ΔΗΛΩΣΗ ΙΠΠΟΛΥΤΟΥ ΠΡΕΚΑ:Να δώσουμε τη μάχη να μεγαλώσουμε τον τόπο μας
Να δώσουμε τη μάχη να μεγαλώσουμε τον τόπο μας
Τα σύννεφα πυκνώνουν πάνω από το νησί μας. Κακή ακτοπλοϊκή σύνδεση, βάλτωμα του έργου της επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης, προβλήματα υποδομής (ύδρευση, αποχέτευση κλπ), υποβάθμιση στην εκπαίδευση και την υγεία, μείωση του πληθυσμού και ιδιαίτερα των πιο νέων. Τι άλλο δηλαδή χρειαζόμαστε για να κατανοήσουμε ότι ο τόπος μας έχει μπει σε ένα σπιράλ κρίσης; Το λογικό θα ήταν να υπάρξει προσπάθεια συστράτευσης όλων των υπαρκτών δυνάμεων του τόπου για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα.
Σε αυτή την κρίσιμη στιγμή για το μέλλον των Κυθήρων, ο Δήμαρχος Κυθήρων τσακώνεται με όλους (από αρχαιολόγους έως πλοιάρχους και, βεβαίως, με κατοίκους των νησιών μας). Παραμένει παρατηρητής των εξελίξεων, λες και το πρόβλημα θα λυθεί από μόνο του. Αυτή η τακτική της αδράνειας εδώ και χρόνια τον καθιστά συνυπεύθυνο σε ένα διαρκές έγκλημα.
Η δήλωση του Περιφερειάρχη κ.Χαρδαλιά ότι θα επανεντάξει την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης του αεροδρομίου στον προϋπολογισμό της περιφέρειας Αττικής, υπό την προϋπόθεση θετικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, αποκάλυψε την ουσιαστική απουσία της Δημοτικής Αρχής από τις εξελίξεις. Αν υπήρχε σοβαρότητα, στρατηγική και συντονισμός, αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να είχε αντιμετωπιστεί εδώ και χρόνια. Ευτυχώς, η κοινωνία και οι θεσμικοί εκπρόσωποι κάλυψαν το κενό, αντέδρασαν έντονα και πέτυχαν να δεσμεύσουν τον Περιφερειάρχη ότι θα επανεντάξει το έργο υπό προϋποθέσεις. Σημειώνουμε την στήριξη που έδωσαν στο αίτημά μας περιφερειακοί σύμβουλοι αλλά και οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Τουριστικών Καταλυμάτων “Cerigo”.
Εμείς θέλουμε από τον Δήμαρχο να δίνει μάχες για να «μεγαλώσει» τον τόπο μας. Αντιθέτως ακούμε αντιεπιστημονικά παραμύθια περί δήθεν «υπερτουρισμού». Ποιου υπερτουρισμού; Αυτού που διαρκεί μόλις 50 ημέρες, αφήνει το νησί και την οικονομία του καταδικασμένα σε μια παρατεταμένη στασιμότητα; Πολύ περισσότερο που αυτό λέγεται στην περιφέρεια Αττικής η οποία από νησιά έχει την Ύδρα, τις Σπέτσες και την Αίγινα. Ο υπερτουρισμός βρίσκεται στα Κύθηρα και όχι σε αυτά να νησιά; Κανένας δεν ντρέπεται;
Το έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης δεν είναι απλώς μια υποδομή· είναι μια ευκαιρία πνοής για την οικονομία και τον τουρισμό του νησιού.
Φτάσαμε στο κρίσιμο σημείο, όπου κινδυνεύει να χαθεί από τα χέρια μας η δυνατότητα μιας μελέτης που θα προσδιορίζεται από την Περιφέρεια και τον Δήμο σύμφωνα με τις ανάγκες της κοινωνίας των πολλών. Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί, πως ένας ιδιώτης (πιθανός νέος διαχειριστής) θα βάλει τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας σε προτεραιότητα, ανάμεσα σε 22 αεροδρόμια προς παραχώρηση. Όταν μάλιστα σύμφωνα με τις μελέτες που έχει στα συρτάρια του το Υπουργείο Υποδομών, ο αερολιμένας μας δεν κατατάσσεται στα «φιλέτα» του cluster προς παραχώρηση, κι είναι πολύ κάτω από το κατώφλι της Β’ προς Α’ κατηγορίας (ήτοι 100.000 επιβάτες), με 32.704 επιβάτες αφιξο/αναχωρήσεις το 2024 (ΙΑΝ-ΟΚΤ). Κι όταν μάλιστα της Πάρου αναβαθμίζεται με κρατικό χρήμα €35.000.000 (ανάδοχος INTRAKAT) και της Χίου με €9.500.000 αυτή τη στιγμή…
Οι πρόγονοί μας, που έσκαψαν το αεροδρόμιο με τα χέρια τους το 1971, δεν θα συγχωρούσαν αυτή την αδράνεια. Ο αείμνηστος Γρηγόρης Κασιμάτης, που φρόντισε για την αναβάθμισή του επί κυβερνήσεων Ανδρέα Παπανδρέου, αποτελεί φωτεινό παράδειγμα ηγεσίας που λείπει σήμερα. Είχαμε κάποτε ηγέτες αντάξιους της ιστορίας και της ομορφιάς του τόπου μας. Σήμερα, όμως, η μικροπρέπεια και η έλλειψη οράματος έχουν υπονομεύσει την τσιριγώτικη υπερηφάνεια.
Ας δράσουμε πριν να είναι αργά. Ο τόπος μας αξίζει περισσότερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια