Header Ads

Header ADS

Πρεμιέρα σήμερα για το «καλάθι του νοικοκυριού»

To «καλάθι του νοικοκυριού» εγκαινιάζεται σήμερα, Τετάρτη 2 Νοεμβρίου, με στόχο τη διασφάλιση χαμηλών τιμών για μια ομάδα προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, που καθορίστηκαν από το υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων, ενώ κάθε επιχείρηση σούπερ μάρκετ θα επιλέγει αυτόνομα τους κωδικούς των προϊόντων που θα εντάσσονται στο καλάθι και τις τιμές τους.

Ο υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, ο διοικητής της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) Χαράλαμπος Μελισσινός και ελεγκτές της ΔΙΜΕΑ, πρόκειται να επισκεφθούν σήμερα, πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου για το «καλάθι του νοικοκυριού», καταστήματα αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην Αττική.

«Μας ενδιαφέρει να δούμε αν οι αλυσίδες, οι παραγωγοί και οι βιομηχανίες τροφίμων θα τιμήσουν τη συμφωνία τους και θα κάνουν το παν για να παρουσιάσουν ένα καλάθι με 51 κατηγορίες προϊόντων που θα μπορεί ο ευάλωτος συμπολίτης μας να το αγοράζει», τόνισε χθες σε δηλώσεις του ο κ. Γεωργιάδης και πρόσθεσε:. «Το καλάθι έχει φτιαχτεί για εκείνον τον συμπολίτη μας που δεν βγάζει το μήνα του. Σε αυτόν στρεφόμαστε με σεβασμό, με φροντίδα, με ενσυναίσθηση και του λέμε "το κράτος δουλεύει για να βρει λύση στο πρόβλημά σου"».

Πώς ξεχωρίζουμε στο σούπερ μάρκετ τα προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού»:

Στόχος για το «καλάθι του νοικοκυριού» θα είναι η ευκολία εντοπισμού αυτών των προϊόντων με τις ειδικές τιμές, καθώς κάθε εβδομάδα θα αλλάζουν και οι καταναλωτές θα πρέπει να τα αναζητούν εκ νέου. 

Προς το παρόν, η ειδική σήμανση «καλάθι του νοικοκυριού» θα υπάρχει μόνο στα ράφια, όπου τοποθετούνται συνήθως αυτά τα προϊόντα και όχι σε κάποιο ειδικό σταντ. Με δεδομένο ότι θα απαιτηθεί κάποιου είδους σαφάρι στα ράφια, ειδικά από τους καταναλωτές που δεν έχουν εξοικείωση με τις ηλεκτρονικές πληροφορίες του e- katanalotis, δεν αποκλείεται τις επόμενες ημέρες κάθε σούπερ μάρκετ να ακολουθήσει διαφορετική πρακτική όπως ένα εικονικό καλάθι στην είσοδο του καταστήματος, που θα διευκολύνει τους καταναλωτές, ενώ κάποιες αλυσίδες θα εφαρμόσουν και το μοντέλο των διαφημιστικών φυλλαδίων.  

διευκολύνει τους καταναλωτές, ενώ κάποιες αλυσίδες θα εφαρμόσουν και το μοντέλο των διαφημιστικών φυλλαδίων.  

Ειδική σήμανση «καλάθι του νοικοκυριού»
Ειδική σήμανση «καλάθι του νοικοκυριού»

Στο υπουργείο Ανάπτυξης η Επιτροπή Ανταγωνισμού επισημαίνει τον κίνδυνο ανατιμήσεων στα προϊόντα εκτός «καλαθιού», αφού σε μια τέτοια περίπτωση η παρέμβαση θα έχει αποτύχει. Θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα να συμμετέχει κάθε είδους επιχείρηση που δραστηριοποιείται στη λιανική αγορά, τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο,, ή/και με οποιοδήποτε τρόπο (π.χ. πώληση μέσω e-shop), ακόμα και εάν δεν εμπορεύεται το σύνολο των κατηγοριών των προϊόντων που απαριθμούνται στη λίστα (π.χ. κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, αρτοποιεία κ.λπ), έτσι ο ανταγωνισμός να λειτουργήσει προς όφελος των καταναλωτών.  

