Header Ads

Header ADS

ΣΠΥΡΟΣ ΜΙΧΑΛΑΚΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ - ΔΑΠΑΝΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

 

Πολύ Σωστή επισήμανση του Σπύρου Μιχαλακάκη

Μια ερώτηση / επισημανση για τους φίλους Κυθηριους (αν και υποθέτω είναι σχετική για όλους τους νησιώτες). Έριξα μια ματιά στις αποζημιώσεις μεταφορικού ισοδύναμου προσώπου που είναι Μόνιμος νησιώτης και καταχωρεί τις αποδείξεις καυσίμων με βάση το ΜΑΝ (Μοναδικός Αριθμός Νησιώτη). Ενώ οι αποδείξεις είναι καταχωρημένες στο σύστημα κανονικά, δεν φαίνεται (τουλάχιστον για το 2021) να έχει πληρωθεί καμμιά αποζημίωση για δαπάνες καυσίμων όπως οφειλετών με βάση το σχετικό νόμο για την υποστήριξη των νησιωτών. (Αντίθετα έχουν γίνει αποζημιώσεις για εισιτήρια)

Όμως η αποζημείωση για καύσιμα είναι πολύ σημαντικότερη, και δεδομένων των τιμών καυσίμων ιδιαίτερα σημαντική. Αναρωτιέμαι, είναι κάτι που συμβαίνει σε όλο το νησί?

Αν είναι, είναι σημαντικότατο θέμα και θα πρέπει και μαζικοί φορείς και ο Δήμος να προβούν σε εντονότατες πιέσεις να εφαρμόσει το Υπουργείο Νησιωτικής Πολιτικής το νόμο και να αποζημιώσει τους νησιώτες ΑΜΕΣΑ. Και βέβαια να αποζημιώνει τακτικά όπως πρέπει

_____________________________________________________________-
Ν. Σαντορινιός: Οι νησιώτες απαιτούν την εφαρμογή και αναβάθμιση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου

Παρατίθενται σημεία από την ομιλία του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου και Τομεάρχη Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ,  Νεκτάριου Σαντορινιού, κατά τη συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή  του σχεδίου νόμου: «Κύρωση κώδικα νομοθεσίας για την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο και για τον μηχανισμό εφαρμογής, την κρατική εποπτεία και τους γενικούς όρους υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου».

Ø  «Νησιώτες υπέρ του Μεταφορικού Ισοδύναμου» διεκδικούν την έγκαιρη πίστωση των πληρωμών

«Στο Facebook, η ομάδα «Νησιώτες Υπέρ του Μεταφορικού Ισοδύναμου, αριθμεί περισσότερα από 11 χιλιάδες μέλη και δημιουργήθηκε μόλις αναλάβατε τη διακυβέρνηση και εξαιτίας των πολύμηνων καθυστερήσεων στις πληρωμές. Επί της δικής μας διακυβέρνησης, κάθε μήνα οι νησιώτες έπαιρναν τα λεφτά τους ενώ οι επιχειρήσεις κάθε τέσσερις μήνες -και όχι κάθε έξι μήνες, όπως γίνεται τώρα-. Όσο για τα καύσιμα, οι τιμές σταμάτησαν να είναι χαμηλές στα μικρά νησιά, μόλις η Κυβέρνηση της ΝΔ έκανε τη μεγάλη τροποποίηση στο Μεταφορικό Ισοδύναμο και κατάργησε την επιδότηση των καυσίμων».

«Συμφωνώ με την πρόταση για την ένταξη των εισιτηρίων των φοιτητών στο ΜΙ και προτείνω να προστεθούν και οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι, όπως για παράδειγμα οι καθηγητές, και να δοθούν δύο εισιτήρια επιστροφής σε όλους τους πολίτες της χώρας ώστε να ενισχυθεί ο εσωτερικός τουρισμός στα νησιά και να πλησιάσουμε στο όραμα του Τάσου Αλιφέρη. Προτείνω επίσης, για να απλοποιηθεί η διαδικασία, να μπαίνει το ΜΑΝ της επιχείρησης στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού τιμολογίου».

