Header Ads

Header ADS

Τσιριγώτικες λαογραφικές ιστορίες



Γράφει ο Γιλωργος Λουράντος:

Τσιριγώτικες λαογραφικές ιστορίες

Προσφιλής ενασχόληση των παιδικών μας χρόνων (για την οποίαν έχω μετανιώσει φρικτά) ήταν ένα ιδιότυπο κυνήγι μικρών πουλιών που τα λέγαμε γιαννάκους. Τα κρύα βράδια του χειμώνα με φακούς πηγαίναμε σε ερειπωμένα σπίτια και με περισσή αυθάδεια τα παγιδεύαμε με το χέρι στις πρόχειρες φωλιές τους, που ζαρωμένα από το κρύο είχαν καταφύγει να προστατευθούν.
Η λαϊκή ποίηση εδώ στο Τσιρίγο, αναφέρει ότι η τσίχλα (αποδημητικό επίσης χειμωνιάτικο πουλί νοστιμότατο ψημένο στα κάρβουνα) , λέει στον γιάννακα ειρωνικά, επειδή είναι μια μπουκίτσα:" Γιάννη-Γιάννη - Γιαννακό ειν' το πόδι σου λιανό". Και ο γιάννακας απαντά: "Κι αν είναι το πόδι μου λιανό, το μερί μου κάνει γάμο και το μπέτι μου τραπέζι και τα ποδοκέφαλά μου ένα χάρκωμα γεμίζουν".
Σε κάποιες περιπτώσεις η ιστοριούλα αυτή λέγεται και αντίθετα. Ο γιάννακας είναι εκείνος που ειρωνικά λέει στη τσίχλα: "Τσίχλα-τσίχλα - τσιχλινιά είν' τα πόδια σου λιανά". Και η τσίχλα ενοχλημένη, ως πολύ μεγαλύτερη, απαντά:" Κι αν τα πόδια μου λιανά το μερί μου κάνει γάμο και το μπέτι μου τραπέζι και τα ποδοκέφαλά μου ένα χάρκωμα γεμίζουν".

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.