Ποια σούπερ μάρκετ συμμετέχουν:

Σημειώνεται ότι το μέτρο είναι υποχρεωτικό για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που είχαν το 2021 κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ. Κοινώς τις αλυσίδες «Σκλαβενίτης», «ΑΒ Βασιλόπουλος», Lidl, Μy Market, «Μασούτης», Γαλαξίας, «ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός», Market In, ΣΥΝΚΑ (σ.σ. η δραστηριότητα λιανεμπορίου έχει εξαγορασθεί από τη «Μασούτης»), Bazaar, Discount Markt, «Χαλκιαδάκης», Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες (εξαγοράστηκαν πρόσφατα από την «ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός»). Επίσης στη δράση έχει δηλώσει ότι θα συμμετέχει εθελοντικά και το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ e-fresh.gr

Η λίστα των 51 προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού»:

Υπενθυμίζεται πως οι 51 κατηγορίες προϊόντων μέσα απ’ τις οποίες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έκαναν την επιλογή τους για να διαμορφώσουν τη δική τους πρόταση στο «καλάθι του νοικοκυριού» είναι:

1 Ρύζι

2 Ψωμί για τόστ

3 Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)

4 Φρυγανιές

5 Μακαρόνια Νο 6

6 Αλεύρι για όλες τις χρήσεις

7 Όσπρια (ένα τουλάχιστον είδος)

8 Γαλοπούλα ή/και πάριζα

9 Κατεψυγμένα ψάρια

10 Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)

11 Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)

12 Γάλα φρέσκο πλήρες

13 Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά

14 Γάλα εβαπορέ

15 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις

16 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά

17 Τυρί φέτα

18 Τυρί γκούντα

19 Τυρί με χαμηλά λιπαρά

20 Χυμός τομάτας διατηρημένος

21 Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)

22 Μαργαρίνες

23 Παρθένο ελαιόλαδο

24 Ηλιέλαιο

25 Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)

26 Λευκή ζάχαρη

27 Φόρμουλα μωρών (παιδικές τροφές)

28 Γάλα βρεφικής ηλικίας (παιδικές τροφές)

29 Ελληνικός καφές

30 Στιγμιαίος καφές

31 Γαλλικός καφές

32 Τσάι ή χαμομήλι

33 Κακάο σε σκόνη

34 Χυμός πορτοκάλι

35 Απολυμαντικά χεριών / αντισηπτικά

36 Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη - όχι ταμπλέτες)

37 Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών - χλωρίνες

38 Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι

39 Χαρτί κουζίνας

40 Χαρτί υγείας

41 Οδοντόκρεμες

42 Σερβιέτες

43 Ταμπόν

44 Σαμπουάν

45 Σαπούνια σε στερεή κατάσταση

46 Πάνες ακράτειας

47 Πάνες για μωρά

48 Μωρομάντηλα

49 Σαμπουάν για μωρά

50 Τροφές για σκύλους

51 Τροφές για γάτες.

Σύμφωνα με την σχετική νομοθετική ρύθμιση, τα σούπερ μάρκετ που εντάσσονται στο μέτρο, οφείλουν να διαθέτουν ένα τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία προϊόντων που περιλαμβάνεται στο «καλάθι του νοικοκυριού» σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας.

Τα προϊόντα αυτά θα επισημαίνονται με το ειδικό σήμα που έχει δημοσιεύσει το υπουργείο Ανάπτυξης τόσο στα ράφια όσο και στα μέσα διαφημιστικής επικοινωνίας των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με την ίδια ρύθμιση, τα προϊόντα που εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» ελέγχονται, κατά προτεραιότητα, ως προς τη συμμόρφωση με την διάταξη περί αθέμιτης κερδοφορίας. Επίσης, τα προϊόντα του καταλόγου μπορούν να διαφοροποιούνται κάθε φορά που αποστέλλεται από τους υπόχρεους νέος κατάλογος προς το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.