Ø  Παραδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας ότι ο μόνος νόμος που υπήρχε ως σήμερα για τη νησιωτική πολιτική, ήταν το Μεταφορικό Ισοδύναμο

«Ο αρμόδιος Υπουργός και ο εισηγητής της ΝΔ είπαν ότι κωδικοποιούνται οι ΔΥΟ νόμοι για τη νησιωτική πολιτική. Αφού λοιπόν ο ένας νόμος είναι ο δικός σας, ουσιαστικά παραδεχτήκατε ότι, όλα αυτά τα χρόνια, ό,τι έχει υπάρξει για τη νησιωτική πολιτική είναι ένας –ο μόνος- νόμος: Το Μεταφορικό Ισοδύναμο».

«Πρόκειται για την πρώτη κωδικοποίηση νομοθεσίας, μετά από δύο χρόνια «επιτελικού κράτους» με απόλυτη ευθύνη του ίδιου του Πρωθυπουργού. Επί Κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, είχαμε ψηφίσει την επανασύσταση της Κεντρικής Επιτροπής Κωδικοποίησης, την οποία η σημερινή Κυβέρνηση μετέφερε στη Γενική Γραμματεία της, δηλαδή στο Μαξίμου. Και παραδόξως, ξεκινάει η κωδικοποίηση με δύο «βατά» νομοσχέδια με μόλις 1-2 τροπολογίες, αντί να επιλέξουν το Υπουργείο Εσωτερικών ή το Υπουργείο Οικονομικών, όπου υπάρχουν δυσνόητα νομικά κείμενα τα οποία δημιουργούν προβλήματα στους πολίτες».

Ø  Ακόμα αναμένουμε από το Υπουργείο την Εθνική Στρατηγική για την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο

«Όσο αφορά στο νόμο που έφερε το αρμόδιο Υπουργείο τον περασμένο Ιανουάριο, έθετε προϋποθέσεις για τη σύνταξη της Εθνικής Στρατηγικής για την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο. Σε 6 μήνες έπρεπε να την έχουμε στα χέρια μας, αλλά ακόμα περιμένουμε. Ταυτόχρονα, οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις για την εφαρμογή των ταμείων, ακόμα δεν έχουν βγει. Τελικά τι έχετε κάνει; Μήπως η κριτική που σας ασκούμε, τελικά δικαιώνεται;»

Ø  Χάνονται χρήματα για την θωράκιση των νησιών και φαντασιώνονται ότι εφαρμόζουν νησιωτική πολιτική

«Ο Υπουργός Ναυτιλίας ανακοίνωσε αύξηση του προϋπολογισμού για την ακτοπλοΐα. Στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) για το 2021, το Υπουργείο έχει προϋπολογισμό 140 εκ., εκ των οποίων τα 72 που αφορούν στο Αρχηγείο, προορίζονται για την Ακτοπλοΐα. Άρα τα 138 εκ. που ανακοίνωσε για την Ακτοπλοΐα δεν είναι εγγεγραμμένα και δεν είναι εξασφαλισμένα».

«Ανακοίνωσε επίσης ότι θα χρηματοδοτήσει 44 ενδονησιωτικές και διαπεριφερειακές ακτοπλοϊκές γραμμές με 370 εκ. ευρώ, για 4 ως 7 χρόνια και με κίνητρο αντικατάστασης. Ας δούμε τι σημαίνει αυτό: -Είναι καινούργιες γραμμές; ΌΧΙ. Είναι απλή μεταφορά των κονδυλίων από μια εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΠΔΕ στο ΕΣΠΑ, όπου οι συνθήκες αποπληρωμής είναι πιο δύσκολες.
– Μπορεί να γίνει αντικατάσταση πλοίων με μία επένδυση τεσσάρων ετών; ΟΧΙ. Άρα για ποια κίνητρα αντικατάστασης μας λέτε;»

«Αυτοί οι πόροι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για άλλες δράσεις συνοχής της νησιωτικής χώρας. Θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να χρησιμοποιηθούν στη στήριξη της υγείας, στην επιδότηση κόστους για τους γιατρούς, στην εκπαίδευση, σε ψηφιακές υπηρεσίες, σε έργα φόρτισης ώστε τα λιμάνια να μπορούν να υποδεχθούν τα ηλεκτρικά πλοία, σε μία σειρά έργων νησιωτικότητας τα οποία, με αυτόν τον τρόπο, στερείτε από τα νησιά».

