Header Ads

Header ADS

Επεκτείνεται το μεταφορικό ισοδύναμο σε 8 επιπλέον νησιά

Πρόκειται για μικρά νησιά που διαθέτουν πρατήρια καυσίμων και εντάσσονται στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου

Στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου καυσίμων εντάσσονται 8 επιπλέον νησιά, που διαθέτουν πρατήρια καυσίμων, με στόχο την αντιστάθμιση του αυξημένου κόστους της θαλάσσιας μεταφοράς υγρών καυσίμων σε σχέση με την αντίστοιχη χερσαία.

Οι δικαιούχοι των νησιών Αγκίστρι, Αμμουλιανή, Ελαφόνησος, Ιθάκη, Κουφονήσια, Μεγανήσι, Παξοί και Σχοινούσα θα λάβουν έως το τέλος του έτους το αντιστάθμισμα του νησιωτικού κόστους καυσίμων όπως ακριβώς και οι κάτοικοι των 34 νησιών, στα οποία ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου για την ενίσχυση της ανάπτυξης στη νησιωτική Ελλάδα με την ετήσια προϋπολογισθείσα δαπάνη να ανέρχεται στα 80 εκατ. ευρώ.

Έως σήμερα το μεταφορικού ισοδύναμου καυσίμων αφορούσε στα ακόλουθα νησιά: Αγαθονήσι, Άγιο Ευστράτιο, Αλόννησο, Αμοργό, Ανάφη, Αντίπαρο, Αστυπάλαια, Ίο, Ικαρία, Κάρπαθο, Κάσο, Κέα, Κίμωλο, Κύθηρα, Κύθνο, Λειψούς, Λέρο, Μεγίστη, Μήλο, Νίσυρο, Πάτμο, Σαμοθράκη, Σέριφο, Σίκινο, Σίφνο, Σκιάθο, Σκόπελο, Σκύρο, Σύμη, Τήλο, Φολέγανδρο, Φούρνους, Χάλκη και Ψαρά. Δικαιούχοι του μέτρου είναι νοικοκυριά, των οποίων τα μέλη είναι Έλληνες πολίτες ή αλλοδαποί, που διαθέτουν άδεια διαμονής σε ισχύ, και κατοικούν μόνιμα στα συγκεκριμένα νησιά όπως επίσης το ιατρικό και εκπαιδευτικό προσωπικό καθώς και το προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας, που εργάζεται σε αυτά.

Στο μέτρο εντάσσονται τα εξής ήδη καυσίμων: α) όλοι οι τύποι αμόλυβδης βενζίνης, β) όλοι οι τύποι πετρελαίου κίνησης, γ) υγραέριο κίνησης, δ) πετρέλαιο θέρμανσης. Οι παράγοντες, που λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του αντισταθμίσματος του νησιωτικού κόστους καυσίμων είναι η βασική τιμή αποζημίωσης και ο συντελεστής νησιωτικότητας.

Η βασική τιμή αποζημίωσης καθορίζεται με βάση τις ακόλουθες παραμέτρους:

α) Τη διαφορά τιμής χονδρικής πώλησης μεταξύ του Ν. Αττικής και κάθε άλλου νησιωτικού νομού της χώρας,

 β) Το κόστος μεταφοράς εντός του νησιωτικού νομού,

γ) Τη μεσοσταθμική τιμή χονδρικής πώλησης στο νησιωτικό νομό προ ΦΠΑ,

δ) Τη μεσοσταθμική τιμή χονδρικής πώλησης στο Ν. Αττικής προ ΦΠΑ,

ε) Τον αριθμό των εγκαταστάσεων αποθήκευσης καυσίμων που υφίστανται σε κάθε νησί, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που τηρούνται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Ανάπτυξης.

Με βάση τα ανωτέρω, η βασική τιμή αποζημίωσης ορίζεται ως εξής:

α) 0,13 ευρώ ανά λίτρο για τις ποσότητες αμόλυβδης βενζίνης σε νησιά, που δεν διαθέτουν μόνιμες εγκαταστάσεις αποθήκευσης του συγκεκριμένου καυσίμου,

β) 0,06 ευρώ ανά λίτρο για τις ποσότητες αμόλυβδης βενζίνης σε νησιά, που διαθέτουν μόνιμες εγκαταστάσεις αποθήκευσης,

γ) 0,11 ευρώ ανά λίτρο για τις ποσότητες πετρελαίου κίνησης σε νησιά χωρίς μόνιμες εγκαταστάσεις αποθήκευσης,

δ) 0,05 ευρώ ανά λίτρο για τις ποσότητες πετρελαίου κίνησης σε νησιά με μόνιμες εγκαταστάσεις αποθήκευσης,

ε) 0,07 ευρώ ανά λίτρο για τις ποσότητες υγραερίου κίνησης σε νησιά χωρίς μόνιμες εγκαταστάσεις αποθήκευσης,

στ) 0,05 ευρώ ανά λίτρο για τις ποσότητες υγραερίου κίνησης σε νησιά με μόνιμες εγκαταστάσεις αποθήκευσης,

ζ) 0,07 ευρώ ανά λίτρο για τις ποσότητες πετρέλαιο θέρμανσης κατ οίκον σε νησιά χωρίς μόνιμες εγκαταστάσεις αποθήκευσης,

η) 0,05 ευρώ ανά λίτρο για τις ποσότητες πετρέλαιο θέρμανσης κατ οίκον σε νησιά με μόνιμες εγκαταστάσεις αποθήκευσης.

Όσον αφορά στο συντελεστή νησιωτικότητας καθορίζεται από τον συντελεστή πρατηρίων(αριθμός εν λειτουργία πρατηρίων), τον συντελεστή ιδιαίτερα μικρού νησιού(με πληθυσμό μικρότερο των 650 κατοίκων), τον συντελεστή διασποράς(νησιά με ιδιαίτερη γεωγραφική μορφολογία και διασπορά των πρατηρίων) και τον συντελεστή εξομάλυνσης, που διαμορφώνεται από την μεσοσταθμική τιμή λιανικής πώλησης στο νησί και την αντίστοιχη μεσοσταθμική τιμή λιανικής πώλησης στον Ν. Αττικής.

imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.