Header Ads

Header ADS

ΒΕΛΟΣ: «Πάμε κι όπου βγει»! Παναγιώτης Γερογλής

 


Γράφει ο

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΕΡΟΓΛΗΣ*
Το …”ΠΑΜΕ ΚΑΙ ΟΠΟΥ ΒΓΕΙ..”…
όπως βλέπουμε, συνεχίζεται αδιάλλειπτα. ..
Όπως παραμένει σε πλήρη ισχύ και η προηγούμενη σύσταση : “ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΟΤΙ ΚΟΙΜΑΣΤΕ”….
η οποία έχει μεταβληθεί πλέον σε εντολή …. και από ότι φαίνεται εκτός από τους πολίτες έχει υπεισέλθει σε ΣΑ και σε ΕΔ…
Εξάλλου, δεν είναι καιρός να μπλέκει κανείς…και οι πρόσφατες καταστροφές σε Ν. Αγχίαλο και Στεφανοβίκειο, μόνο ίσως έτσι θα μπορούσαν αν δικαιολογηθούν….
Οι φωτογραφίες του Α/Τ ΒΕΛΟΣ, στο λιμένα Θεσσαλονίκης, με ένα τεράστιο ρήγμα στην πρύμνη του, εν μέσω σφοδρής θαλασσοταραχής, δεν περιποιούν τιμής τις ΕΔ και το ΠΝ…
Οι φωτογραφίες του Α/Τ ΒΕΛΟΣ, όπου η ελληνική σημαία κυματίζει αγέρωχα, σε ένα σαθρό υπόστρωμα για το οποίο δεν ενδιαφέρεται κανείς, εκτιμώ ότι αντικατοπτρίζουν πλήρως την σημερινή πραγματικότητα της σήψης και παρακμής, τόσο της κοινωνίας και των πολιτών, αλλά και της πολιτείας και των αρχών της εξουσίας της…
Αυτονοήτως, αν το “πλοίο βουλιάξει”, (εντός και εκτός εισαγωγικών),  θα παρασύρει μαζί του και την ελληνική σημαία και ότι αυτή εκφράζει…
Υ.Γ1. : Δεν εστιάζω στον χαρακτήρα του εν λόγω ιστορικού και πολλαπλώς τιμημένου πλοίου, το οποίο έλαβε μέρος σε πολλές μάχες στον Β΄ΠΠ ( καθελκύστηκε το 1942 ως USS – 581, αντιτορπιλλικό πλοίο κλάσεως Fletcher, με το όνομα Charrette, ελάχιστα διασώζονται σήμερα παγκοσμίως), προτού δοθεί στην Ελλάδα, στο πλαίσιο αμερικανικής βοήθειας, το 1958 και μετονομαστεί σε Α/Τ ΒΕΛΟΣ.
Ομοίως δεν εστιάζω, ούτε στον χαρακτηρισμό του, ως μουσείο αντιδικτατορικού αγώνα, καθόσον το πλήρωμα του υπόψη πλοίου, με τον τότε κυβερνήτη Ν. Παπά (μετέπειτα Ναύαρχο ε.α.), την 25 Μαίου 1973, αποχώρησε από ΝΑΤΟική άσκηση , κατέπλευσε στην Ιταλία, και ζήτησε πολιτικό άσυλο , ως ενέργεια αντίδρασης στο στρατιωτικό καθεστώς της δικτατορίας…
Εστιάζω όμως ιδιαίτερα, στους συμβολισμούς των φωτογραφιών…
Στο γεγονός ότι όπως φαίνεται και στο ρήγμα , η πρύμνη είναι σκουριασμένη και σάπια (είχε προκληθεί ξανά ρήγμα)…
Στο γεγονός ότι κανείς δεν ενδιαφέρθηκε παρότι η επερχόμενη απειλή των δυσμενών καιρικών συνθηκών ήταν αρκούντως ορατή….
Και στο γεγονός, ότι το υπόψη πλοίο, στερείται αυτοδύναμης πρόωσης, αλλά μπορεί μόνο να …ρυμουλκηθεί….εκεί όπου θέλει και μπορεί το ρυμουλκό….
Υπόψιν ότι η κατάσταση του πλοίου σήμερα, είναι πλήρως επισφαλής και το πλοίο κινδυνεύει ακόμη και να βυθιστεί σε επόμενη απειλή….
Η ελληνική σημαια, συμπληρώνει τον ισχυρό συμβολισμό….και για το που πορευόμαστε, αλλά και με ποιούς πορευόμαστε….
