Header Ads

Header ADS

Κρήτη: Τον εξαπάτησαν με δήθεν email από την τράπεζα – Έκαναν “φτερά” 6.500 ευρώ

Ο 56χρονος έλαβε ένα email που έγραφε ότι ήταν από τράπεζα και έκανε το λάθος να πατήσει το link που έλεγε η οδηγία.


Κρήτη Διαδικτυακή απάτη: Καθημερινό φαινόμενο φαίνεται πως είναι οι διαδικτυακές απάτες, με κάθε λογής απατεώνες, κλέφτες και εκβιαστές να εκμεταλλεύονται την τεχνολογία, προσπαθώντας να αποσπάσουν χρήματα από τα θύματά τους, και πολλές φορές να τα καταφέρνουν.

Σύμφωνα με πληροφορίες του creta24.gr, τελευταίο θύμα είναι ένας 56χρονος από το Ρέθυμνο, ο οποίος έχασε 6.500 ευρώ από τον τραπεζικό του λογαριασμό. Ο 56χρονος έλαβε ένα email που έγραφε ότι ήταν από τράπεζα και έκανε το λάθος να πατήσει το link που έλεγε η οδηγία. Διαδικτυακή απάτη: Έκαναν “φτερά” 6.500 ευρώ

Φυσικά το email δεν είχε σταλεί από το πιστωτικό ίδρυμα από απατεώνα, ο οποίος αφού ο 56χρονος ενεργοποίησε το link, κατάφερε να προβεί σε 9 αγορές, ύψους 6.500 ευρώ.
Απατηλά μηνύματα με email και SMS

Οι απατεώνες στέλνουν απατηλά email ή SMS προσποιούμενοι ότι αποστολέας είναι η τράπεζα των παραληπτών. Σε αυτά τα μηνύματα συνήθως αναφέρουν ότι «έχει παρατηρηθεί ύποπτη δραστηριότητα» στον λογαριασμό ή την κάρτα του αποδέκτη ή ότι «έχει κλειδωθεί ή απενεργοποιηθεί» ο λογαριασμός ή η κάρτα του.

Τα μηνύματα δίνουν κάποιον σύνδεσμο και προτρέπουν τους αποδέκτες να ακολουθήσουν αμέσως τις οδηγίες που υπάρχουν σε αυτόν για να λυθεί το πρόβλημά τους.

Ωστόσο, ο σύνδεσμος οδηγεί σε απατηλή ιστοσελίδα πανομοιότυπη με αυτήν της τράπεζας των παραληπτών. Οι παραλήπτες δεν αντιλαμβάνονται τη διαφορά κι έτσι συμπληρώνουν τους κωδικούς e-Banking τους, τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών τους αλλά και τους Κωδικούς μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνουν εκείνη τη στιγμή και απαιτούνται για την έγκριση συναλλαγών.

Αυτή η πρακτική ονομάζεται phishing ή ηλεκτρονικό ψάρεμα.
Πώς να προστατευτείτε:
Πρέπει να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με μηνύματα που σας ενημερώνουν για δήθεν προβλήματα με λογαριασμούς, κάρτες ή το e-Banking σας.
Εάν υποψιάζεστε ότι υπάρχει κάποιο ζήτημα με λογαριασμούς ή κάρτες σας, μεταβείτε απευθείας στο e-Banking ή το Eurobank Mobile App χωρίς να ακολουθήσετε κάποιον σύνδεσμο.
Παρατηρήστε εάν το μήνυμα είναι προσωποποιημένο ή εάν έχει λάθη και ανακρίβειες. Τα απατηλά μηνύματα αποστέλλονται μαζικά και δεν αναγράφουν το όνομα του πελάτη ούτε τον λογαριασμό που έχει το πρόβλημα. Επιπλέον, συνήθως υπάρχουν ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη. Αυτά είναι ενδείξεις ότι πρόκειται για απάτη.
Να ελέγχετε προσεκτικά την περιγραφή των μηνυμάτων (SMS, Viber) που λαμβάνετε μαζί με τον Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) για την έγκριση συναλλαγών.
Ενεργοποιήστε υπηρεσίες ειδοποιήσεων για να ενημερώνεστε για την κίνηση προϊόντων σας. Έτσι θα λαμβάνετε email ή SMS αμέσως μόλις πραγματοποιηθεί μια συναλλαγή σε λογαριασμό ή κάρτα σας.

Πηγή: www.dikastiko.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.