηματικοί), τις ΙΔΙΕΣ ακριβώς διαδικασίες θα κάνουν, χωρίς καμία απολύτως διαφορά.
Τα υπόλοιπα λίαν συντόμως...
Καλό βράδυ «Ελεύθερα Κύθηρα»…

1 σχόλιο:

  1. Η προπαγάνδα του δήμαρχου
    Η (κυριαρχία)του δήμαρχου δεν είναι τύχη αλλά αποτέλεσμα οργανωμένης προπαγάνδας και σανού. Μην καταπίνεις ότι σου σερβίρει. Τα ψέματα που λέει για να σε πείσει.
    Δεν υπάρχει άλλος τρόπος.
    χαρχαλακης ή χάος.
    είμαστε η πλειοψηφία των αρίστων του νησιού.
    τίποτα δεν γίνεται για τα ψηφαλακια.
    Οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί.
    Επίθεση αντί για απαντήσεις. Μετατόπιση ευθυνών
    Έλεγχος της εικόνας του.
    δείχνει μόνο τα θετικά ή ότι τον συμφέρει. Κρύβει τα προβλήματα της καθημερινότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.