Υπόψιν ότι όπως έχω ξαναπεί, νομοτελειακά, το “πάμε και όπου βγεί”, ….πάντα σε Τεμπη βγάζει…
Υ.Γ.2 : Αναφορικά με τα ιστορικά πλοία του  ΠΝ, δίπλα στην αρχαία τριήρη και στο Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ, μια πανάξια θέση θα έπρεπε να είχαν  κατ’ ελάχιστον, και το Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ (πρώην USS Boone County, που μας παραχωρήθηκε το 1960), το μοναδικό που πολέμησε στην Κύπρο, με το ηρωικό του πλήρωμα και κυβερνήτη τον ευφυέστατο και τολμηρό αείμνηστο Πλωτάρχη (τότε) Χανδρινό….(Με τις ενέργειες του, άλλαξε το επιχειρησιακό περιβάλλον στον Ατίλλα Ι και οδήγησε στη βύθιση του Cocatepe και σε σοβαρές ζημιές στο Adatepe, από φίλια πυρά των ίδιων των Τούρκων…)….Δυστυχώς, έχει καταλήξει εδώ και χρόνια σε διαλυση για σκράπ, για κάτι ψωροχιλιάρικα….Τόσο αξίζει η ιστορία μας….
Ένα άλλο ιστορικό πλοίο που θα έπρεπε να  κοσμεί το μουσείο του ΠΝ,  θα ήταν βέβαια και το  ΕΛΛΗ. Το εύδρομο που  βυθίστηκε μετά τον άνανδρο τορπιλισμό του από τους  Ιταλούς τον 15αύγουστο του 1940…. Πλην όμως φρόντισε η τότε κυβέρνηση το 1953, να το δώσει προς διάλυση βυθισμενο και να κοπεί κομμάτι-κομμάτι για παλιοσίδερα (σκραπ)… Τραγική ειρωνία, ότι η εταιρεία που το αγόρασε για σκραπ, ήταν ….ιταλική…Αναρωτιέται λοιπόν κανείς,  αν τα  “υπουργικά στεφάνια”  που διαχρονικά πέφτουν στο νερό, μέσα στο λιμάνι της Τήνου, περισσότερο προσιδιάζουν σε θεατρική παράσταση, εδραιωμένη σε ιστορική άγνοια και λήθη , ή παραπέμπουν σε ουσιαστική απόδοση τιμών…
Για τα δε Ίμια και τους νεκρούς των Ιμίων, όχι στεφάνια…αλλά  πλέον, ούτε λόγος να γίνεται…., μην χαλάσει και το “κλίμα το καλό”…
Στο παραπάνω μοτίβο και η πρόσφατη (23 Ιουλίου τρέχοντος) διαταγή εκποίησης αμυντικού υλικού του ΣΞ (άρματα μάχης), προερχόμενη εκ του ΓΕΕΘΑ (????), , η οποία αφορά στην εκποίηση και διάλυση (σκραπ) 91 αρμάτων Μ48Α5, για…. 594.000 ευρώ….δηλαδή  περίπου 6.500ε το κομμάτι….Σαφώς “λιγότερη ιστορία” σε σχέση με τα ανωτέρω πλοία, αλλά τους καιρούς τους πονηρούς, που τόσα γίνονται στη γειτονιά μας, και οι αναδυόμενες απειλές πάνε και έρχονται, αναρωτιέσαι πως γίνεται να προέχει ….. το σκραπ..!!!
Δυστυχώς παραπάνω από ορατά πλέον τα σημάδια  της παρακμής και της αποσύνθεσης….και το που οδηγούμαστε …
*Ταξχος  ε.α.
Παν Γερογλής
Diploma in Diplomatic and Strategic Studies
ΜΑ  in  International Security and Applied Strategy
Political Adviser of  EU / EAS /ESDC
ex Mil Adviser of Greece to the UN
ex Mil Rep of Greece to the OSCE/HLPG
ex MPSPOTC/NATO PTEC/ Commander
ex  MMLLC/HNDGS Commander
ΠΗΓΗ .militaire.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.