«Ανακοινώσατε χρηματοδότηση τριών γραμμών του κεντρικού ακτοπλοϊκού δικτύου, με 300 χιλ. ευρώ από το πρόγραμμα «ΝΕΑΡΧΟΣ». Παραλείπετε όμως να πείτε ότι πρόκειται για πρωτοβουλία που κάναμε επί της δικής μας θητείας, με μελέτη που έγινε από την Cooper-House σε συνεργασία με το Ναυτικό Επιμελητήριο και τους ακτοπλόους. Μια πρωτοβουλία που αφορούσε σε 12ετείς, πολυετείς συμβάσεις με προϋπόθεση αντικατάστασης πλοίων. Το φέραμε ξανά στη συζήτηση της σχετικής τροπολογίας του ν. 2932/2001 και δεν το δεχτήκατε. Άρα, δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο σε όσα ανακοινώνετε ότι θα γίνουν.»

 

Ø  Η πραγματικότητα διαψεύδει τις υποσχέσεις του Υπουργού για την ενίσχυση των λιμανιών

«Για τις λιμενικές υποδομές ανακοινώθηκαν 33 έργα προϋπολογισμού μόλις 175 εκ. ευρώ, στο ΕΣΠΑ 2021-2027, ενώ, στο προηγούμενο ΕΣΠΑ (2014-2020), συνολικά χρηματοδοτήσαμε έργα 370 εκ. ευρώ και σε νησιά, όπως: Λευκάδα, Κέρκυρα, Σύρο, Μύκονο, Ρόδο, Φούρνους, Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο, και άλλα. Για τα 33 έργα που ανακοινώσατε, δεν έχουμε δει κάποιο κείμενο έγκρισης. Αντίθετα, στο εταιρικό σύμφωνο για το νέο ΕΣΠΑ δεν γίνεται καμία αναφορά σε πρόγραμμα για τη ναυτιλία παρά μόνο για μεταφορές. Μάλιστα, το σύνολο της χρηματοδότησης ΕΣΠΑ για το πρόγραμμα μεταφορών είναι 700 εκ. και ο Υπουργός τάζει 540 εκ. από αυτό για την ναυτιλία. Δε βγαίνουν τα μαθηματικά. Μήπως, τελικά, αυτά που ανακοινώσατε είναι η πρόταση του Υπουργείου και όχι οι εγκρίσεις;».

«Όσο για την ανακοίνωση για το «ΝΕΑΡΧΟΣ», το «ΕΩΣ 200 εκατομμύρια», απλά δεν είναι προϋπολογισμός. Στο Μεσοπρόθεσμο, ο προϋπολογισμός του Υπουργείου μειώνεται από τα 140 εκ. που είναι φέτος, στα 105 το 2025. Στο άρθρο 6 του νόμου που σήμερα ψηφίζουμε, αναφέρεται ότι το δάνειο από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων θα αποπληρώνεται από το ΠΔΕ του Υπουργείου. Πώς γίνεται αυτό όταν τα χρήματα δεν φτάνουν καν γι’ αυτά που έχει ήδη τάξει το Υπουργείο και με ένα ΠΔΕ που συνεχώς μειώνεται; Ας μας εξηγήσει κάποιος γιατί τα μαθηματικά και εδώ δεν βγαίνουν».

Ø  60 εκ. χρωστάει η Κυβέρνηση στην Ακτοπλοΐα και οι μικροί επιχειρηματίες δεν έχουν να βάλουν πετρέλαιο

«60 εκ. ευρώ χρωστάτε στην Ακτοπλοΐα, χρήματα που δεν είναι μόνο για τα μεγάλα ακτοπλοϊκά κεφάλαια, αλλά και για «μικρούς» ακτοπλόους οι οποίοι αυτή τη στιγμή δεν έχουν να βάλουν πετρέλαιο. Θα τους πληρώσετε ή θα σταματήσουν να λειτουργούν οι διασυνδέσεις, παρά το γεγονός ότι πανηγυρίζετε;»​

 

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.